- 744 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ANNELERİMİZE
İnsan yeryüzünün en kıymetli ve muhteşem canlısıdır. Hal böyle olunca yaratıcımız yüce Allah, insanları yaratılmışların en şereflisi olarak yaratmıştır. İnsanlara verdiği bu değer, insanın rabbinin istediği şekilde yaşaması sonucu ortaya çıkacaktır.
İnsanlar bu dünyada kendileri için verilen nimetleri tüketerek, rabbinin emir ve yasaklarını uyarak hakkıyla yaşamış olurlar. Yoksa birçok peygamberin geldiği, günümüze benzer zamanlarda yaşamış olurlar. Allah-ü Teâlâ Kuran-ı Kerim’de şöyle buyuruyor:
—Ben insanları ve cinleri yalnız beni ibadet etsinler diye yarattım.
İşte yeryüzündeki bütün asli vazifemiz bu. Fakat biz asli vazifelerin üzerine yeni görevler edinerek meşguliyetimizi artırmışız. Sevgimizi değiştirmişiz. Ve hiçbir şeyden yetinmeyen kapital dünyanın oyuncağı haline gelmişiz. Tabi bu Allah korusun daha aşırısı olursa şirk demektir. Ben bugün şirk derecesindeki sevgilerin olduğunu kabul etmek istemiyorum.
İşte kapital dünyanın kendi çıkarları için ilan ettiği, fakat her şeye rağmen hiç olmazsa unutmamışlar diye sahip çıktığımız anneler gününü yaklaşmış olmaktayız. Ben buradan bir gün ile eşleştirilemeyecek, değeri anlatılamayacak, dünyanın en kutsal, değerli analarının anneler gününü sizler vasıtasıyla kutluyorum. Ellerinden saygıyla öpüyorum. Özellikle vatanı, dini, ailesi, helal rızk ve Allah için şehit düşen evlatların anneleri ile gurur duyuyorum.
Neslimizin devamında en büyük pay sahibi olan anne babalardır. Anne, yavrusunu karnında taşır, hamilelik süresince pek çok güçlükle karşılaşır, hayati tehlikeleri de göze alarak çocuğunu doğurur. Hiçbir şeye gücü yetmeyen bebeğini büyütmek için uykusundan, istirahatinden, sıhhatinden feragat eder. Yemeden yemez, giymeden giymez ve gülmeden gülmez. Eğer imkânı olsa kendisinin yaşamaması uğruna çocuğunun yaşamasını ister.
İşte bu kadar değer verdiği yavruların, anneleri için ilan edildiği gündür bugün. Ama bu anne ve babaları sevmek, hizmet etmek ve itaat etmek yüce yaratıcı tarafından da görev ve ibadet sayılmıştır. Cenab-ı Allah şöyle buyuruyor:
—Biz insana, anne babasına iyi davranmasına tavsiye etmişizdir. Çünkü annesi onu nice sıkıntılara katlanarak taşımıştır. Sütten ayrılması da iki yıl içerisinde olur.(İşte bunun için) önce bana, sonra da anne babana şükret diye tavsiyede bulunmuşuzdur. Dönüş ancak banadır.(Lokman 31/14)
Allahın Kuran’ı Kerim de bahsettiği ve bizzat açıklama yaparak değerini yükselttiği anne babasının değerini bilmeyenler içinde, dönüş ancak banadır demektedir. Bu bir ihtardır. Her şeye rağmen bu ihtarı yerine getirmeyenlerin dünya ve ahiret mutluluğa ulaşmaları mümkün değildir.
Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v.) de, anne baba hakkında birçok hadisi şerif söyleyerek insanların bu kutsal varlıklara sahip çıkmalarını öğütlemektedir.
İşte Rasulüllahın (SAV) hadislerinden birkaçı:
—Ana babasına iyilik yapana cennet müjde olsun! Allah onun ömrünü bereket versin.
—Üç dua (beddua) reddedilmez, bunda hiç şüphe yoktur: Mazlumun duası, yolcunun ve anne babanın evladına duası.
—Her günahı Allah dilerse cezasını ahiret gününü erteler, anne babaya eziyet hariç. Allah onun cezasını henüz ölmeden, hayatta iken verir.
Yukarıdaki hadisi şeriflere baktığımızda gerek Allah’ın gerekse Resulünün önem ve değer verdiği bu insanlara gereken değeri verenlere müjdeler olsun.
Özellikle yukarıdaki hadis-i şeriflerden anlaşılacağı üzere dünyada iken anne ve babasına iyilikte bulunanların dünya ve ahiret hayatlarının mutlu ve huzurlu geçeceği kesin. Ama keza bunların duası değil de bedduası alınacak olursa artık onun için söylenebilecek çok fazla bir şey yoktur.
Hele hele “Allah dilerse her günahı erteler, anne babaya eziyet hariç” bölümünü oturup iyice düşünmeliyiz. Defalarca düşünmeliyiz. Anlayıncaya kadar düşünmeliyiz. Çünkü bizim bunu anlamamamız gelecekteki bizim halimizin aynasıdır.
Şuandaki durumumuzu en iyi açıklayan hadisi şeriflerinden de biridir.
İyilikte ve kötülükte bir kaynak olan annelerimizin kıymetini ve değerini bilelim, onlara saygı ve sevgi de kusur etmeyelim ki geleceğimizi güvence altına alalım.
Daha huzurlu ve mutlu günlere anne ve babalarımızla girmek dileğiyle, bütün annelerin anneler gününü tekrar kutlar, sağlık, mutluluk ve başarılar dilerim.
Muhabbetle…
Eğitimci, Yazar-Şair Osman GİRGİN’İN “BİR GÜL DE BENDEN” makale kitabından alınmıştır. Kitabı internette ve Nazilli’deki kitapçılarda bulabilirsiniz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.