- 684 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GAZİ MECLÎSİMİZ 100 YAŞINDADIR, ŞÜKÜR...
Kahraman milletim,
aziz kardeşlerim
100 Sene önceydi, bugünlerimizi kimseler hayâl dâhi edemezdi, gün geçti, hafta ay tükendi, yıllar yıllar aktı ve işte şimdi, yani tam bugün, 100 yaşına bastı gazi meclîsimiz, hamd’olsun.
Onca yiğit, nice yiğit doğuran analar ve yiğit babalar, dedeler ve dâhi gün görmemiş bebelerin kanıdır bayrağımız, dalgalansın mahşere dek, âmin.
Mehmedçik adına yakıştı her zaman, Muhammed Mustafa SAV efendimizin askeriyiz hepimiz, ne mutlu bize, ne büyük şereftir Mehmedcik olabilmek. Onları cennette kardeşleriyle ve peygamber (SAV) sofrasında bulacağız inş’Allah.
İrfân ordusu öğretmenlerimiz sonra, onlar ki âlimlerimiz, gerçek mürşidlerimiz, peygamberler mirası onların kaleminde, Hakk’ın sırlarını yazan kalemleri ile aydınlattılar hep yolumuzu, hakları asla ödenemez.
Ve doktorlarımız, hemşirelerimiz ah nasılda kahramandılar, dün öyle bugün de öyle. Dün düşman insandı bugün mikrop, yine yiğitçe, korkusuzca, yılmadan savaşıyorlar, yarın tehdit olsa yine vazife başındalar.
Polisimiz de Mehmetçiktir bizim, düşman kuş olsa uçurtmazlar.
İsimsiz yiğitlerimiz var bir de ki dünya korkar onların cesaretinden, ismi olmaz ki soy ismi olsun. Karda koşarlar yürümek ne ki, izi bilinmez, sesi işitilmez, düşman kurtuldum sanır ama kartal gibi çökerler üstlerine. Nâmını düşman bilir, hâlini Allah. Başka kimse bilmez dertlerini, ömürlerini fedâ ederler varisi oldukları kahramanlar gibi, hesapsızca. Ay yıldız ile alt alta "MEHMETÇİK" yazar, başkaca bir şey olmaz nûrdan yapılmış mezar taşlarında. Şehadetleri mübarek ola, nicesi sırasını bekler, Allah eksik etmeye. Âmin.
Esnafımız ahîlerin torunlarıdır, ahlâklısı çoktur, haramdan korkarlar, hak bilir, Hakk’ı severler.
Dervişlerimiz, âşıklarımız miskin değil hepsi cevvâldir, mürşidlerimiz hep âlimdir, her gazada sancağı en evvelâ onlar taşır.
Günahkâr, sarhoş, kumarbaz hatta ehli fuhuş fark etmez, hepsi sever sayar vatanını, canından kıymetli bilir. Cenk olsa önden koşarlar.
Ne yaşlısı korkar meydandan ne gencimiz ne de çocuğumuz. Hepsinin yüreği bir atar, beraber atar. Türkiye dedin mi akar sular donar. Uçan bulutlar durur. Kuşlar selâma, börtü böcek şenliğe koşar.
Balkanlar alkış tutar, Kafkaslar dûa eder de âminleri Filistin’den gelir, dünyanın yedi köşesinde secdelerden sonra gözyaşları ile Türkiye anılır. Mübarek üç aylardayız, Recep geçti, Şaban ayı bitiyor ve 11 ayların sultanı Ramazan-ı Şerîf geliyor. Her bir sevabını Allah’ın özel olarak ikrâm edeceğini vaad ettiği ve yine kuvvetle muhtemeldir ki bin aydan hayırlı olan Kadir Gecesinin içinde bulunduğu hayırlı vakitler. Oruçla, namazla, sadaka, zekât, fitre ile, duâlar ile, en güzel âmellerle Allah’tan hayır isteyecek Mü’min kûlları, Muhsîn, sâdık ve sâlih kûllar niyaz edecek ve Müslümanlar iman tazeleyecekler, Mü’min olacaklar bir bir.
Bitecek bu karalanmış günler, şimdi 23 Nisan, 100 yaşına bastı gazi meclîsimiz, 19 mayıs’ta gençlerimiz çıkacak meydana sonrası Ağustos, 30’unda gör bak nasıl da parlayacak güneş.
Dedeler nineler dûalar edecek soylarına
oğullarımız kızlarımız sevdâlanacaklar
analar babalar fedâ edecek ömürlerini
düğün dernek kurmak için uğraşacaklar
borç harçta olsa yapacaklar cemiyetlerini
Evlâdı olmayan karı kocalar
talebeleri okutacaklar bir bir
evlât gibi severek dûa ederek
şenlikler kurulacak yakındır
cemaatler namaza duracaklar
canlar semah dönecekler turna gibi
dervişler Hû diyecek muhabbetle
âşıklar semah çıkartacak âşkla
meczûplar yûh çekecek zâlimlere
hayvanı koşacak neşe saçacak
çiçekler güneşe nispet açacak
börtü böcek şarkı söyleyecek.
Umutsuzluk yok!
Öldü öldü ne var bunda
vakti gelir ölürüz biz de
ama vatan yaşar elbet
dalgalanır bayrak
büyür millet.
Dikkat et zâtına
sevdiklerine sahip çık.
Ey Türk evlâdı
ey kahraman Türk
şimdi çok çalışmanın
çok sevmelerin vaktidir.
Sevin mutlu ol
hürdür vatanın...
muharremali
23 Nisan 2020