- 486 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Suyu seyreden adam
Sudan yansıyan sessiz bir filmde kendini arıyor biri.
Ona en yakın yüz onun değilmiş gibi.
Parmaklarını birleştirdiği eli, kaşlarının hemen üzerinde.
Çevrede ondan başka biri olsa ona selam verdiğini düşünebilirdik.
Ama bu bir selam değil. Gözlerini güneş ışığından koruyan basit bir perde sadece.
Uzakta bir yeri görmeye çalışıyor.
Kısık gözlerini dikmiş uzaklara.
Kimi arıyor?
Neyi görmeye çalışıyor?
Dikkatli okuyucular kendini aradığını söylediğimi içinden geçiriyorlardır şimdi.
Yanılmış olabilirim. Aradığı kendi olsa görmemesi mümkün değil çünkü.
Hem insan kendini neden uzakta arasın ki?
yanılmış olabilirim cümlemdeki yanılmamış olma olasılığımı
yanlış kurulmuş cümleler çöplüğüne atıp.
Yanıldığımı itiraf ediyorum.
Bu itirafım bize bir şey kazandırmadığı gibi,
Suyu seyreden adamın neyi aradığını bulmamızda da bize katkı sağlamadı.
Yerdeki dibi görünen şişeler ve
suda yüzen gelişigüzel yırtılmış fotoğraflar bize ipucu olabilir.Bu adam sarhoş ve geçmiş bir günden kalan bir anı -büyük ihtimalle mutlu bir andı bu.
belki de onun için çok özel birine ait gülümsemeyi üzerinde taşıyan bir kaç fotoğrafı,
kızgınlıkla yırtıp atmış diyerek, bir kaç satır sonra yanıldığımı itiraf etmeyi istemem.
Bu yüzden emin olmadan kesin cümleler kurmamaya kararlıyım.
Sezgileri güçlü olan, ayrıntılarda saklı gerçekleri görme yeteneği olan okuyucuların bu bilmeceyi çözmüş olması kuvvetle muhtemel.
Bugün benim sezgilerim yeterince güçlü değil -bunu bugün’le sınırlandırmış olmam,bugünün dışında olan günlerde sezgilerimin kuvvetli olduğu anlamına gelir ki, aslında kuyruklu bir yalan bu. Ve yorgunum.
Bu yorgunluğum aklınıza hemen geliveren beden yorgunluğu mu? hayır değil.
En hafif tabirle ruh yorgunluğu benimkisi. En ağır tabirin ne olduğunu düşünemeyecek kadar yorgun bir ruh. o ruhun sahibi benim. Belki de asıl olan ruh ve o ruhun sahip olduğu bedeniz hepimiz. Görünen değil görünmeyen gerçeğin ta kendisi.
Belki de asıl hayat sudan yansıyan hayat,
Gerçeğin yansıması sandığımız.
Belki de sudaki gerçek hayatın yansımasıyız.
Ve adam, suyun kıyısındaki bunu fark etmiş biri.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.