Merhaba Hece 2- Şansa Tusubasa Karaborsa
Aldı mürvet önümden bilgisayarımı
Bari bir balya saman koyuver mi dedim. Dünyevi
“Dolayısıyla, burada dindar bir sahış gibi görünen Şinasi, diğer eserleri incelenince de görüleceği üzere, aslında ilahi dinleri ve onların peygamberleri ile kitaplarını dikkate almadığını bize göstermektedir.”
“Düşünen, konuşan ve yazan insan, hayatını “Kitab”ın emrinden kurtarabilen insandır. Elinde “Kitap” olan insan, o kitabın emrine girer; ama elinde “kalem” olan insan, kendi kitabını kendisi yazar. Onun bu düşüncesinde “modern düşüncenin, düşünen akıl olduğu”nu söyleyen E.Renan ve Voltaire gibi aydınlanmacı düşünürlerin etkisi vardır”
Yazık ki cahil edip matlabınca şerr ü fesad
Koyar netice-i ef’ali ismini takdir” Şinasi (1826-1871)
Anladı mı çekirge?
Ne diyor bu usta ya..
Anlaşılmayacak ne var çekirge??
Matlap, ne demek? Matkap gibi bir şey olmalı usta. Ef’al peki? De get işine be usta ,kafa mı buluyon benle..
Çık aradan çekirge..Niye sorup duruyon o zaman dingil, pardon usta…
“Ne yazık ki cahil kimseler kendi istedikleri gibi kötülük ve bozgunculuk yapıp sonra da bu olumsuz işlerin sonucuna takdir/kader adını verirler”
Peki çekirge, iyi ve arif ve irfan sahibi kimseler??
Bu benim sorumluluğumdu özür dilerim, bastım istifamı , beni yargılayın, takdiri ilahinin huzuruna saçma sapan alimlerin çıkarımlarına dayanan fetvalara dayanarak çıkamam.. Hangi çağda yaşıyoruz üleynnn demez mi, kendi boynuna çalmaz mı kılıncı…
**
Aruz da bir hecedir arkadaşlar, ancak milli nazmımız hecedir. Ben şahsen bir defa aruz çalışması yaptım onu da 8 li veya 11’li hece ölçüsüne, aruzun en kolay kalıbını kullanarak.. Bizim nesiller ben kabul etmeyince nasıl kabul etsin aruzu😊) ola ki herhangi birileri özellikler bu yönde şair yetiştirmezse zordur artık, kefene sarılacaktır aruz bu çağda..
İnsan ulaşamadığı ciğere pis dermiş hesabına girip Şiir Türlerini rekabete sokmayınız..
Tamam usta..
**
“Memleket bitti yine bitmedi hâlâ sen ben
Bize bu hâl ile bizden daha büyük olmaz düşmen” Namık Kemal.(1840-1888)
Şinasi, Türk şiirinde;
Bir “tema” inkılabı yapar…..
Medeniyet krizine neden olur..
Şiirde parça güzelliğinden ziyade bütün güzelliği fikri..
Divan edebiyatına ait mazmunları terk…. Eski şiiri hayal sisteminden çıkmaya zorla..
Arapça ve Farsça tamlamaları mümkün mertebe azalt.
Namık Kemal ;
Her (şey) vatan için
Vatan için her hevesi terkedelim
Her nefes vatan için
Vatan şairi diye bilinir..
Ancak vatan kavramı da pek işlenmiyor bu dönemlerde, önce kavramların içini boşaltıyorlar , sonra kölesi oluyoruz çağı veya tekniği veya dünyanın gidişatına ayak uyduran başkalarının..
***
Usta ne içtin sen?
Çekirge ben içmem içersem başıma gelenin tecrübesine sahibim..
Nerene içtiydin ki?
..
…
Sen de laf sok çekirge…Ohh miss..
De get çarparım duvara yapay zeka bozuntusu..
