- 998 Okunma
- 4 Yorum
- 3 Beğeni
Groundhog day
Ayağımın takıldığı oyuncaklarla mücadele ederek yere kapaklanmadan geçmeyi gözü kapalı yapabilme hüneri edindiğimin bilmem kaçıncı günü...
Niye her gün kurup yatağımın başına koyuyorum ben bu telefonu.Nasıl olsa daha yatağıma gidemeden ya yorgunluktan yığıldığım mutfağa en yakın koltukta ya da son bi kuvvetle bi şeyleri tamamlarım ümidiyle eskiden tamamen bana ait olan,şimdilerde ise kızlarıma online beden eğitimi için ayırdığım şekli şemali kayan yarı spor yarı çalışma odamda uyuyakalmıyor muyum?
Ulaşana kadar saate mecburen açılan ah güzel uykum, bu kadar erken ders mi konulur diyen ve daha bi çok şey söyleyen dudaklarım, büyük kızımı kaldırabilmek için yarım saat içinde beş kez aşağı yukarı koşturan zavallı bacaklarım/ayaklarım, ‘ hadi kızım’ demekten yorulan tatlı dilim, kızımın yerine online olmayı gerekli bulan cingöz aklım, öğretmeninin sesinin her zaman benimkinden etkili olacağını ispat eden yoklama alınırken yatağının içinde zıplayıp ‘burdayım’ diyerek eğitimine başlayan kızgın bir ergene sahip oluşum ve sinirli ergen tavırlarına en çok Nutella nın iyi geldiğini bilip şımarık tepsisine içime sinmese de onu dahil edişim...biliyorum hepsi geçici ve kolay işler “n’olcak canım ,şimdi dinlenirim nasılsa işim bitti ,biricik kızım derste ,oh ‘diyebilsem; ama ikincisi var bir de...
Küçüğünün dersi başlayacak.Yan yana odaları , ana sınıfı gürültülü ders yapıyor çünkü dersi zoom dan ve görüntülü.Küçük odasında kalamaz inmeli aşağıya...( Bereket oruçluyum kahvaltı derdim yok gece 3:30 da kahvaltı yapıyorum; 4:00-4:30 arası defterdeyim.5:00 uyku zaten 7:30 kalkış. Yetti canım çok bile bu uyku anne olana ...düşüncesi kendimi sadece duruma uydurma aklımda)
Kalkmıyor ufaklık ne yapsam yok çare;zaten düzeni kaymış,gece en erken 12:00 da uyuyor.Kalkar mı 9:00 da.İstiyorum her gün bıkmadan usanmadan 9 da kalksın 10 a kadar açılsın, ders tekrarı falan yapalım. Nerdeee?!? Uyuyor hanımefendi, kucağıma alıyorum, hadi seveyim güzel şekilde kaldırayım diyorum küçücük ya;hadi güzel kızım diyorum n’olur hadi canımıniçi ; tınmıyor hem ağlıyor hem tekmeliyor... uykuda giydirme kararı alıyorum,olmaz ki pijamalı,sınıf anneleri de var izliyorlar, yüzüne de biraz su atıyorum sonunda...bari kızım diyorum içimden esneme şu ekranın karşısında.İnadına sanki, inadına esneyerek açıyoruz ekranı öğretmen karşımızda diyor “vah açılamamış yavrum galiba :)geç mi yatırdı annen kuzum..” herşey de annenin suçu , ayağımda bile sallıyorum öğretmen hanım, napıyım daha, uyumuyor valla...
Neyse,
Türkçe dersleri atlatıyoruz bi şekilde de bağlayarak tehditle ekranın karşısına amma velakin İngilizce dersleri yok mu !?! Allah, sinir krizi zamanı bende .Çalışıp öğrendiği şeyi söylemez mi insan! !! söylemez bizim ki hiç söylemez. Mecbur edilmez ise hele hiç söylemez , 3 yaşına kadar da Türkçe konuşmadı; elli tane doktor dolaştık hep göz teması ve çığlık ilke anlatırdı ne diyeceğini ki bende anlayışı kuvvetli bir anneydim demek ki leb demeden leblebi yi anladığımdan herhalde hiç gerek duymamış konuşmaya.Bunu anlayan elli birinci doktor sayesinde ilk cümlesini duydum.Şuydu: Anne,anlamıyor musun acıktım!!!oturup ağlamıştım hiç unutmam...yani benim ufaklık ayrı bir tür Yay Burcu ne de olsa ...neyse hiç konuşmuyor İngilizce dersinde ya da dalga geçiyor. Ders bitti geçen hafta dedim ki evladım niçin MR....’ya yanıtı Türkçe veriyorsun . Cevabı şu :O biliyor Türkçe anne, biz öğrettik :)))istese konuşabiliyor Türkçe; sizin yanınızda konuşmuyor :))). Güleyim mi ağlayayım mı :))) her İngilizce dersi bende artık muamma :)))
Dersler bitiyor her gün ikisinde de 15:00 civarı ama bende olay biter mi! Namümkün... Birisi Uçan Metro istiyor diğeri fasulyeyi toprağa ekmek. Eee... kızlar mutfak da yemek yapmak da gerek , oyuncakları , attığınız giysileri toplayıp , kirlileri yıkayıp ütülemek de gerek. Elbette önce ödev sonra yemek; hızlı süpürge yap gelen alışverişleri dezenfekte et ama yetmez canım şart olan buharla,yerleştir amanın çabuk temizlenmeli iftar saati kaçacak az daha; yemek yerken korona haritasını unutma; şükret bugünü de atlattık kazasız belasız diyerek dua’yla....Bi çayımı içeyim projeni yaparız kızım, tamam seninle de çay partisi yaparız cimcimem diyerek balkonda beş dakika soluklanma...
