- 650 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
KELİMELERİN CANINA OKUMAK
Son günlerde televizyon kanallarında sıkça tekrarlanan bir cümle kafama takıldı; “SOSYAL MESAFEYİ KORUMAZSAK, HASTALIĞIN YAYILMA ŞANSI ARTAR” Bu cümledeki iki hususu biraz irdelersek kelimelerin canına nasıl okunduğunu anlayabiliriz.
Bunlardan birincisi; “SOSYAL MESAFE”, ikincisi; “HASTALANMA ŞANSI”
Dil bilimci veya sosyolog değilim. Ancak: sosyal mesafenin, fiziki mesafeden ziyade kalpler ve gönüller arasındaki mesafeyi anlatması gerektiği kanaatindeyim. Yani; ”Kalbim sana kırıldı, bunun içinde sana mesafeli duruyorum.” Manasını taşır. Babamıza, annemize kalbimiz kırıldığı için mi uzak duruyoruz?.. Hayır. Onlara bir hastalık bulaştırmamak için uzak duruyoruz. O takdirde buna “sosyal mesafe” yerine “fiziki mesafe” demek daha doğru olmaz mı?
Diğer bir hususta “HASTALANMA ŞANSI”. Şimdi soruyorum; hastalanmak şans mı?.. Eğer şanstır diyorsanız, biz niye bu şansı kaçırıyoruz. Hastalanmak şans değilse, o zaman bunun yerine ne demeliyiz?.. Hastalanma şansı yerine; “hastalanma ihtimali” veya “hastalanma riski” denilmesi daha doğru olmaz mı?
Bu gibi yanlışlıklar sadece anlatılanlarla sınırlı değildir. “Adam, bunun ne önemi var, ha öyle demişiz, ha böyle demişiz.” Dersek, dilimizi yavaş, yavaş bozmuş oluruz. Kelimeleri yerli yerinde kullanırsak bu düzen hayatımızın bütün alanlarında olumlu etkisini gösterir, hayatımız daha düzenli olur.
Çok araştıralım, çok okuyalım. Ancak; kelimelerin canına okumayalım. Kalınız sağlıcakla.
Sabri Koca
YORUMLAR
Seviye düşükse Sözü düşürmek ihtiyaç olur. O cümleleri kuranlar Milleti Din ve Dil Yönüyle nereye soktuklarından emin. Ve evet Şuur sizi tasdik eder Akıl ise yuhalar.
Ve Bu Milletin yüzde doksan dokuzu akıllı artık. Dolayısı ile aklının kesmediği işe bakmıyor. Hayat kendi bütünü içinde tekdir. Sosyal, Fiziksel, Ruhsal, Dinsel Dedikçe hayat olmaktan çıkar ömürden gün çalmaya dönüşür Başkalarının hayatını çalarsınız başkaları da sizden çalar Şikayete de yüzünüz ve hakkınız olmaz.
Yani kardeş. Canına okunan kelimeler değil. kelimelerle canına okudukları biziz
Sabri Koca
Selam ve saygılar...