**
Bugünkü konumuz aslında “Leb (Dudak) Değmez” çekirge..
Hece yazacaklar varsa da artık yazmaz usta…
Ustalar yazar?
Niye yazsın ki..Sonuçta sanattır, sanat vakit ister.. Vakti mi var ?
**
Şairlerde ilham süt dökmüş halde
Mısra hayın çıktı uyak neylesin
Ak bir ölüm düşer iken saçıma
Kafa hayın çıktı ayak neylesin..Dünyevi
Dünkü yazımın özüne cevap veren ve serbestle uğraştığını bildiğim Sayın Black Sky’a saygıyla..Kendisinin bir serbest şiirini Y kuşağını güzel anlattığı için çok beğenmiştim haddimce..Hangi şiirdi o unuttum ama:)
Üşenmemiş,
“Hece hece dediler düştüm yola
Döktürdü ustalar ben kaldım yaya
Içimdeki hece düşünce dara
Kalem hain çıktı yazan neylesin;)))) black sky
Valla affola....zorlayınca ancak bu kadar oldu nesildaşım;))))”
Süper ve harika bir kıt’a değil mi çekirge?
Sen öyle diyorsan tamamdır usta, beni topa sokma..
…
yani cidden aldım elime kalem
oluyor nesildaş yazılır imiş
bilmece gibidir şu koca alem
biliyor nesildaş yazılır imiş:)) dünyevi
Alınca tadını heceden kalem
Haklısın nesildaş yazılır imiş
Gönlünün içine düşmesin elem
Farklıdır nesildaş yazılır imiş black sky
dağda yetişir mi / zeytin armut dut
manavda kesiyor / yolları haydut
birinci üçüncü / beşinci boyut
GELİYOR nesildaş yazılır imiş:)) dünyevi
“Deneme...Deneme...
Öncelikle bu hadsiz şiir için özür dilemek isterim.
Çokça damar durumu içinde ayrıca özür....
Dedim bir tam deneme yapmadan kalmasın...;)))
Gaza geldim tekrar affola;)))
ümitler içimde bayılmış kalmış
mevsimler üstüne perde kapatmış
baharlar tozlanmış yaprak kararmış
parlayan güneşten haberim var mı
içimde öldürdüm ne umutları
üst üste yığdım bütün günahları
elimde tuttugum o kör makası
ömrüme sapladım umurumda mı
beni kahredeni attım çuvala
bağladım ağzını yağlı urganla
bıraktım kendimi sonra boşluğa
yaşamak neydi hiç anlamadım ki
kuytu bir köşede soğur bedenim
dilimden sarkar kırık hayallerim
bunca kederle nereye giderim
yakın beni yakın diyemedim ki;)))) black sky
**
Zaten gaz vermek değil miydi gaye?:)
Var mı eleştiri çekirge..
Ben girmem topa usta..
Bak bakalım bir, önü başı ortası kafiyesi redifi şekil unsurları ne alemde…
Usta benim fişimi çek, seni çekemem..Yeter da..
Çekirge seni yeniden programlarım, haddini bil…seni lehimleyen, devrelerini tasarlayan, sana zeka pırıltısı gibi ruh koyan benim..
Özür usta..
Parmak hesabı yapmış mıdır, yapmıştır, sonradan gerek kalmaz..
Aklındaki veya yazmak istediği anlam, anlatmak istediklerini kelimelere dökerken 11 li hece olacak diye zorlanmış mıdır, elbette, ancak o kadar ahım şahım bir zorlanma olmamıştır. Kelimelerle iç içe olan insan, kalem neden zorlansın..
Mısra sonlarındaki veya bütün içinde saklanan ve ahenk dediğimiz kafiye-redifleri durakları olmamış mı??
Kıta sonralarında ses düzeni yakalanmış, kaç harfle sağlarsa sağlasın, 11’li hece olmuş mu ? Anlatmak istediği haleti ruhiyeyi de anlatmış mı??
