- 398 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
HASAN NUR
"Gelininden dayak yemiş, ondan apar topar ayrı eve çıkmış diyorlar. Hacer Abla işin aslı nedir, cidden var mı böyle bir şey? Çok üzüldüm ya...
"Yok bacım abartmışlar sadece üzerime yürüdü.
:Ne olur tutmayın beni şu kadının imiğini sıkıvereyim . "
Diye basbas bağırdı. Mahalleyi ayağa kaldırdı.
"Niye o kadar dellendi ki ne yaptın?
"Hacer Abla pek iyiydiniz gelin kaynana kızz !
"Kız bacım inan hepsi benim dalgınlaığım yüzünden oldu. Hiç benim kabahatım yok inan ki.
"Bak anlatayım sen karar ver. Bilerek isteyerek yapar mıyım?
Severim bilirsin ben gelinimi, kendi kızımdan ayırmam.
"Her şey ’’ Bebeğin ismini ne koyacağız ’’ tartışmasıyla başladı. Ben rahmetli annnemin ismini koymak istedim. Gelin kendi annesinin adını koymak istedi.
"Kız olursa benim dediğim olsun, erkek olursa senin istediğin isim konsun dedim. Doktor kız olacak dedi. Dünyalar benim oldu.
"Benim gelin arkadaşıyla telefonla konusurken kulak misafiri oldum. Beni çekiştiriyorlardı.
"Kaynanam adını Ayşe koymak istiyor. Ama ben annemin adı olmasını istiyorum. Nüfusa Ayşe Nur yazdıracığım. Ben Nur derim olur biter. Zamanla Ayşe ismi unutulur. İstemem ben öyle Ayşe falan diyordu ...
"Kan beynime sıçradı. Duymazlıktan geldim. Gelin lohusa yatağında yatarken kimliğini çıkartmaya oğlanla gider Ayşe adını yazdırıveririm diye düşündüm.
"Düşünmesine de doğum vaktine yakın doktor oğlan olacak demesin mi? "
"Gelin yine başladı benim istediğim isim olacak diye.
"Neymiş efendim babasının adı konacakmış. Hasan olacak diye tutturdu.
"Ben de Hasan Nur koyalım diye dalga geçmeye başladım.
"Sen Hasan dersin ben Nur derim."
"Konuşmalarını işittiğimi anladı tabi. Hiç sesini çıkarmadı hakkını yemeyim simdi. "
"Neyse bebek doğdu. Tosun gibi bir oğlan. Kafasında ur var dediler önce. Çok korktuk üzüldük. Daha sonra yağ bezesi dendi içimize su serpildi. Çocuğun ateşi çıktı. Düşmeyince üç gün çıkamadılar hastahaneden .
"Onlar çıkana kadar biz de oğlanla kimliğini çıkarmaya gittik. Ben o yorgunluk o dalgınlıkla ne dedim ne söyledim hiç hatırlamıyorum. "
"Hasan olacak ismi, ’’ dedim sanıyorum.
"Eee ne demişsin peki ?
Komşu kadın merakla dinliyordu Hacer H anım’ı...
"Benim oğlan telefonla konuşuyordu. Nüfus memuruna ben verdim gereken bilgileri. Bir ara bayan memur bana dönerek.
"Ur mu dediniz?
" Evet önce ur dediler. Ama şimdi iyi çok şükur. Kafa derisinin altında yağ bezesi varmış ’’ diye anlatıyorum. Başka neler söyledim hiç hatırlamıyorum.
"Meğersem ben memura çocuğun adı Hasan Nur olacak ’’ demişim. "
"Nur mu dediniz? Diye sorduğun da ben ur soruyor sanmış evet demişim.
Ben saçmalamaya başlayınca kendi kafasına göre anladığı kadar yazmış bir şeyler. Benim okumam yazmam yok aldım memurdan attım çantaya.
"Gelin taburcu oldu geldi eve. İki gün sonra olanlar oldu. Koptu kızılca kıyamet. "
Oğlan çekti beni kenara.
’’ Anne ne yaptın sen ! Valla bu kadarını da beklemezdim senden. Artık gelin kaynana yiyin birbirinizi. Artık ben bıktım sizin didişmenizden .
"Ben hiç bir şey yapmadım! "
Diyorum başka bir şey demiyorum.
Gitti getirdi kimliği sanki okumam var gibi gözüme soka soka bağırıyor. Öfkeden deliye dönmüş.
’’ Anne ! oğlumun adı Hazan Nur yazdırmışsın. Hazan Nur yazılmış.
"Bak, bak ta utan şu yaptığından. "
Memure kadın bu olsa olsa Hazan Nur ’ dur diyerek , aslan gibi torunuma kız ismi yazmış ...
Elif gürültümüzü duyarak yanımıza gelip aldı kimliği eline :
"Bu kimin? diye sordu.
Öğrenince dananın kuyruğu koptu tabiki
"İki gün sonra ayrı evlerde oturmaya karar verildi. Çekip gittiler...
"Şimdi benim bu olanlarda bi kabahatim var mı ?
"Hepsi O memur kızın suçu!
"Hiç mavi kimlikli erkek çocuğuna Hazan Nur konur mu ?
"Hiç değilse; Hasan Nur olaydı iyiydi. Gelinin gönlü kalmazdı. Babasının adı olurdu.
"Hiç sorun olmazdı. Maksat gelinin gönlü olsun..."