- 2159 Okunma
- 17 Yorum
- 13 Beğeni
Çocukların mesajı var!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"Çocuklar geleceğimizin güvencesi, yaşama sevincimizdir. Bugünün çocuğunu, yarının büyüğü olarak yetiştirmek hepimizin insanlık görevidir." Mustafa Kemal Atatürk
Şüphesiz ki bir milletin temel taşı çocuklardır. Çocuklara gereken önemin verilmesi hem kendileri, hem de ülke ve dünya geleceği için oldukça önemlidir. Uzunca bir süredir evlerinde yaşamak zorunda kalan çocukların başlatmış oldukları kampanyadan Ayhan, Asya ve bir özel okul öğrencilerinin bizlere mesajları var.
Ayhan’ın mesajı:
Oyunları oynanan, şiirleri okunan, tüm çocukları saran gelecek 23 Nisan. Minikleri güldüren, hüzünleri dağıtan, sevince sevinç katan gelecek 23 Nisan. Corona Virüs sen bizim bayramımızı unutturamazsın. Evet doğru 23 Nisan Atamızın bize armağan ettiği; Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı. Meclisimizin açılışının 100. Yılı. Bu yıl daha farklı kutlayacağız. Meydanlarda ya da okullarda değil, evlerimizde, balkonlarda İstiklal Marşı’mızı 23 Nisan akşamı saat 20.00’de tüm Dünyaya duyuracağız hep beraber ama evlerimizde. Unutmayın görüşeceğiz.
Asya’nın mesajı:
“2020 çok özel bir yıl. Covit-19 mu? Hayır bilemediniz. Nisan 23! Evet doğru duydunuz. Bu yıl meclisimizin açılışının 100. Yılı. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlama etkinliği kapsamında; bütün ülkemizi 23 Nisan akşamı akşam saat 20.00’de bayraklarımız ile birlikte herkesi balkonlara bekliyoruz. Hep bir ağızdan İstiklal Marşımızı bütün Dünyaya duyuracağız. Haydi Türkiye’m! Haydi. Hep beraber 23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramı’mızı evde ama beraber kutluyoruz. Sizi seviyorum.”
Özel okul öğrencileri: 23 NİSAN Çağrımız!
“ Bayramımızı bu yıl el ele kutlayamayacağız. Ama bu el birliği ile kutlamayacağımız anlamına gelmez! Meclisimizin açılışının 100. yılını, Atatürk’ün bize armağan ettiği bu bayramı onurla her koşulda kutlamak, birlik ve beraberliğimizi gösterip, istiklal marşımızı tüm Dünyaya duyurmak için, Bayraklarımız ile birlikte balkonlardayız. Uğruna milyonlarca şehit verdiğimiz Türk Bayrağımızı dalgalandırma zamanı biz çocuklarda!
23Nisan Perşembe günü saat tam akşam 20.00’ de
İstiklal marşımızı coşkuyla okumak için, biz hazırız.
Peki ya siz? ”
**************************************
Zor günlerden geçiyoruz. Neler gördük, neler geçirdik, neler neler yaşadık. Gün geldi açmaz dediğimiz çiçekler de açtı, gitmez dediğimiz dertler de gitti, bitmez dediklerimiz de bitti. Geçmez dediğimiz zaman de geçer elbet. Hayat öyle bir sır ki; önce şükür, sonra sabır, sonra da inanmak gerek!
Şimdi biraz rüzgâr eser, ardından nisan yağmuru yağar ve her canlıya şifa olur. Topraklar buram buram kokar. Baharın hoş kokusu kalbimizi ferahlatır, sonrasında güneş doğar. Bu topraklarda açar en güzel çiçekler. Salgının ortasında kalsak bile; eğer istersek gül de biter ve ötmez dediğimiz bülbüller de öter. Kaç çiçek var nisanda bakma zamanı. Başını okşamadığımız için boynunu bükmekte...
