- 939 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
23 NİSAN
Bugün, ulusal egemenliğimizin sembolü olan TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ’nin kuruluşunun 100. yıl dönümüdür.
Bugün, kutsal topraklarımızı işgal eden düşmanları yurdumuzdan atmak için ant içtiğimiz bir gündür.
Bugün, yok edilmeye çalışılan asil bir ulusun, tek yürek, tek bilek, tek vücut haline geldiği bir gündür.
Bugün, Büyük önder Mustafa Kemal Paşa’nın çevresinde, çelik bir halka, tunçtan bir kale olduğumuz bir gündür.
Bugün, köhne bir binada, yepyeni bir ruh ve imanla, yepyeni bir devletin temellerinin atıldığı bir gündür.
Bugün, 7’den 70’e herkesin göğüslerinin kıvançla dolduğu bir gündür.
Bugün, milli egemenliğimizin ilan edilerek, çocuklarımıza BAYRAM olarak armağan edildiği bir gündür.
Bugün, dünya çocuklarına armağan edilen İLK ve TEK BAYRAM günüdür.
…Ve bu bayramın anlamına varabilmek, bu bayramı damarlarımızda hissedebilmek için 100 yıl öncesine;
23 nisan 1920 yıllarına gidelim.
Yurdumuzu düşmanlar her yandan işgal ediyor, Türk Ulusunun özgürlüğü göz göre göre elden gidiyor, tehlike gittikçe büyüyor ve yakınlaşıyordu.
Elde ne para, ne cephane, ne de asker vardı. Politik yollardan giderek, düşmandan merhamet dilenmekle, bu büyük ulus ve bu kutsal vatan kurtarılamazdı.
’Padişahım çok yaşa!’ diyerek de padişahın ömrü uzatılamazdı.
Yıllarca Osmanlı’nın karşısında el pençe divan duran, Osmanlı’dan yardım dilenen, hatta Osmanlı’ya kurtarıcı gözüyle bakan düşmanlarımız, bunları unutmuşlardı.
Daha da ileri giderek, Osmanlı’ya ’Hasta Adam’ damgasını vurmuşlardı. Türkleri öz vatanlarından yok edeceklerini sanıyorlardı.
Yıllar önce kesin kararlarını vermişler, hazırlıklarını da ona göre yapmışlardı. Bu nedenle masa başında paylaştıkları kutsal Anadolumuzun büyük bir bölümünü işgal etmişlerdi.
Türk Ulusu ve onun gerçek temsilcileri işte bu durum karşısında, "var olma veya yok olma" mücadelesine atılmışlardır.
Bu mücadelede bir meclis kurarak, ne yapılacağını konuşmak, yeni bir hükümet kurmak, dağınık bulunan milli kuvvetleri bir arada toplamak, bir yandan ayaklanmaları, diğer yandan da vatana saldıran düşmanları durdurmak gerekiyordu.
İşte bu düşüncelerle 19 mayıs 1919 da Samsun’a çıkan Mustafa Kemal Paşa, Anadolu’da gerekli çalışmaları yaptıktan sonra karargahı Ankara’da kurdu.
İstanbul’un işgale uğraması üzerine İstanbul’dan Anadolu’ya geçen vatansever milletvekillerini de yanına alarak, 23 Nisan 1920 de TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ’ni açtı.
Görüldüğü gibi, 23 nisan, milli iradenin en açık bir şekilde belirdiği, Türk Ulusu’nun kendini yönetme yetkisini eline aldığı, TÜRKİYE CUMHURİYETİ’nin temellerinin atıldığı bir gündür.
Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk, TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ’nin açıldığı bu günü, ’ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI’ olarak, ÇOCUKLARA armağan etmiştir. Kutlu Olsun…
Selam olsun, bu bayramı coşkuyla kutlayanlara...
Selam olsun, yurdun her köşesinde, Al bayrağın gölgesinde buluşanlara...
Selam olsun, esmer, kumral, sarışın birarada kardeşçe yaşayanlara...
Selam olsun, bu ülke için çalşanlara...
Selam olsun, sınır boylarında canı pahasına nöbet tutanlara...
Selam olsun... Selam olsun...
Ömürlü AKSOY
Emekli Tarih Öğretmeni,
Didim/Aydın