- 401 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Siz de Pek Seversiniz Bilirim
Bilirim bilirim siz de pek seversiniz. Birbirinizi değil canım, daha oralara gelmedik. Dondurmayı kaymağı da değil yok yok. Yoğurtlu İskender Kebap da değil, bilemediniz. Karides karides, çok seversiniz de yemezsiniz, yiyemezsiniz...
Sayın pek bir muhterem, saygıdeğer Diva’mız ev de kaldığı muhtelif bir süre zarfında telefon ile karides siparişi vermiş... Ba ba ba ba ba! Ulan biz karidesin canlısını görsek uzaktan denizde, yine de onun karides olduğunu anlayamayız, uzaktan kumandalı oyuncak filan zannederiz, kadın az pişmiş, biraz şişmiş, iyi yetişmiş, hem de tahsilli, görgülü, kibar, sohbeti de dinlenir karides siparişi veriyor...
Hayır sipariş veriyorsan ver, kime ne? Senin paran çatır çatır da yersin. Biz inan ailecek ona takılmıyoruz, için rahat olsun. Reklamını niye yapıyorsun televizyonlarda ya da yazılı basında? Hiç mi görmüyorsun çevrende ki garibanları, fakirleri, açları... Bir tas çorbayla, iki kuru zeytin ile günlerini geçirenler var bacım... Sana bacım demek de ne kadar doğru, onu da bilemiyorum ya...
Bırak karidesi biz gariban hamsiyi bulduk mu vallahi zil takıp oynayacağımız bile geliyor. Hamsi deyip de geçme bacım. Kırk elli çeşit yemeği yapılıyor, bu hamsinin, hatta tatlısı bile var. Hem de senin karidesinin onda biri fiyatına...
Aaaah ki ah! Biz eskiden ne karidesler yerdik, ne karidesler, diyemiyorum, çünkü biz eskiden de karidesi sadece gazetelerde ve ders kitaplarında görürdük. Çok da fazla bir şeyimiz eksilmez karides boğazımızdan geçmez ise... Bu magazincileri parça pinçik etmek lazım. Haber yaparken, bunun ucu nerelere dokunur, diye de ara sıra düşünsünler bir zahmet...
YORUMLAR
Kimden bahsettiğini bilmiyorum ama ne deseniz haklısınız Ahmet hocam. Bunun adı görgüsüzlük ya da sonradan görme...
Bakın mesel ben dün akşam kalamar yediğimden bahsediyor muyum ? Ya da bir önceki gün suşi yediğimi söylüyor muyum ? Ayıptır. Olan var olmayan var. Mesela bu akşam kuzu pirzola yiyeceğim. Şimdi bunu kalkıp da uluorta yazsam hoş olur mu ?
Şaka tabii :)
Sırf bu yüzden facemde en az 10 kişiyi silmişimdir. Görgüsüz kelimesi bile onların durumunu izahta kifayetsiz kalıyor. Az önce şaka yollu söylediğim şeyin olan var olmayan kısmı gerçekti. İnsanların bir ekmek için kendini paraladığı bir dönemde lüks yiyeceklerini paylaşıp hava atmaları çok ama çok çirkin.
Serhat'ın dediği gibi bizim gelenek göreneklerimizde böyle şeylerin yeri yok. Ki biz evde pişirdiğimiz bir yemek kokusunun komşulara ulaşma ihtimalini düşünerek biraz daha fazla yapıp tadımlık da olsa komşularla paylaşıldığı bir kültürün ve bu asil düşünceyi şiar edinmiş bir milletin çocuklarıyız.
Benim de gözüme batan ve oldukça rahatsız olduğum bu konuyu gündeme getirdiğiniz için teşekkürler.
Ahmet Zeytinci
Yüzde birin gündemi işte! Bizim gündemizi konuş desek konuşabilirler mi? Mesela ekmek kaç lira?
Eleştiri yerinde. Kutlarım Ahmet Bey.
Saygılarımla...
Ahmet Zeytinci
Ahmet hocam beni mi yanlış hatırlıyorum?!'' Eskiden insanlar görgü kuralı gereği yediğini içtiğini teşhir etmezlerdi. Bu büyük bir ayıp sayılırdı. Oysa günümüzde bazı insanlar yiyeceğini, içeceğini görüntülü videosunu çekip sosyal medyada yayınlayıp karşı taraftan da benzer görüntüleri alıp adeta görgüsüzlük de bir birleriyle yarışıyorlar. Ne diyelim zaman öyle bir zaman oldu ki, ayıba ayıp demek ayıp oldu.
Saygı ve sevgilerimle
Ahmet Zeytinci
Merhaba Ahmet Bey, sygın ve güçlü kalem, yine konuştudunuz güçlü mizah gücünüzü.
Kutlarım keleminizin gücünü ve engin algı gücünüzün güzelliğini.
Ne diyeceksin! İnsanlık kurulalıdan bu yana sömürenler ve sömürülenler oldu. oluyor, olacak maalesef.
yemeleri içmelerine diyeceğimiz yok hani o reklam ermeleri var ya iğrenç tavırlarını. acı olan bu.
Emeğe ve sanata saygımla sağlık ve esenlikli geçsin günleriniz.