- 415 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
elon musk... ard-öyk... 78-2020
"X EA A- 12, x bilinmeyen değişken..."
matematik sanatı terimi dahil işaretlerden hasılı bir ismi bebeğine vermekteymiş.
elon musk... ilın musk.
steve jobs, bill gates, elon musk...
matematiğin ekmeğini yiyen adamlardır.
amerika’da ve dünyada matematik yerlerde sürünüyor.
nasıl oluyor? matematik çok kıymetliyse.
digitalcilerin matematiği paraya para demezken dünyada matematik öğretmenleri işsiz ve tam bir matematik eğitim ve öğretimi dünyada var değildir.
akıl... rönesans ve fransız aydınlanma çağıyla ilerlemeyi matematikle mündemiç- içkin’di.
mısır uygarlığı... tekerleği bilmiyordu... ve kireçtaşı kütleleri kızakla çekiyordu. araba ve araba sürükleyen tekerleği bilmiyordu.
mısır, ehramları yaptı: tekniği bilmiyordu. matematiği biliyordu.
matematiğin bu tesirine hegel sembolik sanat çağı tesbiti ile belirtmiştir.
matematik akıl için yüksek seviyedir.
aklın ilerlemesi daha yetkinleşmesi matematikle kaimdir.
tanrısal akılla insan aklı temel bağı matematiktir. (spinoza)
bir yetkin akıl modeli insan aklı mantıkla çalışır.
mantık matematiktir. (bertrand russel)
doğa ve tarih modeli insan aklı varken yapay akıl niçin?
yapay akıl doğa aklı ile kıyaslanır mı?
asla!
aklın diyalektiği- adorno ve arkadaşları akla karşı çıkarken matematiğin gücünü bilerek mi gölgeliyordular... bilmez- habersiz olamazlardı.
neden; aslı emsal götürmez insan aklı... varsa; yapay akıl ile meşgul olunuyor.
yapay aklın nakısaları ve kuvveti insan aklıyla mukayese götürebilir mi?
şiir yazan... tanrıyı arayan ve ona aşık insan aklıdır.
"Aşkın aldı benden beni
Bana seni gerek seni
Ben yanarım dünü günü
Bana seni gerek seni"
yapay akıl ve insan aklı herbiri matematiğin dinamiğiyle çalışıyorsalar...
neden evrimsel tasarrufuyla zengin olan insan aklı tercih edilmiyor.
insan aklı için yatırım matematik eğitimidir.
yapay zekaya çaba gerektirmeğe lüzum bırakmaz, tam bir matematik eğitimi uygulanması.
insan aklı yapay zekaya tercih edilecekse... "unesco" nun endişelenmesi lazımdır.
avrupa birliği eğitim projelerinde matematik eğitim ve öğretimi bulunmalıdır.
yapay zeka matematik ile çalışır. insan zekası ondan daha aladır.
insan zekası için matematik eğitimi geliştirilmelidir.
yapay zekaya harcanan projeler sınıflarda öğrencilerin yetiştirilmesinde harcanmalı.
digital cep telefonlar; yapay zeka sayılır... okullarda öğrencileri insanlıktan çıkartmıştır.
o çocuklar "divane" gibi kafalarını telefon ekranından alamıyorlar.
matematik çözen kafalı, neşeli, şakacı çocuklar aklı yok artık.
bu akıl için matematik eğitimi yaygın ve örgün yapılması varken yapay zeka ne?
teknoloji ve teknik her zaman para itkisiyle olmuştur.
"ihtiyaç " argümanına inanılır mı?
ihtiyaç argümanı ise tüccarların arzusuyla ve ticaret maksadıyla olagelmiştir.
ciddi bir ihtiyaç matematik eğitimidir.
ciddi olan lisan ve matematik eğitimidir.
filolojinin ve matematiğin kime zararı olmuştur ki?
dünyada ve bizde "fen ve edebiyat" fakülteleri mevcuttur.
tarihi kültürün gerçek talim ve terbiyesidir bu.
modern eğitim ve klasik eğitim ayrımı sunidir.
yerkürede esas talim ve terbiye her zaman ve mekanda bu ikisi olmuştur.
kendileri harika matematik bilen bu digitalciler para uğruna tüm insanların kendilerince aydınlanmalarına matematiğin sebep olacağını söylememeklen... "oyuncak"lar yaparak bunlardan para kazanıyorlar.
hesap makinesi... harika matematik bilmek mi?
cep telefon... matematik düşünmeği öğrenmiş öğrenci mi?
teknik ve teknoloji parasal kazanç adına hep mazaret olmuştur.
gerçek teknik ve teknoloji ayırdı "oyuncak" ve "para" dan soyutlanmalıdır.
ve oyuncak, yapay zeka argümanı ise matematikten yararlanarak ondan nemalanmak olmamalıdır.
tabii- zeka , insan zekası yahut yapay zeka mı geliştirmek isteniyor... her ikisinin ortak mekaniği "matematik"tir...
niçin aslına emsal getirilsin... menfaat mi sebep... bu kadar ucuz olunmaz: insan aklı ve hayatı!
yalçıner yılmaz
960toki
çanakkale
09-05-2020
YORUMLAR
Matematik mevsimleri, tarımı ve hayvancılıkı sevdirir. Elde telefon yapay zeka algoritması ile toprak ve insandan uzaklaşan duygusuz bir nesil yetiştiriliyor.. Hollywood (kutsaltahta) yapımlarının 30 sene evvel izletileni yaşıyor insanlık.. MATEMATİK 30 sene önce kurgulanı bu bu gün yaşamaktır
Ser-ŞAdi tarafından 5/9/2020 5:47:35 AM zamanında düzenlenmiştir.