- 351 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ORUÇ
ORUÇ
Yusuf Yılmaz
Biz insanlar ana rahminden ölene kadar çok şeyle birlikte yaşarız. Ben bunlardan üçünün oruçla olan bağlantısı üzerinde durmak isterim.
Beyin,mide ve duygularımız.
Ramazan ayı boyunca, beynimiz diğer organlarımızdan farklı olarak tam kapasiteyle çalışmaktadır. Bunun nedeni, vücudumuzdaki organların Ramazan Ayında beyne daha az uyarı göndermesidir. Vücuda giren besinlerin azalması ve vücudun uzun bir süre boyunca aynı saatlerde yemek yemeye alışması, beyni rahatlatmaktadır.Oruç, beyinde yeni kök hücrelerin oluşmasını destekler ve bu işleve yardımcı olacak kimyasalların salgılanmasını sağlar.
Oruç, mide ve bağırsakların daha sağlıklı olmasını sağlıyor, mide asidini düzenliyor
.Mide aç kalınca bazı zararlı bakteriler mide asidin salgilanmasiyle daha kolay yok ediliyor.
Boşaltım sisteminin dinlenip kendini toparlamasına destek oluyor.
Kandaki kolesterol seviyesi düştüğü için damarlar çok daha sağlıklı bir hale geliyor.
Bütün bunların yanında duyularımıza da oruç tutmayı öğretmeliyiz.
Mademki toplumda iyi ilişkiler kurarak mutlu olmak istiyoruz. O zaman ağzımızdan çıkan sözlere dikkat edeceğiz.
Duygularımıza tutturduğumuz oruç aynı zamanda sabretmeyi öğreten bir öğretmen gibidir.
Kırıcı olmayı ortadan kaldırır.
Nezaketi, hoşgörüyü,yardımlaşmayı, merhameti öğretir.
Şevkatli olunca da şuç oranı azalır.
Bu bizi stresli, üzüntülü ve kederli olmaktan korur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.