- 421 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SALGIN SONRASI
Sosyal medyayı seviyorum. Sık sık da okumaya takip etmeye çalışıyorum.
Özellikle su salgın günlerinde güzel bir meşgale oldu hepimize.
Mesnetsiz, yalan haberleri söylemiyorum elbette. Onları zaten az buçuk medya okuryazarlığı olan biri anlıyor.
Özellikle salgın bize neyi öğretti? Sorusuna verilen cevaplar var. Bu cevaplar, insanların salgından ders aldığını ve bundan sonra daha anlayışlı, daha vicdanlı olacağını savunuyorlar. Ben de bunu umuyorum ama pek ihtimal vermiyorum. Biliyorum ki, insanlar bu badirelerin birçoğunu yaşarı ama şöyle geçmişe bir bakın.
Lut kavminin helaki, insanlar akıllandı mı? Hayır.
Nuh Tufanı, insanlar bir ders aldı mı? Hayır.
Yakın zamana bakın 1. Dünya Savaşı, 2. Dünya Savaşı insanlar doğru yolu buldu mu? Hayır.
Daha aklıma gelen gelmeyen nice felaketler. Ne oldu, insanlar akıllandı mı? Hayır.
Şimdi sonuçta kaç insanı kaybederiz, ne kadar sıkıntı çekeriz bilmiyorum. Ama bildiğim bir şey var ki bu felaketler sonra insanlar yine insafsız olacak, insanlar yine fakirleri sömürecek. İnsanlar yine savaş çıkartacak ve yine binlerce milyonlarca cana kıyacak. İnsanlar yine adil olmayacak. Yine hayvanlara olmadık işkenceler yapacaklar.
Dostlar salgın elbette birilerine bir şeyler öğretti ama sizin sandığınız gibi kötülere iyiliği öğretmedi, öğretemezdi de zaten. İyiliği öğrenmek isteseler o kadar çok fırsatı var ki bunun. En büyük fırsat da Allah kelamıdır. Allah defalarca insanları ıslah etmek için ilahi mesajlar yolladı ama ne yazık ki birçok insansan inanmadı.
İnsanlar, gök gürlemeden Allah, demez. Gürleme bitince de Allah’ı unutur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.