- 525 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
bilim olsa da ilkel yaşamı bilmeli
---------insan ilkel yaşamayı öğrenmeli ve bilmeli
bilim ve teknolojiden yararlanmadan yaşamak yok saymak gülünç olur tabiki
----------her ne kadar bilim ve teknoloji kolaylık rahatlık ise de bilim ve teknolojiyi sevmiyorum faydalı olduğunu sanmıyorum hayatı kolaylaştıdığı hariç.
çünkü bilim ve teknoloji korkak bir dost olduğu kadar insan oluna karşı sinsi kalleş bir düşman dır. bilim ve teknoloji bir mikrobun yavaş yavaş içten içe yediği çürüttüğü hasta etiği insanı öldüren korkak bir dost sinsi bir düşmanıdır.
----------insan oğlu ilkel yaşamayı öğrenmeli bilmeli gelecek nesillere aktarmalıdır.
çünkü gelecekte devamlılığı sürdürecek ilkel yaşamdır.tenoloji ve bilimin nimetlerinden faydalanırken geçmişte insanların nasıl yaşadıkları bu günlerre nasıl ulaştıkları bilinmeli.
ilkel yaşam insanın arkadaşı vefalı bir dost gibidir.
----------bunu okuyanların şimdi şöyle söylendiklerini düşüne biliyorum telefon kullanma telvizyon seyretme ve bunun gibi birçok basit eleştiriler cevaplar sıraladığını algılaya biliyorum ben de aynı tepkiyi veriri dim.
bu çok basit bir cevaptır.
şimdi düşünelim bilim ve teknolojik insan yararına yani sadece insanların faydalansın diye üretilmiş icat edilmiş ürünlerin hangisinin insana zararı yoktur. hastalandığımız da kullandığımız ilaçların hepsinin yan etkisi olduğu gibi bütün teknoloji ve bilim ürünlerinin zararları vardır direk olmasa da dolaylı yönden muhakkak vardır.
ben teknolojiyi bilimi bırakıp ilkel yaşayalım demiyorum savunmuyorum.anlatmak istediğim ilkel biçimde de yaşamı sürdürebilir alışkanlıklarını kazanalım ve bizden soraki nesillere aktaralım neden mi çünkü gelececekte insanın yaşamını sürdürebilmesi için ihtiyacı olacagını düşündüğüm için.
------------ilkel yaşamayı daha önceki çağlarda ki gibi yıldırımdan korktukları ,yabani hayvanların kedilerini parçaladfıkların da veya bunun gibi sebeblerden dolayı onlara tapmak olarak ilkel yaşamayı öğrenelim demiyorum.
mesela doğal felaket savaş sonu veya hertürlü büyük olumsuzluklar karşısın da hiç bir eliniz de hiç birşey olmadan
hayatta kalma yeme içme sağlığınnızdan barınmanıza ateş yaka bilmenie kadar çok önceki şartlarda yaşaya bilmeyi bileyi anlatmak istiyorum.
-----------şu anda belkide yeni kuşak soba yakmasını bilmeyen vardır.mumun ne olduğunu haberleşmede mektubun ne olduğunu ben bile unutacak durumdayım.
---------anlatmak istediğim insan varlığının devamı için ilkel yaşamı bilmeli.
teknolji ve bilim bence insana zararı çok.çünkü her ne kadar da insan yararına olsa da zararı muhakkak var.
----en büyük teknoloji ve bilimin en muazzamı Tanrının bilim ve teknolojisi dir.
nereden vardın bu kanıya dersen dünya ortada çöz.
zaten dünyadaki olanları sadece makinalaştırıyoruz.mesela uçmak-uçak, helikopter martılardan esinlenmiş.
vel hasıl bilim teknoloji çocukların elinde olsa oyuncak üretirlerdi. her yer oyuncaklarla dolardı.
silahlar dünyasında değil oyuncaklar dünyasında yaşardık
savaş dünyasında değil barış dünyasında yaşardık
korku dünyasında değil
sevgi dünyasında huzurlu neşeli mutlu oluduk.
-----------------------------------------sevgilerimle...
-------refik pelvan.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.