" Şu göğüs kafesimi genişleten umudum var oldukça, güzel günlere olan inancım hiç bitmeyecek." Can Yücel… Yeter ki içimizdeki bahar ölmesin. Umutlarımız mavi olsun. Çok güzel bir mevsime kötü başlamış olsak bile, umutlar ölmedikçe bahar hep hüküm sürer. Hele böyle ufku muazzam çocukların yarınlara dair söyleyecekleri varken…
Özgürlüğün, adaletin, eşitliğin temeli ulusal egemenliktir. İnmeyecek bayrağın eli, dinmeyecek marşın en güzel sesi onlar. Yurdunu koruyan, yarını kuracak olan yine onlar. Bir elin yön gösterdiği doğru yol ise; işte o el onların elleri olacak. Benim için; her çocuk 23 Nisan demektir… Kırmızı beyazın aşkı… Çocuklarımızın minik yüreklerinin kıyılarına dalga dalga vuran bayramın aşkı…
Evde oturuyoruz diye bize bahar gelmesin mi. Evde kalmamız kutlamamıza engel değil. Madem siz henüz dışarı çıkamıyorsunuz öyleyse biz baharı içeri alalım… Çocuklarımızın mutluluğunda pay sahibi olmayı kim istemez. Bu gece bir kaç çocuktan gülücük çalabilirsek ne âla.
Pes etmek yok!
"Avucunun içi gibi bildiğin yerde, karanlıkta bile yürüyebilirsin." Diyordu yazar. Aydın Günlerde koşabilmeniz umudu ile: 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı size umutlarınızı, huzurunuzu, yüreğinizin hak ettiği tüm güzellikleri getirsin... Nisanın bereketiyle, keyifle özlemlerinize kavuşmanız dileğiyle nice nice yüzüncü yıllar.
Sevgili çocuklar sizleri çok seviyoruz.
Ben kendi adıma belirttiğiniz saatte balkonda olacağım yürek yüreğe sizlerle birlikte.
Bugün evlerimizde olabiliriz, ama elbet bir gün buluşacağız!
YORUMLAR
İSTİKLAL MARŞI
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak;
O benimdir, o benim milletimindir ancak.
Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celal?
Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal…
Hakkıdır, Hakk'a tapan, milletimin istiklal!
Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım.
Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.
Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar,
Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar,
‘Medeniyet!’ dediğin tek dişi kalmış canavar?
Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma, sakın.
Siper et gövdeni, dursun bu hayasızca akın.
Doğacaktır sana vadettiğin günler Hakk'ın…
Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.
Bastığın yerleri ‘toprak!’ diyerek geçme, tanı:
Düşün altında binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.
Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şüheda fışkıracak toprağı sıksan, şüheda!
Canı, cananı, bütün varımı alsın da hüda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda.
Ruhumun senden, ilahi, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli.
Bu ezanlar-ki şahadetleri dinin temeli,
Ebedi yurdumun üstünde benim inlemeli.
O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taşım,
Her cerihamdan, ilahi, boşanıp kanlı yaşım,
Fışkırır ruh-i mücerred gibi yerden na’şım;
O zaman yükselerek arsa değer belki başım.
Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilal!
Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helal.
Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlal:
Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet;
Hakkıdır, Hakk'a tapan, milletimin istiklal.
Mehmet Akif Ersoy
Buluştuk...
Buluşacağız tabi kıymetli Nuray hocam, Mustafa Kemal Atatürk’ün çocuklara, çocuklarımızın nezdinde bizlere hediye ettiği ‘’egemenlik’’ olgusu kayıtsız şartsız milletin en büyük gücü olacaktır.
O güç bizde olduğu sürece yüce Türk milleti asırlardan gelen tarihi değerlerini asırlar sonrasına taşıyacaktır. Bu bağlamda çocuklarımızın 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramlarını tebrik eder kucak dolusu sevgilerimi sunarım.
Güne yakışan yazınızı ve kaleminizi gönülden kutlarım.
Saygı ve sevgilerimle.
Geleceğimizi korumak ve yaşatmak görevi çocuklarımızındir. Onlara bu görevin bilincini öğretmek ise bizlerin. Biz hepimiz Atatürkün çocukları olarak bayrağımızı nesilden nesile aktaracağız.
