- 513 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
KIRMIZI ETEKLİ KADIN 5
BUGÜN
Vapurun oluşturduğu köpüklere bakarken geçmişe dair daha fazla şey hatırlıyorum. Hele de bir rüzgar esip dağıtırsa saçlarımı huzur kaplıyor içimi, onunla gezdiğimiz sokakları geçmişte kaydettiğimiz videolardan, çekildiğimiz fotoğraflardan çıkartarak bugün tekrar ziyaret ediyor silinmiş hafızamı canlandırmaya çalışıyorum. Onun benim hatıralarımın geri gelmesi için yazdığı mektupların, kaydettiği videoların ve çektiği fotoğrafların olduğu, üzerinde numaralar bulunan onbir kutudan üçüncüsündeyim. Beşiktaş’a gitmek için vapura bindim onunla birçok resmimizin olduğu Akaretler yokuşuna gidip kafede oturdum. Çalışanlar, ilerleyen yaşımdan dolayı olsa gerek, bana karşı çok güler yüzlü ve sıcak kanlıydılar siparişi alan garson ne içeceğimi tahmin edebilecek kadar zeki bir gençti. Bir süre oturum Ava Maria dinledim ama hiçbir şey aklımda canlanmadı.
Dün gece üçüncü kutunun en üstünde arkadaşım olduğunu söyleyen bir beyden, hıçkırıklar ile ağlamama sebep olan ban yazılmış bir mektup buldum. Mektupta:
Sevgili Dostum,
Sana bu mektubu eşinin ölümünü haber verdikleri gün kaleme aldım. Çok üzgünüm nasıl bir acı yaşadığını tahmin bile edemiyorum, umarım dayanma gücünü içinde bulabilirsin.
Yıllardır sakladığım bir sırrı ölmeden sana anlatmalıyım. Yirmi yıl öncesinde; Eşine evlenme teklifi için tek taş yüzük almak istemiş ama yeterince güzel bir yüzük için paran olmadığından dert yanmıştın. Ben de sana para vermiş istediğin yüzüğü alarak evlenme teklifi etmeni söylemiştim. O gün konuşmamızdan bir hafta öncesinde eşin (yani o zaman sevgilin) beni aradı. Kendisine senin evlenme teklifi edeceğinden şüphelendiğini, yüzük alacak yeterli paranın olmadığını bildiğinden üzüleceğini tahmin etmiş ve bu konuyu bana mutlaka açacağını bildiğinden sana borç vermem için bana para vermiş ve bunu sana asla söylememem için bildiğim bütün değerler üstüne yemin ettirmişti. O gün sana yüzük için verdiğim o para kendisine yüzük aldığın, ilerde eşin olacak o iyi kalpli kadına aitti. Aslında yüzük istemediğini, ama senin gurur yapacağını, bunu kabul etmeyeceğini söylemiş ve incinmemen için böyle bir sırrı saklamamı istemişti. Sevginize hep imrenmişimdir. Onun için dua edeceğim. Senin hakkında haberleri alıyorum, kendine iyi bak.
Mustafa Onur ORHAN
YORUMLAR
Bu bölüm şaşırttı... Ama tekdüzeleşmeyeceğini gösterdi böylece.
Öykü etkileyici, ama ben; vapuru, Beşiktaş’ı, Akaretler’i, Ava Maria’yı daha çok sevdim. Bence yazar, asıl oralarda kendisiydi...
Büyük keyif sizi okumak. Teşekkürler...