Dinsizin Dini
Ne çok şeyler yazmak istiyordun çekirgem.
Kim kopardı seni benden,bizden, memleketten,ilimden, fenden, insanlıktan, muasır medeniyetten.
Aslında gerçek şu ki; lagaluga etmeye de gerek yok, "Tengri" "Tanrı" veya "Allah" 2.Dünya savaşında 1945’de Hiroşima ve Nagazakiye atılan atom bombası sonucu ölmüştü. Ve Tanrı inanıda yaşatılmaya çalışıldı dünyanın bir çok bölgesinde.Var ama ihtimal ağır yaralı düşmüştür, kim bakacak ona şimdi, kim sarıp sarmalayıp iyileştirecek..Öyle ya, sen yaratılmışsın aklın mı erer Yaradan’a..Haddine mi düşünmek...
"2 Ağustos 1945 tarihinde gelen emirle birlikte harekat başlatılmış oldu. 6 Ağustos’ta da operasyon başladı. Enola Gay isimli uçak silahıyla birlikte 7 saat sürecek yolculuğuna başladı. O sabah 08.16’da bomba uçaktan bırakıldı. 43 saniye boyunca süzülen bomba yere 600 metre kala patladı ve tarih değişti…"
"Bomba patladıktan sonra Hiroşima şehri ısı ve rüzgar nedeniyle dümdüz oldu. Saniyelerle ölçülebilecek bir zaman dilimi içerisinde Hiroşima’yı yok eden bu korkunç bombanın bilançosu yaklaşık 80.000 ölü ve 100.000 yaralı olarak belirlendi. Hiçbir silah, tek başına bu kadar kayba neden olmamıştı daha önce. Sadece bombanın patlama anı değil yıllar sürecek bir ölüm zincirini de başlatıyordu. Nesiller sürecek genetik bozukluklara sebep oldu atom bombası."
Atom bombası yerine gül suyu atılabilirdi mesela.
Yok çekirge, eski düzen ve hayvanca güdülerden kurtulamayan insandı öldürmeyi seven. Aslanlar gibi uzun otların arasında pusuya yatmak, sırtlanlar gibi avını sarıp canlı canlı yemek, kurtlar gibi punduna düşürüp, timsahlar gibi boynundan tutup suya attıktan sonra parçalamaktı genlerinde gizlenen vahşet..
Nice nice masallar, hikayeler, menkibeler anlattınız durmadan değil mi? Ta Şamanlardan veya daha eskiden bu günlere..
Sahi ya, bugün günlerden 2020 Ramazan!
Sahurda karnı tok tutan iki rafadan yumurta olmalı, bol proteinli gıdalar, tok tutan n’i’m’e’t’ler, bol su içeren sebzeler meyveler yenmeli.. Korana virüsüyle yakından ilgilenen sağlık çalışanları çalıştığı günler bu ibadetten uzak durmalı.
Sahi ya, bugün günlerden 2020 Ramazan!
16 yaşındaki herhangi bir kızımıza sahip olan 30-40 ve daha büyük yaşlardaki mecburi kocaları için şükür vakti. Nasıl da Af buyurdu devletimiz."Aile" büyük önem teşkil ediyor diye..
Sahi ya, bugün günlerden 2020 Ramazan!
Tanrı meleklerini göndermiş hurma dağıtıyormuş marketlerde, bakkallarda, hem de bedava olmalı yoksa parayla mı.. Hurma ile oruç açmak daha büyük bir sevapmış, hatta tuz ile başlamak da öyleymiş yemeğe..
Sahi ya, bugün günlerden 2020 Ramazan!
Papa cenapları da bir karpostal gönderir, tebrik eder. Çünkü biri olmadan diğeri yaşayamaz ki.. Bugün karpostal yazar, güzel temennilerde, dileklerde bulunur yarın eline güç geçerse onlar müslüman düşmanımız der, bir atom bombası gönderir..
Sahi ya, bugün günlerden 2020 Ramazan!
Filistinde bir çocuk daha, belki kendinden 10 yaş belki 15 yaş büyük İsrail askerlerince kurşuna dizilir. Hamas Mamas intikam nutukları çeker. Onlar da bombalı eylem yapar. Filistinde Ramazan biraz da öyle olmalı..
Sahi ya, bugün günlerden 2020 Ramazan!
Arap kralları kendi iktidarına tehdit gördükleri yakın akrabalarını toplar hapishanelerde veya villalarda, bir gece kabus görüp sabah kalktığında ölüm emri verebilir ve bahanesi de hazır olur, devlet veya krallıktır aslolan diye..
Sahi ya, Oruç tutar mıydın çekirge..Cevap verir misin, nerdesin? Niye zamansız terkettin beni..
Ben şimdi nasıl cevap vereceğim, Aslı’nın düğmeleri koparken Kerem yanmış diye girsem konuya, nasıl toparlayabilirim sonunu..
İnanç ve dinler hiç bu çağdaki kadar anlamsız olmamıştır belki de.. Ve hiç bir çağ bu kadar kalabalık yaşanmamıştı vicdanlarda, gönüllerde, akıllarda...
Hoş geldin efendim... Hoş geldin...
Aşk; Tanrı’nın kusurunda kaybolmaktır, sahi doğru mudur çekirge?
YORUMLAR
Ne diyelim nesildaşım yıl 2220 olsa daha iyi olaylar mi örnekleri süsleyecekti...hani sanırım belki dünya yaşanmaz hale geldiği için kalan bir avuç insan uzaya çıkmış ve kendine yemi gezegen arıyor olacak vs....ki hu virüse kadar o senaryolar olasılığı yüksek bilgiler barındırıyor..
Insnalarin felaketleri görmeden akıllanmaz görse dahi akıllanmayan kısmı da vardır...
Sahi ramazan geldi değil mi....iyi dilekler falan dilemek lazım...
Yüreğin dert görmesin dilerim
Sağlıcakla kal
Yinsani
neylersin..
bir de laf dokundurmasalar daha güzel dilekler dilenir de..
neylersin işte..
sağlıkla huzurla..eksik olma