Her anlamda kurtulmuş bir milletin çocukları olmak demek her anlamda kurtarmak demektir.
Yazı için teşekkürler.
Sevgilerimle
Ben daha yazıyı okumadan altında yazan ismi gördüğümde güne geleceğini biliyordum. Klasik tabirle günün anlam ve önemini bu kadar hissederek, bu kadar temiz bir Türkçeyle bize de hissettirerek paylaşabilecek 2. bir insan olmadığını biliyorum.
Siz hiç eksik olmayın.
Kendim güne gelmiş kadar gururlandım.
Tebrikler Nuray hanım.
Bu aralar böyle umutvar yazılara gerçekten de tüm tolumun çok ihtiyacı var. Böyle bir açığı kapadığınız için öncelikle teşekkür ederim Nuray Öğretmenim...
Doğanızdaki dinginlik ve iradeli duruş yazı dilinize, sözcüklerinize de yansıyor. İşte o zaman etkisi, temayı da aşıyor bazen.:))
Çocuk!...
Öz kültürümüzde yeri her zaman çok özel olan, adını bile kendi hak ederek aldığı için ilk önce hak etmeyi öğrenen çocuk!..
Uzunca bir süre kültürel hegomonyayla birçok değerimiz gibi çocuğa bakış açımız da hırpalandı. Günümüzde bunu sürdürmek isteyen meczuplar hâlâ var ne yazık ki!... ) Atatürk'ün sevecen ruhu ve 'geleceğin iyi yetiştirilmiş çocuklarla' inşa edileceğine olan bilinciyle bu değer, hak ettiği yere yükseltildi. O kadar ki... dünyada ilk kez çocuklara bir bayram armağan eden lider ATATÜRK ve bunu 100 yıldır aralıksız kutlayanlar da TÜRK'ler oldu.
TBMM'nin açılışına ( parlementer sisteme olan inancına vurgu yapmak amacıyla ) ithafen 1929'da bayramlaşan 23 Nisan'dan 50 yıl sonra 1979'u 'Dünya Çocuk Yılı' ilan eden UNASCO'nun ardından biz de bu bayramı dünyaya açtık ve 'Uluslar Arası Çocuk Bayramı' olarak kutlamaya başladık.
İşte yazınındaki gibi çocuklarımızın seslenişlerinin benzerleri bugün tüm dünyada bu güne özel yankılanıyorsa... RUHUN ŞAD OLSUN ATAM!...
NİCE 100 YILLARA AYNI ERİNÇLE VE ÖVÜNÇLE ERİŞMEK dileğimle....
Kim demiş çocuğa küçük bir şey
Bir çocuk belki en büyük bir şey!... ( Abdülhak Hamit TARHAN )
Yüreğinize, kaleminize sağlık Sevgili Öğretmenim... İyi ki varsınız!... :)))
Sevgilerimle...
Sevgili Nuray;
Çocuklar gerçekten bir harika her biri birer mucizenin kanıtı. Yakın çevremde olanların bayram sevincini, neşesini, heyecanını gördükçe öyle mutlu oluyorum ki. Olumsuzluklar o minik yürekleri çok etkiliyor evet lakin onlar o minicik bedenleriyle ve katıksız sevgileriyle engellere meydan okuyabiliyorlar. Biz büyüklere ders verir gibi hem de. Evlerini, odalarını öyle güzel süsleyip, donatmışlar ki bayraklarla. Öyle güzel şiirler, şarkılar, marşlar söylemişler ki, anne babaları kaydetmiş ve biz dostlarıyla paylaşıyorlar. Gözlerindeki umut ışığına, yüzlerindeki aydınlık gülümsemeye, Kalplerindeki o Atatürk sevgisine, o ellere, o kollara, o duruşa, o bakışa tutunup gelecek güzel günlere inanmaktan başka yol bulamıyor insan izledikçe, dinledikçe.
