- 960 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Sevginin En "EN ..." Hali
Sevginin En "EN ..." Hali
Sevgi demişken, mesela havanlardan bahsedelim.
Evinde hayvan beslemek ister ya bazıları. Ama ille de cins olacak; cins kedi, cins köpek, cins cins cins.Yani cinsi "CİNS" olunca daha mı fazla oluyor "en" ler.
Oysa asıl maksadın sadece "SEVGİ" olması gerekmez mi?
Benim 4 kedim var mesela. Ve sadece 1 tanesi cins (Ki onu da sokaktan bulduk, ölmek üzereydi.) diğerlerinin hepsi tekir ve hepsini de en zor durumdayken sahiplendik.
Şimdi evimde kedim var diye bana gelmek istemiyor bazıları. Yok tüy olurmuş, yok kıl olurmuş falan filan.
Hem, sevgi tam da bu bu olmalı bence. Değil mi ki sevdiğimiz şeyler uğruna katlanırız her şeye, her çileye.. Çocuklarımız gibi, aile büyüklerimiz gibi; çok sevdiğimiz arkadaşlarımız gibi mesela!
Çevremizde rabıta içinde olduğumuz insanlardan kimin sadece artısı var da eksisi yok ki?
İnsanlığın temizliğini gördük işte. Dünyanın neredeyse hepsinde insanlar pislikleri yüzünden şuan Allah’ın (zerrelerden müteşekkil) askerleri ile terbiye ediliyorlar. Ey insanlar, ey çok temizler? Sahi siz bırakın koruyup kollamayı, bir tebessümü dahi esirgediğiniz bu hayvancıklardan daha mı temizsiniz? Bakın sokaklara bakın ve ibret alın artık. Sokaklar, yaşam alanlarını ellerinden aldığınız, sonra dışladığınız, sonra her türlü işkenceye reva gördüğünüz hayvanların artık. Sokağa bile çıkamıyorsunuz mesela. Sokaklar sizin olduğunuz zamanlardan daha temiz, farkında mısınız? Çevreyi de kirleten sizdiniz!
Şimdi sorarım; kim benim bu "canlarım" kadar temiz olabilir? İddia ediyorum binlerce insandan daha temiz hepsi. Hem temiz, hem de şükür ehliler. Bir kere bir lokma şey bile geçse boğazlarından hemen temizlik faaliyetleri başlıyor. Onların bu temizlik merasimini seyretmek mi? Dünyalara değiyor.
Hem, asla pis yerlerde durmazlar kediler. Tuvaletleri bile son derece temiz olmalı ki kullansınlar. Yoksa kullanmıyorlar.
Emin olun banyo ihtiyacı duymuyorlar ve misler gibi, bebekler gibi kokuyorlar.
Şimdi bir takım bahanelerle bana gelmekten imtina mı ediyorsunuz siz? Gelmeyin efendim gelmeyin. Siz oturun evinizde, ve kainatta sizden başka yaratılmışların da yaşam hakkı olduğunu hep yok sayın, bilseniz de bilmezden gelin. Benim için mahsuru yok.
Biz, kedilerimiz ve yüreğimiz.
Vessselam biz hep birlikte kocaman ve mutlu bir aileyiz!
Sevgi mi?
Onlardan öğrendim ben karşılıksız sevmenin ne demek olduğunu.
Onlardan öğrendim insan(!)ın kim, kimin de esasen hayvan(!) olduğunu.
Onlardan öğrendim sevdiklerimin kıymetini.
Riyasızlığı, çıkarsızlığı, yalınlığı ve huzurlu olmanın en güzel şeklini onlardan öğrendim ben. Üzgünken mesela üzüntümü nasıl içselleştirdiklerini gördüm. Ağlarken gözyaşımı nasıl sildiklerini gördüm. Ağrıyan yanlarıma nasıl şifa bıraktıklarını ben çok iyi biliyorum. Siz? Sahi siz bilir misiniz dostluğun ve sevginin bu "EN" halini?
Bilmiyorsanız eğer, ne diyeyim ki?
Sansınıza küsün artık. :)
Demek ki seçilmemişsiniz Vesselam
Sevim YAKICI (aKa)
YORUMLAR
Allah ın selam ve rahmeti bereketi tüm inananların ve seninde üzerine olsun tüm insanlara selam olsun bacım,
Hayvan sevgisi hoş Allah ın tüm yarattıklarına karşı merhametli olmanın göstergesi ayrıca..
Her yaratılan emanet canlar bedende emanet etrafımızda olan verilenler emanet..
