KAYMAKAM SOKAĞI
KAYMAKAM SOKAĞI
İlçemizin en yakın köyü olan Çeltikçi Köyü’nde oturmaktayız. Evimiz, Köyün biraz doğusunda, Anamur-Ermenek Yolu ile Anamur Çayı arasına çizilecek bir çizginin, hemen hemen orta noktasında bulunmaktadır.
İlçenin en yakın köyünde oturmamıza karşın, sokağımız hâlâ çamurdan ve çalıdan kurtulmuş değildir. İki yanı, dut ve zeytin ağaçlarıyla kaplı olan sokağımızın yolu, aynı zamanda, sulama kanalı olarak da kullanılmaktadır. Ağaçların arasından yola doğru uzanan böğürtlen dikenleri de, ayrı bir güzellik katmaktadır sokağımıza ...
Öyle, adına aldanarak bizim sokağa yolu düşecek birinin, yanında bir miktar pamuk ile birkaç adet bez parçası bulundurması ve tetanos aşısını yaptırmış olması tavsiye edilir. Çünkü, üzerine çamur sıçratmadan ya da bir yerine diken batırmadan ilerleyebilmek, hemen hemen imkansızdır. Yine çoraplarını ıslatmadan geçebilmek de, her babayiğidin harcı değildir. Bu yüzden yanlarında iki çift yedek çorap bulundurmaları da, “Kaymakam Sokağı” yolcularının yararına olacaktır.
İyi de, böyle çamurlu-dikenli bir sokağa neden Kaymakam Sokağı demişler? Evet, neden Kaymakam Sokağı? Oysa Kaymakam Sokağı denilince insanın aklına dört dörtlük, kusursuz bir yer geliyor. Kaymakam Sokağı böyle mi olur ya da olmalı?
Kaymakam Sokağı elbette böyle olmaz, ama bizim sokaktaki kaymakam sözcüğünün gerçek anlamda kaymakamla ya da sokağın güzelliğiyle bir ilgisi yoktur.
Sokağımız adını, sokağın hemen girişinde oturan, yoksul ama rahatına ve giyimine oldukça düşkün olan birinden almıştır. Ona herkes “Kaymakam” diye hitap edince, evinin bulunduğu sokağa da, “Kaymakam Sokağı “ deyivermişler.
Belki, ilçe Kaymakamının haberi olsa, kendi unvanıyla anılan bir sokağın bu durumda bulunmasına gönlü razı olmaz; yolumuzu bir elden geçirttirirdi. Tabi buna karar verebilmesi için, kendisinin de sokağımızdan bir kez olsun geçmesi ve “Kaymakam Sokağından Geçebilenler” listesine adını yazdırması gerekir...
Bu arada, sokağa girmeden önce, yolda araba olup olmadığını da öğrenmesi gerekmektedir. Çünkü Kaymakam Sokağı oldukça dardır. Yolda bir araba varken, değil başka bir arabanın, bir yayanın geçmesi bile mümkün değildir. Bizler, her gün defalarca gidip geldiğimiz için, sokaktan geçme konusunda epey uzmanlaştık; bazen duvarların üzerine çıkarak, bazen de çalılar arasına sokularak, trafiği aksatmadan nasıl ilerlenilebileceğini öğrendik...
ARİF GÖLGE
ÇELTİKÇİ KÖYÜ - ANAMUR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.