Beni, ne zaman görmek isterseniz, aynaya bakın. Siz, Türk çocukları benim birer parçamsınız... bende sizin… derken büyük önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK işte tam da bundan bahsetmiş.
Yüz yıllık bir egemenliğin bayramını kutlayacağız yarın hep birlikte. Yoktan var oluşumuzun, kölelikten kıl payı kurtuluşumuzun, millet oluşumuzun bayramını kutlayacağız. Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal'e minnet, şükran, ve saygılarımızı sunup, özlemle yad edeceğiz kendisini.
Yüreğine, düşüncene, kalemine sağlık.
Sevgiyle kucaklıyorum.
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'mız hepimize kutlu olsun.
Ne mutlu Türk'üm diyene!
Çocuklar canlarımız bizim ve ülkesinde Çocuk Bayramı olan tek ülke biziz. Uluslararası bir şenliğe de dönüştürdük bunu ne güzel bütün dünya çocukları ile Atatürk'den armağan bu çocuk bayramını coşku ile kutlamak. İnşallah şu hastalıkları atlatalım ileri ki senelerde daha bir coşkulu olacak. Güzel bir yazıydı kutlarım Nuray Hanım içtenlikle...
İnsanlık savaşın en kalleş, en kahpe olanını yaşamakta dersek bilmem ki mübalağa mı ederiz
Biyolojik bir terör söz konusu
Bu değerlendirmeler analitik düzlemde de yapılmakta
Ancak buna bakarak virüse inanıyor musun sorusu yanlış
Virüs ve hastalık realite
Arka planda bir kahpelik, insanlığa karşı bir kalleşlik elbet var
Bu orta çağ vebası misali doğal süreçlere bağlı, kesinlikle değil
Ancak varlığı muhakkak
O yüzden disiplinli olmak, kurallara uymak kadar tabii bir şey olamaz
23 Nisanın yüzüncü yıl dönümüne denk gelmesi ne hazin
Ne ki, bunda da bir hayır vardır
Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımızı, bu en güzel milli bayramımızı en içten duygularımla kutluyorum
Haydi çocuklar, haydi büyükler gönül gönle
Kahpesin ey virüs, bayram coşkusunu silemezsin hiçbir dem
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket değerli hanımefendi
Saygı ve selamlarımla...
levent taner tarafından 4/22/2020 8:50:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
23 Nisan hakikaten bir bayram. 1924 yılında bayram olarak kutlanması karar verildiği günden bu yana yumak gibi büyüye günümüze geldi. 23 Nisan 1929’da Atatürk bu bayramı çocuklara armağan etti ve çocukların bayramı oldu. Bu bayram 1979 da dünya çocuklarıyla buluştu. Bu yıla kadar da dünya çocuklarını mutluğumuza paydaş ettik.
Bu yıl malum . En çok çocuklarımız etkilendi. Bu günler geçecek. Yine okullarımıza bayraklarımızı alıp en güzel şarkılarımızı söyleyecek çocuklarımız. Şiirlerin en sıcağını, özgürünü okuyacak çocuklarımız.
Bu yıl evimizdeyiz birlikte kutlayacağız bayramımızı...
Yüreğinize sağlık.
Saygılarımla....
"evlerimizde"
23 nisanda müftü olmuştum 1-kaç saatlik mi yoksa 1 gün mü sürmüştü tam emin olamasam da hep o yaşlarda olan çocuklarla bir diyoloğum geçse, git öğretmenin müdürünün yanına, korkma ben 23 nisanda şuranın komutanı, müdürü, şefi, kaymakamı, valisi vb olacağını söyle derim...
güzeldi hocam.
kaleminize sağlık..
Dünyada çocuklara armağan edilen tek bayramdı, bir çok ülkenin çocuklarıyla sevgi ile kutlanırdı ne büyük coşkuydu, son yıllarda hep bir bahane ile kısıtlama getirildi. Bu yıl mecburuz artık bunun bilincindeyiz. 100. yıl olmazsa 101. yılı kutlarız daha nice yılları. Hepimiz birlikteyiz balkonlarda kimse durduramaz unutturamaz. Sevgiler.