İçimden geldiği gibi...
Bir şeyler istiyorum.Bir şeylerin güzel olmasını istiyorum. Çabaladıkça olmuyor. Hep birşeyler ters gidiyor.Uğraşıyorsun,çabalıyorsun birşeyler i tam elde ettim derken alıveriyorlar elimizden.Sevmek istiyoruz mesela sonuna kadar helal sevdaya varmak istiyoruz. Sevilmek istiyoruz sevilmiyoruz.Şimdi ki insanlar önce tipe sonra cebe bakar olmuş. Fiyakalıysan varsa altında fiyakalı araban,cebinde paran tamamsin işte. Böyle olduk biz. Kimseye suç bulmayın sakin.Biz böyle yaptık kendimizi. Sonra canımız yanınca veryansın ettik ortalığı.Hiçbir zaman kendimizde suç bulmadık. Aslında öncelikle kendimizde arasak ya bazı hataları? On yargılı olduk biz. Neyin ne olduğunu dinlemeden bilmeden hüküm verdik . Hayal kurduk her zaman olmasını istediklerimizin. Olmayınca üzüldük,ağladık.Desene vardır bundada bir hayır. Ne demişler olmuyorsa;Yüce Rabbim güzelleştiriyordur belkide.Sabretmeyi bilmedik biz hiçbir zaman.Hemen olsun istedik. Aslında çok yanlış yaptık biz.Hatta bazen ne istediğimizi bile bilmedik,ama istedik işte. Şöyle bir bakıyorum diyorum ki bu gençlik bu insanlar nereye gidiyor böyle alelacele? Neden bu kadar koşturmaca. Sokaklarda kahkaha atanlarımı dersin yoksa içki içip sarhoş gezenlerimi…
Biz hayatımızın değerini bilemedik arkadaşlar.Gencecik çocukların elinde sigara ağzında küfür.Hiç onlarda suç bulmayın! Çünkü o çocukları böyle yapanlar bizleriz. Önce kendimize çekidüzen vermeliyiz.Annemiz ve babamız’a yapmadıklarımız güzellikleri başkalarına yaptık biz. Onlara almadığımız en güzel en pahalılarını başkalarına aldık biz.Ailene sert çıkarken sevgililerimize of bile demedik. Oysaki tam tersi olmamalımıydı? İlla ailemiz gittikten sonra mı onların değerini anlayacağız.Tek başımıza kalınca mı düşünmeye başlaycağız? Bu yaşımıza kadar onlar koşturmadı mı peşimizden? Dizimiz kanasa onlar koşturmadımı? Ailemizin ve bizi sevenlerin kıymetini bilmeliyiz. Yarın çok geç olabilir.Mesela şu konuyada değinmek isterim. Bizim ülkemizde kitap okuma oranı düşük. Ya anlamıyorum,Geziyorum o kadar kitapçıları kalabalık kitap alınıyor. Peki bu satılan kitaplar kayda geçmiyormu da hala bu oran çok düşük.Yahu herkes mi korsan alıyor? Konuşuyorum bazı kişilerle kitaplar çok pahalı diyor bana. Ya sen sigaraya vereceğin 10 TL yi kitaba versen ya. Sigara pahalı değil mi? Ya da ben okuyamam diyolar kafam almıyor diyorlar. Peki sen hiç zorladın mı kendini? Çabaladın mı okumayı sevmek için. Kitap alıyosun ama kitap kitaplıkda günlerce aylarca yıllarca bekliyor. Ne bekliyorsun neyi bekliyorsun okumak için? Birşeyler öğrenmekten mi korkuyorsun? Bakın şurayı iyi okuyun Bu ülkede okul okuyandan değil kitap okuyandan çok korkuyorlar. Okumaktan zarar gelmez. Yasin kaç olursa oku benden geçti demeyin artık . Daha çok erken daha var demeyin. Birşeylerin peşine düşün. Birşeyler için çabalayın ama vermeyin sakin kimselere o kazandıklarınızı. Bu halinden memnunmuşun sen? Hiç düşündün mü ne yapıyorum ben diye? Sevdiklerinizi kırmayın asla. Onlarla empati kurmaya çalışın. Karşımızdakilerin görüşlerine saygı duymalıyız biz. Ama çoğumuz duymuyor hatta umursamıyor.Biz birşeyler yapmaya çalıştığımızda bizle dalga geçiçekler. Bizi küçümseycekler. İleri doğru sen birşeyleri başardıkça bizi kıskanmaya başlıcaklar. Sonrada hepsi tebrik edicek. Lisede öğretmenim şu sözü söylemişti bana. Hedefiniz ne olursa olsun! Doğru hedefde olduğunuza ve başaracağınıza eminseniz. Karşınıza kim çıkarsa çıksın ailenizde dahil. Onları bile eş geçin. Bize yapamazsın dedikleri için bizim umutlarımızı körelttikleri için şimdiye kadar birşeyler yapamadık. Yapan sayımız çok az.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.