Argo Navis
birkaç yy’dır sökülmüş bir gemidir aslında eski argo takımyıldızı.ptolemaios’un çizdiği eski gök haritasının en büyük elemanıdır. carina(pruva), puppis(kıç güvertesi) ve vela(yelken) olmak üzere üç parçaya ayrılmıştır günümüzde vs vs. gemici argos, iason, argonatlar ve merkezine yerleştikleri mit, göğü kaplayan diğer mitlerle birlikte, içinde bulundukları dizaynın kendi payına düşen kısmını açıklar doğal olarak. insan yapısında yatan ve kavramlaşabilen, ordan felsefeye, edebiyata, sanata, politikaya, varoluşa, gündeliğe, eskiye, yeniye, geçmişe ve geleceğe... ve zamana yayılan bir dizilimle; ilginç, bir o kadar da sarmal ve tutarlı olduğunda düz bir doğrultu izlenimi veren evrenlerden sadece biri. bir metni okurken; başlangıçtaki öğelerin, metnin boyutlarında nereye kadar gideceğini merak ederim ve bazen psikopatça bi iz sürmeyle, defalarca, aynı metni binlerce sondan oluşan bir sürü parçaya bölerim. yağmurdan bahsedilir, yağmurun yarattığı karanlığın içine yayılan seslerden, damlama seslerinden mesela, ürpertiden, bir şeylerden sıyrılma hissine ve doğaçlamasına gider yağmurdan başlayan şey ama orda kesilir. sonrasında çelikten bahsetmeye başlayan yeni bir başlangıç olur ve belki metin boyunca bir daha asla ortaya çıkıp belirmez yağmurla başlayıp sıyrılmayla biten bütün. çeliğin başladığı yer; bir değişimin ya da yeninin ya da bağımsız olanın aranmaya başladığı, isimlendirilmesi gereken, öncesini reddeden, yadırgayan ya da bağıntı kurmayan binlerce bütünle sarmal ve tutarlı olduğunda aslında orda olup biten ve dışına asla taşmayan bir çizgisellikte sürüp giden bir kıpırdamanın binlerce parçasından biri olur. durağan olana varana değin beliren ya da belirginleşen bu zenginliğin peşine düşmenin fiziksel boyutlarda olan kaybını en net ortaya koyan şey: zaman. insana düşen zamanın kaybı. düşünmesi ve argo navis ya da hydra ya da ülker gibi diğer parçaların içine oturtulması ve kullanışlı olan çözüme biraz daha yaklaşılması öykünün genelini anlaşılırlık yanılsamasına yaklaştırabilir. sonuçta ne kadar bölünürse bölünsün; argo navis uzaktan bakınca devasa bir gemidir ya da daha çok parçalanması gerekiyor.