- 712 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
SEMİR BOLAT
SEMİR BOLAT
Gezinti kısmına atla
Arama kısmına atla
SEMİR BOLAT YAŞAM ÖYKÜSÜ
SEMİR BOLAT
15.08 1959. Mersin doğumlu.
Karaduvar ilkokulu,
Mersin Ortaokulu,
Mersin Atatürk Lisesi( Fen bölümü)
Eskişehir iktisadi ilimler Akademisi 3.(Sınıf terk),
Mersin Eğitim Enstitüsü Mezunu.
Tibbi farmakolojik eğitim, tibbi medikal ve cihaz eğitim.
Uluslar arası pazarlama ve ticareti üzerine eğitim.
Yine ortaokul ve lise yıllarında Mersin Bölge Tiyatrosunda ilk oyuncu ve oyunu olan AYAK BACAK FABRİKASI oyunuyla ODTÜ AMATÖR TİYATRO FESTİVALİNDE ödül alan ekipte yer almıştır.
Uzun süre ilaç cihaz firmalarında mümesillik yaptıktan sonra kendi firmasını kurmuş SUN MEDİKAL adı altında tibbi cihaz tanıtım, satış ve servis hizmetleri veren bir şirket sahibi olarak çalışmalar yürütmüştür.
2004 Yıllından itibaren ticaretin dışında kültür sanat ve medya çalışmaları içinde yer aldı. Lübnan’da Beyrut Üniversitesinde güzel sanatlar,Şam DAMASCUS üniversitesinde güzel sanatlar,Rusya’da tiyatro üzerinde eğitim aldı. Azarbeycan BAKÜ, Gürcistan TİFLİS ve MOSKOVADA özel tiyatro ve sanat eğitim ve çalışmalar yaptı.
1.Uluslararası GAPDİAB projesiyle Dünya diyabet federasyonunun sosyal komite sorumlusu olarak çalıştı. Türkiye Diyabet Vakfı ve Türkiye Diyabet cemiyetin öncülüğünde doğu ve güneydoğu ilerinde 21 ilde SB, MEB VE ÜNİVERSİTELER, TTB, TEB İLE ÖZEL KURUMLAR tarafından yürütülen çalışmalarda çocuklara şeker hastalarına verdiği kültür ve sanat ile yazdığı oyunlar nedeniyle ödüller aldı.
2.NTV de Nedim Hazar Bora ve ekibiyle saha sorumlusu ve çalıştırma görevlisi olarak hazırlanan ADANIN KADINLARI VE ADADADA Kİ HAYALET isimli 13 bölümlük dizide görev aldı. Dramaturgi ve çalıştırıcılık görevini yürüttü.
4.İstanbul ODA TİYATRO ve CANSIN TİYATRO da Ferdi Merter Fosforoğlu ve Kaan Erkam’ın öğrencisi olarak dersler alırken sahne çalışmalarında oyuncu,yazar ve yönetmen olarak görev yaptı.
3.Adana HALK EĞİTİM MERKEZİNDE VE ADANA SEYHAN İLÇESİNDE HALK EĞİTİM Merkezlerine bağlı Tiyatro ve Drama dersleri verdi.
4.İstanbul ADALAR İLÇESİNDE BüYÜK ADA ‘da HALK EĞİTİM Merkezinde Drama ve Tiyatro dersleri verdi.
5. Mersin HALK EĞİTİM MERKEZİNDE son iki yıldır ders vermeye devam ediyor.
6. METİD Mersin Tiyatro Derneğinde 2015 ve 2016 yıllarında ilk defa MERSİN ULUSLAR ARASI TİYATRO FESTİVALİ düzenleyen tertip komitesi basın ve halkla ilişkiler sorumlusu olarak görev yaptı.
7.Tiyatro AGON OYUNCU VE YÖNETİCİ kadrosunda görevini devam ettiriyor.
8.Birçok gazetede sanat, kültür, siyaset ve sosyal yaşam üzerinde yazılar ve araştırmalar yapıyor.
9.Özel Bir Radyo Kanalında Sanat Spor Sağlık Siyaset ve Sosyal yaşam üzerinde Program yapmaya ve sunmaya devam ediyor.
10.Özel Bir TV Kanalında Sanat Spor Sağlık Siyaset ve Sosyal yaşam üzerinde Program yapmaya ve sunmaya devam ediyor.
9. yazılan ve oynanan oyunları var.
10.sinema ve film senaryoları var.
11.İlk ve ortaokulda başlayan sanat ve tiyatro çalışmalarında çok farklı oyunlarda sahneye çıkarak oyunculuk ve sunumlar yapmaya devam ediyor.
12.Son zamanlarda bütün bunların birleşiminden kaynaklanan ‘Sokak Sanat ve Yaşam Mücadelesinin Ekonomik Geleceği’ne yönelik çalışmalar yürüterek GLOSEP BASIN DANIŞMANI Olarak görev yapıyor.
Gaztede köşe yazıları,Tiyatro eserleri ve sinema Senaryoları da yazan Semir Bolat’ın ulusal ve uluslararası yayınlanmış 11 kitabi yüzlerce köşe yazısı makale ve araştırmaları ile çok sayıda TV ile Radyo Programları vardır.
YAYINLANMIŞ KİTAPLARINDAN BAZILARI:
1.FERYAT FERYAL:TİYATRAL FİLMOGRAFİK ANLATI ROMANI,
2.NE DERTMİŞ:TİYATRAL FİLMOGRAFİK ANLATI ROMANI,
3.MUHASEBECİ GULABİ:TİYATRAL FİLMOGRAFİK ANLATI ROMANI,
4.AYDINLIĞA KOŞANLAR:TİYATRAL FİLMOGRAFİK ANLATI DENEME,
5.AYDINLIĞIN KORKAKLARI:TİYATRAL FİLMOGRAFİK ANLATI DENEME,
6.GLOSEP (DOĞAL DÜNYA İLE SANAL DÜNYANIN SOKAKLARI): TİYATRAL FİLMOGRAFİK ANLATI DENEME,
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.