- 720 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
ANA YA DA ANNE
Ana kimdir diyecek olursak, doğurganlık özelliği olan doğuran hayat veren bütün kadınlara ana diyebiliriz. Ana kelimesi çok sıcak bir çok manayı içinde barındıran bir kelimedir. Bundan dolayı Türkçe’mizde ana ile ilgili bir çok kelime, deyim ve atasözleri vardır. Bunlara örnekler verecek olursak, Anadolu, anayurt, ana vatan, anadil, ana yön, ana fikir,anaerkil gibi kelimeler ilk etapta aklımıza gelen güzel anlam ifade eden kelimelerdir. Bu güzel ana kelimesi şiirlerimizde de ifadesini en güzel şekilde buluyor.
ANADİLİM
Bin yıldır bülbül kelamı,
Değişmez hiç bir zaman,
Lakin papağanın kötü kaderi,
Başkasını taklit her zaman.
Ana dilim sen varsan şüphesiz,
Bülbül gibi şiirler söylerim,
Senin yok olduğun gün şüphesiz,
Ben de bir papağana dönerim.
Ana gibi yar,vatan gibi diyar olmaz,Ağlarsa anam ağlar,gerisi yalan ağlar ata sözleri ve benzeri söylenen sözler; ayrıca hadislerde ’’Cennet anaların ayağının altındadır’’, hadisi ve benzeri söylenen sözler (çocuk yapıp cami avlusuna bırakanlar hariç) Analarımızın ne kadar önemli ve değerli olduğunu gösterir. Bu sözler analarımız ve kadınlarımız için az bile söylenmiş sözlerdir.
ANNECİĞİM
Ak saçlı başını alıp eline,
Kara hülyalara dal anneciğim!
O titrek kalbini bahtın yeline,
Bir ince tüy gibi sal anneciğim!
Sanma bir gün geçer bu karanlıklar,
Gecenin ardında yine gece var;
Çocuklar hıçkırır, anneler ağlar,
Yaşlı gözlerinle kal anneciğim!
Gözlerinde aksi bir derin hiçin,
Kanadın yayılmış, çırpınmak için;
Bu kış yolculuk var, diyorsa için,
Beni de beraber al anneciğim! ...
N. fazıl Kısakürek
Kurtuluş Savaşın’da kadınlarımız erkeklerle omuz omuza düşmana karşı mücadele etmiş kahraman kadınlarımızla doludur. Bunlar Nene Hatun, Tayyar Rahime,Kara Fatma (Fatma Seher), Şerife Bacı ilk aklımıza gelen kahraman kadınlarımızdır.Hepsinin ruhlar şad olsun.
Bu manada aynı zamanda bu hafta hem Anneler Günü , aslında her gün anneler günü olmalıdır.Ayrıca 8 Mayıs günü benim biricik anamın ölüm yıl dönümüdür. Allah rahmet eylesin ,mekanı cennet olsun. Onu çok özlüyorum. Canım anam benim olgunluk yaşımda bile oğlum kahvaltını yap, sıkı giyin, kendini üşütme diye tavsiyelerde bulunur,hep çocuğunu düşünürdü. İşte bütün analarda bu analık iç güdüsü ile korumacılık yuvasını ayakta tutma iç güdüsü vardır. Bütün anlar fedakar,vefakar çocuklarını büyütmek ve korumak için bütün çileyi çeken varlıklardır.
Bütün anlarımızın anneler gününü kutluyor onlara saygılarımı sunuyor ellerinden öpüyorum.
CANIM ANAM
Eş oldu, yolda yoldaş oldu, yar oldu
Bozulunca işler, hemen ağyar oldu
Sanma kadın ömür boyu, huzur buldu
Hiç bir zaman özlemin bitmedi anam
Bir ömür çalıştı, bir çatı bir yuva kurdu
Ev bark kurmak için didindi durdu
Sekiz Mayıs günü, hayata gözlerini yumdu
Hiç bir zaman özlemin bitmedi anam
Aybars KARLIDAĞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.