Kendimi bildim bileli ,tavuklar civcivler,ördek kazlar,at ve inekle keçilerimizle kedilerimiz köpeklerimiz tavşanlarımız,güvercinlerimiz, kanarya muhabbet kuşları akvaryumda balıklarımız da oldu.Hepsi çok hoş ,,
Şuan sa evde iki kedi ve dışarda iki köpeğimiz var..
Oysa o denli çok alerjim var ki kedi ,köpek bazı bitkilerede..Onlara merhametle yaklaşımımla alerjimi kısmen azalttı Rabbime şükürler olsun.
Hal diliyle her varlık Allah ı anar.Köpekler sadık ve vefalılar.
Kedilerde akıllılar..Anlıyorlar bakışlarımızdan ses tonundan .Allah dengeyi öyle sağlamış ki sevdirerek en pis denen hallerine bile sabırla baktırıp sevdiriyor onlara her bakışta yaratanın verdiği yarattıklarını ne kadar hoş yarattığına şahit oluyoruz..
Kendisine kendi cinsine saygı sevgi merhameti olmayanların hiç bir şeye tahammülleri yok.
Hoş bir yazıydı yazın..Alerjim için daima ilaç kullansamda çocuklar çok sevdiğinden kedilerimiz evde ..Yaşadığım yerde kediler genelde evlerde besleniyor..Allah a emanet ol merhametli bacım..Yerde olanlara merhamet edin ki Allah ve gökte olanlar da meleklerde size merhamet etsinler denilmekte..
Sidney den selamlar dua ile.
son iki yılda bu konuda iki deneyimim oldu..
tatile bir arkadaşıma gittik akdeniz tarafına.. evlerinde 2 hatta 3 kedileri vardı. ben evde kuş hariç hayvan beslemediğim için fazla bilmiyorum o karşılıklı insan-kedi veya köpek dayanışmasını ve nalaşabilmelerini ama, kedilerine bir bebek gibi bakıyorlardı,..
bir gece ilerleyen saatlerde veterinere kadar gittiler,
bir de teras ta bir açık bulup biri kaçtıydı 1-1,5 saat arardılar hayvanı, ev sahiplerimiz perişan oldu o saatlerde...
evet temizlerdi kediler.. kafes mi yatak mı bir yerleri vardı girmek istemiyorardı ama sahipleri biraz üsteleyince tıpış tıpış gidiyorlardı, lazer ışığıyla oynamaları ise bambaşka bir neşeydi... tuvaletleri konusunu pek aklımda kalmadı ama???
bu olumlu örnekti..
***
olumsuz örnek ise kiralık evde kedi besleyen öğrenciler ya kedi beslemeyi bilmiyorlardı ya da ne bileyim.. evden 3 gün boyunca o pis koku çıkmamıştı??
işe giderken kedi mi (kediler mi) bilmiyorum ama evde bırakıyorlar sanırım.. kedi ne yapsın yalnız kalınca her tarafı tuvalete çevirmiş...
bu da olumsuz örnek..
***
bir de köpek besleme var ki o da olumluydu ..elini ver veriyor, hadi yerine git gidiyor, amcaya bir hoşgeldin de bakalım hoşgeldine benzer bir şeyler yapıyor, lakin amca sevmiyor ki köpeği, köpek ne yapsın...
yine de kültürümüzde pek iyi karşılanmıyor bu durumlar...
***
evde beslenen hayvanlar ile özel bağ kurmak ve devamlı ilgilenmek gerekiyor sanırım..
ben şahsen başaracağımı düşünmüyorum..
saygılarımla efendim..
sizi anlıyorum...
ALMILA KARGÜLÜ
Akabinde ise nezaket buyurup düşüncelerinizi paylaşmışsınız.
Çok iyi etmişsiniz.
Beni anlamanıza da ayrıca sevindim.
Zira "o canlar" söz konusu olunca pek anlaşılmıyoruz genelde.
Yazdıklarınıza bakarsam tespitleriniz gayet güzel şeyler. Ama bir konuya açıklık getirmem lazım.
"işe giderken kedi mi (kediler mi) bilmiyorum ama evde bırakıyorlar sanırım.. kedi ne yapsın yalnız kalınca her tarafı tuvalete çevirmiş..."
Kedilerin kendilerine ait özel tuvalet alanları vardır.
Eğer o alanları anında temizlemezseniz ya da kumu sürekli pis tutarsanız elbette koku olur.
Bu husus insan tuvaletleri için de aynı değil mi?
İnsanlar tuvaletleri pis bıraktığında nasıl şikayet ediyorsak durum aynı.
Eğer kediniz varsa ve onu n tuvaletini temizlemiyorsanız kedi o pis yere değil daha temiz yere gider doğal olarak.
Kedi çocuk gibidir.
Bebekler gibi
Benim 4 kedim var evimde bir zerre koku olmadı.
Neyse iyi geceler efendim.
.
.