- 597 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İÇİMDEKİ FIRTINA
Lise de idareci olarak görev yaptığım yıllardı,o gün nöbetçi idareci olarak okulun iç ve dış kısımlarını kontrol ediyordum.Vakit akşam olmak üzereydi
Öğrencilerin dersleri bitmiş,evlerine gitmek üzere okuldan ayrılıyorlardı.
Ortalık sakinleşmiş,tek tük öğrenci kalmıştı.Okulun bahçesini dolaştım oradan da bahçe ihata duvarının dışına çıktım.Okulun dış kapısı ve çevresini kontrol ederken duvarın dibinde iki sayfalık bir yazıya rastladım,yerde duruyordu.
Merak ederek yerden alıp okumaya başladım,bu bir öğrencinin ders notu veya
Ödevi olmalıydı diye düşünmüştüm ama okudukça bunun ders notu ya da ödev olmadığını,bu lise çağındaki delikanlı kız veya erkeklerden birinin yazdığı bir
mektuptu.Bu mektubu okuduğumda hem duygulanmış hemde üzülmüştüm.
Mektup duygu dolu olduğu gibi hüzün doluydu.Bir genç kızın hayattan beklentilerini,yaşadığı hayal kırıklıklarını anlatıyordu.Mektubun altında ne bir
İsim ne de bir imge bulunuyordu..bu genç kızın hem bir nasihata hemde psiko
lojik desteğe ihtiyacı vardı.Biz eğitim kurumları olarak ve toplum olarak onlara
bu ilgiyi bu yardımı yapamıyoruz,mektup bir genç kızın içinde kopan fırtınaları
anlatmaktadır.Acaba o yaşlarda onun gibi hayal kırıklığı yaşayan duygusal
yardıma muhtaç kaç gencimiz vardır?Mektup aşağıda olduğu gibidir:
BURALARDAN GİDİYORUM
Sevgili kardeşim sen beni yakından tanıyan bir arkadaşımsın onun için kardeşim diyorum.Duygularımı ve yaşadıklarımı en iyi sen biliyorsun,biz birlikte büyüdük, birlikte okuduk, birlikte hayaller kurduk ve aradan yıllar geçti ikimiz de genç kızlığa adım attık.Hayattan beklentilerimiz çoktu,bir gün bizim de güzel günlere kavuşacağımızı birbirimize anlatırdık.Bu hayaller ne yazık ki hep hayal olarak kalacak gibi görünüyor.Çünki gerçekler ve hayat çok acımasız güzel arkadaşım.Toz pembe hayaller yerini acı gerçeklere bıraktığında biz mutsuz biz darmadağın bir haldeydik.Sevdik,sevgiye hasret ruhumuz ve bedenimiz hiçbir zaman aradığını bulamadı.Umutsuzluklarımız çoğu zaman umutlarımızın önüne geçti.Buna rağmen yaşama sevincimiz hep var oldu.
Artık hüzünlerimiz taşınamayacak kadar büyüdü.Ben sahip olduğum hayalleri yanıma alarak buradan gitmeye karar verdim ve sana şunları söylüyorum:
Buralardan gidiyorum ,yollar uzak biliyorum,kaybolup giden hayalleri uzaklarda arıyorum.Buralardan gidiyorum,yollar taşlı yürüyorum,kaybolup giden hayalleri uzaklarda arıyorum.Umutlar yüreğimde yarınları düşlüyorum.
Dur durak bilmeyen sınırsız hayallerin peşinde, içimden atamadığım yarınıma, özde sahip olarak,sözde kalmayacak canıma tak etse de yılmayacağım senin dediğin gibi; bugün kimi tutsan kalbinde ona git diyordun.
umuda koş da git, yollar uzun yürüyecek, göreceksin. yarım kalmış umutlarına buralar dar mı geldi? uzaklarda aradım aşkı parada saklı sandım düşlerimi
ruhumla gitti nefretimde. ceplerde aradığım umutlarımla buralardan gidiyorum.
Ben onsekiz yaşımdan başladım bu yolda adımlarıma,daha küçüktüm
anlamazdım yalanları, dolanları kanardım ilk defada, hep düşerdim kör tuzaklara canım yanardı,ağlardım kuytu köşelerde ,baş başa kalırdım yalnızlığımla.Çok yoruldum artık bu yaşamdan,dur desen de durmuyor,akıp giden zamandan geleni gideni boş verdim yollarımda hep tuzaklar,bıktım artık olmuyor. hayallerimle gideceğim yer çok uzak.Bu günlerime boş verdim koşuyorum yarınlarıma her günümde bir hüzün ve dert, bir beden beni ve yaramı sevgiyle sarmadı hiç yürüdüğüm hayat yolunda hep bir engel hep bir çengel bulundu durdu.
Zamanla geçer dedim ama geçmiyor acılarım hafifler dedim hiç azalmadı
sonunda kor alevle doldu bedenim, kalbimdeki hislerle dolu gidiyorum buralardan. Hayallerim benimle tek şeritli yolda; bir çıkış yolu bulamıyorum aklım değil ayaklarım koştu hep, aklım kaldı arkada unuttum her şeyi bitsin diye bu kederli günlerim.
Bilmiyorum neredeyim kader ile cenkteyim korkmadan gittim bilmediğim uzak diyarlara, kaybettiğim gençlik hayallerimin yeşerdiği anlara,dertlerimin sona ereceği bir gün bir olacak mı,görmesem de güzel günleri özlerim yarınları.
Artık burdan gidiyorum
Yeter çektiklerim diyorum
Yalnız olmayacaksın biliyorum
Sana bensiz hayat diliyorum
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.