Koronavirüs Gölgesinde Ramazan Başlıyor
Bugün Ramazan başlıyor… Alış veriş yerleri ölüm havası soluyor… Sokaklarda heyecan yok… Trafik durmuş! Korona salgını ölüm saçıyor, herşey ölmemek için… Evlere girdi insanlarımız! Camilerde ezan gelin diye çağırıyor cemaatı… Yaşamak için kimse gelmiyor, gelemiyor… Mahyalar döşenmiş, onu karıncalar seyrediyor, Nisan yağmurları yıkıyor. Sanki, günaha bulanmış insanlık temizlensin diye bu sessizlik, bu değişim. Gecelerin değişmez eğlence mekanları, barlar, pavyonlar, diskolar günaha kapalı. Sokaklarda kimse demiyor, ben oruç tutuyorum da şu yiyenler kim? Artık lokantalar da kapalı… Paket servisiyle yemeğini alan, kendi evinde yemeğini yiyor. Kişi oruç yiyor mu kimse bilmiyor. Davulcular sokakalarda yarışmıyor, uyandırma servisi olarak. Manileri de oruç tutuyor.
Ramazan başlıyor… Oruç açarken Koronadan kaç kişi ölmüş onu dinleyeceğiz, çay içerken Koronadan nasıl korunulur onu seyredeceğiz… Hani arada teraviye sıra geldiyse, kapatıpı televizyonları ailecek kılalım namazı… Gecenin demine gelirken Kur’an okuruz… Onun mealini yorumlarız ailecek… En güzel yanı, ailecek yapılan paylaşım. İftar yemeğinden sonra herkes bir yere gidemeyecek. Çocuklar namaz kılıyor mu kılmıyor mu demeyeceğiz. Evler de temizlenecek, ilahi moda geçecek …
Evde kal, evde Ramazanı yaşa, oruç tut… Sıhhat bul. Açın telefonları yediğiniz sofraları paylaşın sevdiklerinizle. Sakın sofranızda abartı olmasın, hani paylaşayım derken bir güç gösterisi de olmasın bu. Kimse sofranızı görürken keşke demesin içinde, tokken açlık çekmesin. Tatlılara ara verin mümkünce. Evde çoğu kişi spor yapmıyor, tatlıyla kilo almayalım. Komşularınızla yediklerinizi paylaşabilirsiniz taşıdığınız tabaklarla… Sakın gürültü patırtı ile de komşularınızı rahatsız da etmeyin. Evde Ramazan, en küçük ses, insanı zıvanadan çıkarabilir. Aman dikkat!
Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak. Ramazanda kendini yenileyecek ve en doğrusunu pratik edeceğiz, hüzünlü olsak bile. Aman gerekli ibadetleri yapalım. Kendimizi tembelliğe alıştırmayalım. Dinimizde hareketli olmak esas… İşleyen demir pas tutmaz atasözünü bu yüzden söylemiş ecdadımız. Oruç diye günümüzü uykuyla geçirmek yerine, ibadet etmeyi tercih edelim. Açlığın verdiği rahmetle en samimi duygularla elimizi açıp Rabbimize dua edelim. Koronavirüsten mümkün olan en kısa zamanda kurtulalım inşallah. Normale, özgürlüğümüze kavuşalım yeniden.
Ne kadar hazan olsa da, Ramazan alışmadığımız bir ortamda yaşansa da, bereketiyle geldi. Mevlam bize rahmet eder ve yaptığımız duaları kabul eder inşallah. Şimdiden orucunuzun kabul ve makbul olmasını mevladan diliyorum. Gelecek Kadir gecesinide kutluyorum. Koronanın açtığı bu karanlığı aşacağımız bir rahmet ayına daha girdik. Yaşıyoruz ve Allah’a ibadet ediyoruz ya çok şükür.
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Çok güzel ve uzun bir yorum yapmıştım.
Nasıl oldu da sildim ki?
Sağlık olsun ağabeyim.
Güzel yazınızı bir kere daha okumak kısmet oldu.
Zor zamanlardan geçiyoruz.
İnşallah Ramazan ayı bereketi ve güzelliği ile kol kanat gerer duygularımıza ve dualarımıza.
İnşallah aşacağız ve nice Ramazanlara ulaşacağız.
Ve nice bayramlara
Selam ve dua ile ağabeyim
Hayırlı Ramazanlar diliyorum ağabeyim