BÜYÜK ŞEHİR KÜÇÜK ADIMLAR
Gecenin bir vakti insanları yutan karanlık bir sokak bekleyebilirsiniz ama Eskişehir’in sokakları insanların saklı cennetidir. Her adımda anılarınızı süsleyen güzelliğe sahiptir.
Sabahın ilk ışıklarında güzel parklarında simidinizi yerken kuşları besleyen amcayla muhabbet etmek küçükte olsa huzurlu bir başlangıç yapmanıza yardımcı olur. Arkasından o kocaman üniversitede dersler ve ders aralarında yemyeşil alanlarda uzanıp hayvanlarla zaman geçirmek. Arkadaşlarınla acıktığında çiğbörek yemeğe gidebilirsiniz. Kıymalı. Öyle zamanında yemelisiniz ki çok sıcak midenize oturur, çok soğuk tat vermez. Canınız sıkılınca küçük bir alışveriş arkasından güzel bir kahve vakti. Kırk yılın hatırı var sonuçta. Adalar tarafında küçük bir kafede. Porsuk çayının karşısında. İnsanları inceleyebilirsiniz kahve içerken. Köpeklerini gezdirenler, koşuya çıkanlar, arkadaşlarıyla gülüp eğlenenler, arka sokaklardan gelen sokak sanatçıların mayhoş sesi, ilginç bir kadın pür dikkat onu dinleyen kıza fal bakıyor olabilir. Motorsikletli gençler, kaykay kullanan liseli tayfa… İlginizi hangisi çekerse. Az ilerde bir köpek parkı sevmenize izin verir sahipleri. Kent parka uzaktır ama uğrayabilirsiniz kuğuları görmek için. Gemide fotoğraf çekip şatoyu gezmek için. Karşınıza çekim yapan yorgun damat, acıkmış gelin çıkabilir. Giriş tarafında gözlemeci var genelde orası önerilir. Daha gezecek çok yer var. Sığdırabilir misiniz bir gününüze?
Odunpazarı evleri, müzeleri en çok fotoğraf çekilen yerdir belki de. Renkli evler, ağaç evler… Müzeleri unutmayın, en çok eğlence ordadır. Garfield heykeli bile vardı karikatür müzesinde. Acıktığınızda ayrı bir yeri vardır donasın. Hatay döneri değil karıştırmayın. Çok büyük geldiyse şehir size gidebilirsiniz Şelale Parka. Koca şehir ayaklarınız altında insanlar karınca. Karanlık çökmüştür çoktan ışıl ışıldır her yer. Yapay şelaleden gelen hafif sesler. En tepede bir bank var yorucu ama esas hazine sahibi. Yaklaştı mı dönüş vaktiniz? Tramvay borsa sonrası otogar. Saatler önce oturabilirsiniz otogarında. Hayatlar yaşıyor bir çok küçük dükkan kapılarının ardında. Küçük tahta kapısı olan dükkanda bulabilirsiniz lületaşından yüzük, tespih. Sevdikleriniz için küçük bir hatıra…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.