- 679 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"Sevgi Diliyle Çocuk Eğitimi" Kitabı Yazarı PDR Uzmanı Eşref Bolukçu ile..
“Sevgi Diliyle Çocuk Eğitimi” kitabının yazarı Pdr Uzmanı Eşref Bolukçu: “Anne ve babalar, bu sanat işini yaparken sevgi ile hareket ederler. Sevgiyi yaşarlar, sevgiyi yaşatırlar, sevgiyi verirler, sevgiyi öğretirler. Böylece sanat işini en iyi şekilde yapmış olurlar.”
Soru- “Hayata Olumlu Bak” kitabınız gerçekten güzel kitaptı. Okurlar tarafından nasıl karşılandı?
Eşref Bolukçu- “Hayata Olumlu Bak”, benim ilk kitabım. İlk göz ağrım adeta. Benim için başlangıç olduğu için gerçekten çok önemsiyorum. Bu kitabımı bekleyen epey okurum vardı. Çıkar çıkmaz imzalı olarak isteyen çok oldu. Bu benim için motivasyon kaynağı oldu.
Birçok psikolojik sorunun temelinde, olaylara ve yaşama olumsuz bakmak yatmaktadır. Dolayısıyla bu kitabımı okuyanlar, kendileri için faydalı olduğunu, kitabı okuyunca daha çok olumlu bakabildiklerini ilettiler.
Soru -“Hayata Sevgiyle Bak” kitabınız da çok kısa zamanda yayınlandı. O nasıl ilgi gördü?
Eşref BOLUKÇU- “Aslında, Hayata Olumlu Bak” ve “Hayata Sevgiyle Bak” kitaplarını aynı zamanda yazdım. Hayata olumlu bakabilme ile ilgili yazılar yazarken aynı zamanda hayata sevgiyle de bakmanın gerektiğini gördüm. Olumlu bakmak aynı zamanda insanın içinin sevgi ile dolması demektir.
“Hayata Olumlu Bak”ı okuyanlar, “Hayata Sevgiyle Bak”ı da merakla edinip okudular.
Soru- Peşinden “Sevgi Diliyle Çocuk Eğitimi” kitabınız yayınladınız. Çocuklara sevgi ile bakmak bu kadar önemli mi?
Eşref Bolukçu- “Sevgi Diliyle Çocuk Eğitimi”, anne babalar için yazdığım rehber niteliğinde bir kitap.
Eğitimde sevgi esastır. İçinde sevgi dili olmayan eğitimin etkili ve kalıcı olması mümkün değildir. Bazen anne babalar, verdikleri eğitimin ya da yaklaşımlarının çocuk üzerinde etkili olmadığını ifade ederler. Bu anne babaların en büyük eksiği, sevgi sözcüklerini ve olumlu dil kullanmamalarıdır.
Sevgi ihtiyacı da tıpkı yeme ve içme ihtiyacı gibi çocuğun en temel ihtiyacıdır. Çocuğun ilk öğrendiği dil, sevgi dilidir. Çocuk sevgi aldıkça, kendisi de sevmeyi öğrenir.
Çocuk yetiştirmek, her yönüyle bir sanattır; anne ve babalar ise birer sanatkâr… Anne ve babalar, bu sanat işini yaparken sevgi ile hareket ederler. Sevgiyi yaşarlar, sevgiyi yaşatırlar, sevgiyi verirler, sevgiyi öğretirler. Böylece sanat işini en iyi şekilde yapmış olurlar.
Soru- Sevginin, gerçek sevgini tarifini yapar mısınız?
Eşref Bolukçu- Aslında sevginin standart bir tanımı olmaz. Sevgi, kişiye göre değişir; tanımı da kişiye ve duruma göre yapılır.
Gerçek sevgi, nasıl seveceğini bilmektir. Sevgi, onu anlamaktır. Derin bir ilişkide, sevdiğiniz ile aranızda bir sınır yoktur. Siz osunuzdur, o da sizdir.
Soru- Gerçek sevgi gösterenler hayatta ne kazanıyor?
Eşref Bolukçu- Gerçek sevgi, iyilik gördüğünde artmayan, kötülük gördüğünde azalmayan sevgidir.
Gerçekten sevenler ancak mutlu olur. Beşerî olan gerçek sevgi, hem seveni hem de sevileni mutlu eder.