Kızların gönlünü yaptıktan sonra 23:00-24:00 arası mutfak toplama,iftara hazırlık yapma.Büyüğün dertlerini, psikolojisini algılamaya çalışma stresi 24:00 -1:00. İkisinin de gülümseyerek uyuduğunu görmek ise rahatlama...
1:00-3:00 kitap karıştırma , bişeyler karalama... sahur vakti ve defter sonra...
Sonra mı
Yarın nereye gitsem, ne yapsam, hangi restaurantı seçsem , ne giysem , saçımı nasıl yaptırsam, kiminle buluşsam,kiminle çalışsam derdim yok kesinlikle ...
Her gün
Groundhog day
💫 yıldız 💫
YORUMLAR
Zor zanaat ev hanımlığı. Üstüne bir de annelik eklenince...
Bazen şaşıyorum hanıma. Gün boyu kızımızla ilgileniyor, akşamına da benim kaprislerimi çekiyor. Bugün şöyle yoğun geçti, şöyle yoruldum, her yerim öyle bir ağrıyor ki falan. 3 yılda kendi korunma mekanizmasını geliştirdi ama. :) Yakınmalarıma karşı hemen taarruza geçiyor artık. Benden daha sert yakınıyor. Biliyor ki şikayetten hoşlanmıyorum. O şikayetlendikçe ben şikayetlerimi askıya alıyorum. Geçinip gidiyoruz işte.
Yazınız akıcı ve edebiydi. Okuttu kendini. Tebrik ederim.
YediYıldız
Sevgili eşinizin taktiği süpermiş. Ev deki iş hiç bitmiyor ve takdir edilmiyor zaten edilecek de bi hali yok; her gün aynı. Dolayısı ile şikayet etmezse zaten kimse Kadir kıymet bilmez.kızınızın en tatlı zamanları 3’ten sonra yaşı ah neler oluyor neler . Allah kolaylık versin en önemlisi sağlık.
Bu yazıyı unutmuşum, hatırlattınız teşekkürler . Korona sürecini o kadar evden idare etmeye çalışsak da yine korona olup halen tedavi olduğuma inanamıyorum ; neler düşünüyormuşum nelere dertleniyormuşum ; ölümle burun buruna gelince ve bu yazıyı okuyunca dedim ki hiç şikayet etmemeliymişim siz de etmeyin derim...🙃
Dostlukla
Okuması neşeli yaşaması zor bir hikaye. Evden haller
Çok güzel içten ve biraz da tebessümlü
Tebriklerimle yazar
ersinbaşeğmez tarafından 6/3/2020 3:06:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
YediYıldız
Çok teşekkürler
Saygılar
ersinbaşeğmez
Siz bol bol yazın derim
Evde olduğum günlerin bir benzeri :)
Bir de işte olduğum günlerde teknoloji yoksunu anneanne ile kalan oğlumun sürekli değişen online ders programını ve gelen mesajları hangi ID ile zoom layacağını onca hastanın işin gücün arasında anlatmak, yapamayınca görüntülü bağlanıp şuna bas buna bas demek. Oyyy neyse ki artık biraz daha rayına oturdu ve öğrendi de sorunlar azalıyor gibi. Maskeyi çıkar, eldiveni çıkar, koruma kıyafetinin başlığını indir sakin bir odada ve oğlunla konuş. Sonra yeniden hepsini geri giyinip işe dön. Oyyyy daha ne anlatayım bilemedim :))
Sevgilerimle...
YediYıldız
Öncelikle samimi yorumunuz için çok teşekkürler Sevgili Deniz.
Sağlık sektöründe çalışan bir anne olmanın meşakkatli olduğu şu dönemde size Ve tüm sağlık çalışanlarına güç kuvvet, sabır ve hastalıksız günler diliyorum. Umarım en kısa zamanda herşey yoluna girer.
İnsan zamanla alışıyor herşeye ki çocuklarda bu daha çabuk gerçekleşiyor. Ne kadar reddetmeye çalışırsak çalışalım sanırım Yeni Dünya Düzeni bekliyor onları / bizleri ...
Kendinize çok dikkat edin lütfen .
Allah’a emanet olunuz
Sevgilerimle