- 409 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Newton
Genç Isaac’in çocukluk yıllarına ait fazla bir kayıt yok elimizde ama üç yaşına geldiğinde annesinin evlendiğini biliyoruz. Üvey baba Barnabas Smith bir din adamıydı. Isaac büyükannesinin yanında yaşayacaktı. Newton kraliyet okulunda İbranice öğrendi, 1661 yılında Cambridge üniversitesine gitti, 1665 yılında Londra’da veba salgını başladı. Bir parabol altında kalan alanı hesapladı. Başına düşen elma hikayesi uydurma olsa da yer çekimi hakkında düşünmeye başladı. Uzun süre düşen objeleri gözlemledi. Yüksek lisansı bitirip çok sevdiği Cambridge’e yerleşti.
“Çalışırken o kadar yoğun o kadar ciddi oluyoırdu ki , çok az yemek yiyordu, hatta yemek yemeyi unuttuğu zamanlar da oluyordu, bahar da sabah beşte yada altıda uyumaya giderdi, altı hafta boyunca gece gündüz çalıştığı olurdu, Simya deneylerini bitirene kadar bir gece ben (asistanı) bir gece o çalışırdık. Gerçek amacının ne olduğunu hiç anlayamadım”diyor asistanı Humprey.
1727 yılında Westminister manastırına defnedildi.
“Newton akılçağının öncüsü değildi ama sihirbazların, Babillilerin ve Sümerlerin sonuncusuydu on bin yıl önce bize kalan mirasımızı inşa etmeye başlayan görünür dünyaya aynı gözlerle bakan o adamların sonuncusuydu.”
Ekonomist John Keynes
Kaynak :bana deli derlerdi(john monahan)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.