- 491 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARTEMISIA XX (SON)
Savaş bitmiş ve Pers galibiyeti ile her yer onların eline geçmişti. Themistokles, Artemisia ile tekrar buluşabilmek için Lucia kayalıklarına gelmesi haberini göndermişti. Bir yük gemisi Halikarnasos’a gelmiş ve bu yazıyı Agatone ulaştırdı. Bu yazı Agatone’nun eline geçmişti. Bunu Artemisia’ya götürürken arkasından bir hançer darbesi ile yere yığılan Agatone’nın son gördüğü başında duran bir Persliydi ve beline sakladığı yazıyı alarak kaybolmuştu. Agatone’nun gözleri açık bir şekilde ölü bedeni öylece yerde yatıyordu. Persli katil Xerhes’ın binlerce casusundan sadece birisiydi ve bu yazıyı Xerhes’e götürdü. Xerhes’ın eline geçen yazıda; Dadanus’un 2 gün sonra tan ağarırken Lucia kayalıklarında olacağı yazıyordu. Xerhes hemen Dardanus’u karşılayacak askeri birlikler göndermişti. Aradan 2 gün geçmişti Dardanus bir kayıkçı ile Lucia kayalıklarına doğru yola çıkmıştı. Kayıkçı onu bıraktıktan sonra gidecek ve akşam üstü gelip geri alacaktı. İki kişilik bir kayığın karaya yanaştığını gören Persliler beklerken, Dardanus karaya baktığında Artemisia’ı görememişti. Oysa her zaman kendisini ayakta karşılardı. Bu işte bir tuhaflık olduğunu sezen Dardanus her ihtimale karşı karaya ayak basmıştı. Bu esnada birden karşısında onlarca Persli askerle karşılaşmıştı. Elinde kılıcı ile hazır beklediğinden iki Persliyi yere serdikten sonra diğerlerinin yetişmesine izin vermeden hemen kayığa binerek kayıkçıya seslendi. Hemen gidelim buradan dedi. Lakin kayıkçı yaşanan arbedede ağır bir yara almıştı ve son nefesini veriyordu. Dardanus oradan kayıkla kaçarken pers askerlerinin birkaç ok atması sonucunda kolunu sıyıran bir ok ile hafif bir sıyrık ile kurtulmayı başarmıştı. Lakin Perslilerin Dardanus’un peşini bırakmaya hiç niyetleri yoktu. Çünkü başarısızlıklarından dolayı Xerhes’ın kendilerini öldüreceğini biliyorlardı. Sonunda karada başka bir balıkçı kayığı bulup peşine düştüler lakin yaralı bir parça bezden ve boş bir sandaldan başka bir şey bulamadılar. Sandal ile tekrar Lucia kayalıklarına gelerek komutanlarına Dardanus’u kaçırdıklarını söylediklerinde bunu Xerhes’e doğru bir şekilde anlattıklarında onun kendilerini idam etme ihtimalinin yüksek olacağına kanaat ederek bir yalan kurgu hazırlamaya başladılar. Ölen cesetlerden birisini direğe bağlayarak yaktılar. Balıkçının ölüsünü de diğer kendi cesetleri ile öylece bir kenara bırakarak Artemisia’ya haber gönderdiler. Bir Karia askeri Artemisia’nın huzuruna çıkıp Lucia kayalıklarında Pers askerlerinin Karia’lı bir balıkçıyı ve yunanlı olduğunu düşündüğü bir kişiyi öldürdüklerini söyledi. Artemisia bir grup askerle Lucia kayalıklarına doğru dörtnala gidiyordu. Yoksa Dardanus muydu ölen yunanlı? Tanrılara içinden yalvarıyordu ölen yunanlı Dardanus olmasın diye. Sonunda Lucia kayalıklarına vardığında kimseciklerin orada olmadığını sadece birkaç ceset olduğunu gördü. Yerde yatanlardan birisini çok iyi tanıyordu bu her seferinde Dardanus’u buraya getirip bırakırdı. Diğer cesetler Persli askerlere aitti ve en son yanmış ve henüz kemikleri sıcak olan cesedin yanına gittiğinde bir parça oduna takılarak yarısı yanmış ve yarısı kurtulmuş bir kıyafet parçası