Yıldız Tozunun Paraziti
Koskoca kâinatın zerresinde, fizik dünyanın mini minnacık uzantısı olan bu bedenimi bir yerlere götürebilmek pek sınırlı olsa da bedenimle birlikte dolanan zihnimin kâinatın sınırlarını aşmasını nasıl açıklayabilirim ki? Kim açıklayabilir? Bunun üzerine biraz düşünmekte fayda var. Biz, her birimiz, Carl Sagan’ın deyimiyle yıldız tozuyuz; milyarlarca yıl önce serpiştirilen tozların bir araya gelmesinden oluşuyor hanımefendiliğimiz ya da beyefendiliğimiz. Göklerin ötesine uzanan bir güneş ya da henüz keşfedilmemiş bir gezegen olabilir miydik mesela? Tüm bunların bir tarifi, gizli bir tarifi olmalı; bir aşçı düşünün, elindeki malzemelerle farklı farklı lezzetler yapabiliyor. Aynı malzemelerden yapılabilen farklı lezzetler! Biz, her birimiz bu lezzetlerden hangisiyiz?
Tüm bu lezzetler, zevkler ve renkler gibi, doğanın tartışmayacağı şeylerdir. Çünkü doğa, dünyanın bahçıvanı, evrenin bahçesidir. Onun kendi prensipleri vardır, aslında insanı kayırabileceği mekanizmaları yoktur. Canlılık nedir diye sorulsa özü itibariyle canlılık doğadır demek isterim. Çünkü “yaşam alanı” doğanın içerisinde filizlenen, büyüyen ve son bulan bir döngü alanıdır. Canlı olarak atfettiğimiz şeyler bu döngüye girmek zorunda olduğu için oyunu kurallarına göre oynamakta fayda var: Tek kural, doğanın tartışmayacağı şeyleri tartışmamayı anlamaktan geçer…
Lezzetler, yıldız tozunun müthiş karışımından meydana gelen fiziksel bir buluşma… Bu buluşmanın muhataplarından biri insan; doğanın prensiplerini görmezden gelen aciz, ama bir o kadar da sırlarla dolu bir varlık. Kendini yıldız tozlarının seçilmişi, kâinatın en lezzetlisi sanan insan! Böyle midir insanoğlu?
Doğa-canlı uyumunun basitçe işleyebileceği yerde insan düşünceleri parazit gibi. Doğanın prensiplerini hiçe sayan, onun tartışmaya açmayacağı şeyleri tartışmaya açarak basit bir işleyişi duraksatan bu düşünceler değil midir?
Düşünceler bedenime sığmıyor, hep bir yerlerde, virüs gibi ama daha canlı, kâinatın ötesine uzanabilmeyi göze alacak kadar iddialı ayrıca. Tutsak edilemeyen bu “parazit” nereden geldi?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.