Tamam çekirge.. İşte bu.. Bir sonrakine olursa veya heceye devam ederse seyret gelişimini…Maraton uzun bir koşudur.
Kalemine sağlık Nesildaşım, Teşekkür ederim.
Kayıtlı olmadığı için bilemiyorum ama benim ilk hecemden bin kat güzel bir 4 kıt’adır yazdıkların eminim..
Ben de hayın’ı çıktım hecenin, ustalara saygı hürmet.. Lakin işledikleri konular ekseri sanki bilemiyorum yani bence bmc…
**
Usta yağ mı yakıyor senin motor??
Çekirge… Hırrrrrlarım bak sana…
**
Serbest yazan heceyi hayli hayli yazar, hece yazan serbest yazarken hecenin kurallarını da düşünür istemese de, motor bilinç mi ,nöron mu deniyordu buna?? Algıda seçicilik değil yalnız..
Sen söyle çekirge, şiiri bir hayvana benzetmek istesen, hangisine benzetirsin? Geçenki yazının sonunda boşuna mı hayvan isimlerini yazdık… Daha bunun etçil şairi var, otçul şairi var..Yine fırçayı yeriz ama…
Ben şairleri sürüyü koruyan çoban köpeklerine benzetince yemiştim fırçayı, sonradan sildim o şiiri de..
Lakin şimdi benzetsem bir hayvana, Anka Kuşu derim, efsanevi bir kuş. Küllerinden doğmasıyla meşhur..
Anka, aslan kaplan kurt ayı deyince insan onurlanıyor da, İnek, koyun, keçi, manda, sığır , antilop deyince neden hayıflanıyor..
Bu kalem ehli yok mudur, bu kalem ehli, İnsanların sürat şeklinden, ayak şeklinden, el şeklinden, göz şeklinden vbs tarif yapan nice kitaplar yazmışlar..Ne denir o tür kitaplara var mı aklınızda bir yazar ve kitap ismi..?
****
Ne demiş Ziya Paşa:
Bir katre içen çeşme-i pür-hûn-ı fenâdan
Bâşın alamaz bir dahi bârân ı belâdan.
“Tıpkı çağdaşları Şinasi ve Namık Kemal gibi,şiiri “duygu”dan ziyade bir “fikir” veya bir “mazmun nesir” haline getiren Ziya Paşa’nın, şairlik bakımından “orta seviyede bir şair ve sanatçı” olan Şinasi’nin önünde, Namık Kemal’in de gerisinde olduğu da aşikardır”
Tabii ki akademik tespitler alıntı yaptığım kitaptan, katılan katılır, katılmayan hür..
***
Şair mi yarıştırıyorlar bu fakülteler acep??
Derdi rekabet ise insanın dedikodusu bitmez edebiyatta?:))
Hele bir de erillik dişillik durumu girince içine muhabbetlerin, off ya seyret yaygarayı.. korkarım ben bundan..
Milletin ağzı yoktur büzesine döner iş..
Laf mı soktun çekirge..
Usta topu bana atıp durma ya hu? Sen yediğin lafları düşün…
Yeğenim sen yaz, bu ülkede onca ters giden şeyler varken…Dikine dikine yaz, nasılsa öleceğiz.
Gençler cesaretlidir, orta yaşlıdır biraz daha temkinlidir, ustalar ve üstadlar bu milleti hece hece, bilgi bilgi, cesaret cesaret besleyecek olanlardır..Lakin şairlerin başına gelen pişmiş tavuk misali…
Kimi sadrazama methiye düşmüş, kimi şehzadeye, kimi ona yaranmak için kimi buna..Şimdinin farkı ne 150 yıl evvelden? Alkışlayan saraya, oha cüş olmaz diyen mahpusa!!