duruyordu. Başka hiçbirşey yok diye düşünerek içinde ihtimaller üzerine kurgulanan belki yaşıyordur belki bu ceset başkasınındır derken yanmış iskeletin kılıcına bakmak aklına gelmişti ve hemen yanan cesedin yanına gittiğinde yanmış küllerin arasında Dardanus’a kendisinin yaptırdığı kılıcı görmüştü. Birden bütün dünya sanki kaynar su olup başından aşağı dökülmüş gibiydi gözlerinde ki yaşı artık kontrol edemedi kılıca ve yanan cesede sıkıca sarılıp hüngür hüngür ağlamaya başladı. Birkaç dakika bu şekilde durduktan sonra bir asker gelerek "efendim, efendim iyimisiniz?" demesi üzerine cesedin üzerinden dizlerinin üzerine doğrularak ağzından adeta ateş püskürürcesine "defolun, defolun buradan!" dedi. Asker hemen geri çekilerek biraz daha uzakta olan diğerlerinin yanına gitti. Artemisia gözlerinde ki yaşa hakim olamıyordu ve bu durumu askerlerin görmesini istemiyordu. Bu sebepten elletine çevresinde bulduğu taşları alarak askerlerine savurmaya başladı ve "defolun dedim size!" dedi. Askerler hemen toparlanarak oradan uzaklaştılar. Artemisia onları kovduktan sonra bir türlü inanmadığı tanrılara kızarak "koruyamadınız size inanan birisiydi o, poseidon hep sana dua ederdi, Zeus sana da inanırdı, koruyamadınız lanet olasıcalar" diyerek bağırdı çağırdı gücü kuvveti kesilinceye kadar sürekli ağlamaklı nidaları sanki kayalıklara çarpıyordu. Son gücünü toparlayıp kayalıkların tepesine tırmandı tekrar egenin serin sularına baktı ve Xerhes’ın ihanetini anlamasının ve Pisindelis’i her zaman kendisine karşı kullanacağı düşüncesinin verdiği acıya Dardanus’un ölümü de eklenince buna daha fazla dayanamadı ve kendini Lucia Kayalıklarından aşağı baktı. Dardanus’un ölümüne öylesine inanmıştı ki birisi yaşadığını söylese inanmayacak ve yinede kendini oradan aşağıya atacaktı. Sonunda "sana geliyorum Dardanus diyerek atladı. Az sonra Artemisia’nın cansız bedeni kayalıklara çarpmanın etkisi ile kan içinde yatıyordu. Uzaktan onu izleyen askerleri koşarak oraya geldiler ve ölüsünü alarak Halikarnassos’a getirdiler. Xerhes bu durumu duyunca üzülmüştü. Onu kaybetmemek için bağışlayıp ona bir fırsat vermesine rağmen bu yolu tercih ederek ölümü seçmesi akıl alır gibi değildi. Lakin bu durumda yapacak bir şey yoktu. Cenaze töreni denizde olacaktı, çünkü o başarılı bir amiraldi. Kayığın üzerine yüksekçe hazırlanmış odunların üzerine cesedi konularak odunlar tutuşturuldu ve gemi denize salındı. Henüz çok geçmeden Artemisia’nın bedeni odunların arasında alev alev yanıyordu. Xerhes bu tören sonrasında Karia Satraplığına Pisindelis büyüyene kadar buraya onun adına ihanet etmeden göz kulak olacak başka bir satrap atayacaktı. Bu kişi ise ihtiyar Adrastos’tan başka birisi değildi.
Dardanus bu olayı duyduğunda çok üzülmüş ve bunun altında bir Pers oyunu olduğunu düşünerek Pers düşmanlığı kat be kat artmıştı. Bazen o kayalıklara giderek aşkı Artemisia’yı anımsar ve onu yad ederdi. Çünkü o en çok sevdiği doya doya aşkını yaşayamadı sevgilisiydi. Tanrılara inanmayan saygı duymayan bir kadındı ve Dardanus bunu bilerek onu sevmişti, Ona göre Tanrılar kendisini Artemisia’nın yokluğuna terk ederek bir ömür aşk ile Artemisia’ya kavuşmamaya mahkum etmişlerdi.
SON
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.