Sevgi insanı mutlu eder. Gerçekten seven hayata umutla tutunan ve mutlu olan kişidir.
Ne biriktirdiysek, hayata da öyle bakarız. Sevgi ile dolu ise kalbimiz, yüreğimiz, hayata da sevgi ile bakarız.
Soru- Gerçek sevgi gençlerimize ve ailesine neler kazandırır?
Sevgi, ailede kazanılır. Gerçek sevgi çocuklara anne ve babalar tarafından kazandırılır. Bu yüzden aileyi sevgi okulu haline getirmek zorundayız. Ailedeki ilişkiler sevgi kokmalı. Ailede hâkim olan dil, sevgi dili olmalı.
Sevgiyle büyüyün gençler, içinde sevgi taşımanın vermiş olduğu huzuru yaşarlar. Bu huzur ile ailelerine de sevgi ile bakarlar.
Aile, sevgi üzerine kurulması gereken sosyal bir kurumdur. Sosyal kurumlar, toplumu oluşturan yapılardır. Dolayısıyla ailedeki sevgi, huzur ve mutluluk, toplumu da etkileyecektir. Bu nedenle, evlilik sevgi, huzur ve rahmet üzerine kurulmalıdır.
Soru- Gerçek sevgi gösterenler hayatta ne kazanıyor?
Her şey sevgi üzerine yaratılmıştır. İnsanların, hayvanların, bitkilerin, dünyanın, evrenin özü sevgidir. Sevgi ile doğarız. Sevgi ile yaşarız. Sevgi ile var oluruz.
Sevgi bir yaşam yoludur. Bu yolu seçenler, sevme ve sevilmeyi seçmiştir.
Sevgi evrensel bir duygudur. Sevgi ile beraber şefkat, merhamet ve fedakârlık da var olur.
Dünyadaki sorunların temelinde sevgi eksikliği, sevgisizlik vardır. Sevgi yoksa kıskançlık, kin, kötülük vardır.
Sevgi, saygı ve muhabbetin açmayacağı kapı yoktur. Sevgisizlik, saygısızlık ve muhabbetsizliğin ise kapamayacağı kapı yoktur.
Soru- PDRciler sevgi kavramını iyi anlayıp anlatabilse toplumumuzun kazancı ne olur?
Günümüzde okullarda ve benzer kurumlarda çalışan psikolojik danışmanlara çok iş düşmektedir. Dünyanın her gün daha da karmaşıklaştığı, sanal iletişimin, mekanikleşmenin olduğu hâkim olduğu bu zamanda en gerekli olan şey “sevgi”dir.
Bu bilinçle, velilerimize yönelik her türlü seminer, konferans ve çalışmalarda her zaman sevginin önemi üzerinde durulmalıdır.
Psikolojik danışmanlar, sevgi ve anlayışın hâkim olduğu bir aile hedeflemelidir. Ailede yeteri kadar sevgi alan çocuklar, diğer insanları, canlıları dahası dünyayı da sevecektir. Sevgi ile büyümüş çocuk hem kendisini sever, kendisi olmaktan memnun olur hem de kendisi dışındaki tüm canlıları ve cansız varlıkları sever.
Soru- Sırada hangi kitabınız var?
İlk 3 kitabımda hayatından memnun ve mutlu insan olmanın önemi ve bu konuda yapılması gerekenler üzerinde durdum.
Sıradaki kitabım başarı ve başarmak üzerine yazdığım “Başarı Seninle Başlar” isimli kitap. Özelde öğrencilere; genelde okuyan herkese yönelik bir kitap. En kısa zamanda yayınlanacaktır.
Soru- Sevgi konusunda başka ne anlatacaksınız?
Eşref Bolukçu-Bana bu fırsatı verdiğiniz için sevgi ve saygılarımı sunarım.
Sevgi, seçimlerimizin sonucudur. Hüzün de seçimlerimizin sonucudur. İyilik yapmak seçimlerimizin sonucudur. Kötülük yapmak da seçimlerimizin sonucudur. Hüznü de seçeriz, mutluluğu da seçeriz.
Yaratıcımız bizi sevgi ile donatmıştır. O yüzden yaratılan her şeye sevgi ile bakmalı yaratandan dolayı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.