**
Tırnak içlerindeki aktarımlar ve üç şairimiz hakkındaki görüşler; Tazminattan Bugüne Yeni Türk Edebiyatı, Şiir Çözümlemeleri kitabından alınmıştır. Kesit Yayınları.
**
Tabii tüm bunlarla uğraşırken işin ince detayını yine nesildaşlarımdan biri yakalamış Sayın Eflatun. Büyük ihtimal yazacak o da bir 14’lü.. Mahalle Baskısı olmuyor mu diye de vermiş ayarı? Burada olan hece yazın, hece yazın, hece yazmayanı taşlaruz mu??
Elbette değil, Peki ne?? Öyle..
Yok değil,
Basbayağı hece yaz baskısı bu!
İşin özünde bu var.. Kök mana, kök yazının konusu “mahalle baskısı”..
Düşündükçe düşündükçe yerin dibine girdim.
İnsan eleştirdiğinin durumuna düşmeden ölemez mi derlerdi?? Eğer eleştirdiği konu yoksa eleştirilende??? Tanrı VAR(sa) döngüsü bu şekildeymiş erenler meclislerinde..
Heceyi sevdirebilmek varken olumsuz bir tenasüp yakaladı zihnimi…”Mahalle baskısı”, Lakin özde doğru ..
Boşuna beni zorlama sayın Eflatun..Ben girmem bu topa.. Ayak bacak kırarlar benim
Şimdi çekirge ile karşılarına çıksak, el pençe duracağımız büyüklerimize… Ne diyoruz gör:
Bedri Abi (Tokul) Hece şiiri yazamaz.:) Çevirsin yazılarından birini 14 lüye de görelim..Bedri abi mi yaman, Eflatun mu 14 lü hece şiirinde?
Ahmet abim (Örnek) Leb değmez yazamaz..:) Yukarıda bahsettiğim 8’li silindi) Maksadım hasıl olur mu bilemem ama:)
Ahmet Abim (Çıtak) Han Duvarlarını geçemez :)..Beni seven Han Duvarlarının üstünde bir şiir yazar bu devre uyan.. Kuru kuruya sevgi mi olur?
Çekirge bir şey desene… Tutturmuş mahalle baskısı, böyle baskı mı olur ya??
Bu daş’lık taş’lık meydanda araba kullanmak zor zanaat. Çağıla kaptırdın mı tekeri kaza yaparsın kesin.. Yaşamıştım gerçek hayatta bunu, yine de pek öyle ağır bir yaralanma olmamıştı gecenin bir saatinde yağmurlu ve bilmediğim bir yolda çağıla kaptırmışım tekeri..gece 23: 00 de yola çık 24:00 gibi evde olmak varken sabah 06:00 da ancak girdik eve..
Şiir dünyası da hayat dünyası da biraz böyle…
Usta sen de kendini darı ambarında sandın ya..Tavuk gibi gıdaklayıp duruyon..
Çekirge…İyice azıtmaya başladın sen, derdin ne ise açtırma bayramlık ağzımı..zibidi..
***
O kadar çok kalıba zorlandı ki insanlar, hem de birbirleri tarafından belki hece şiirinin kurallarında, kalıbında, ayağında, uyağında vb.. Bu kalıpsal zorlamayı algılıyor zihin altımız. Doğaldır, yeni bir çağ dönüşümünde tüm alt ve üst bilinç algımız da değişecektir. Tüm bu kalıpları yıkan iletişim ve teknoloji değil midir son yüzyılda gelişen.. Serbest şiir durduk yerde mi çıktı?? Elbette şiir farklı kültürlerde farklı öz, göz ve duyuşların eseri..
Uzun soluklu bu yolda şiiri coğrafya da etkiler tarih de. Lakin artık tarih baydı nesillerimizi, gelecek yıkılacak bu gidişe üstümüze..
Şiirlerinde kaç kişi elektrik elektronik internet vb terimler kullanıyor ki?? Oysa tüm şiirlerin alt yapısında bunlar var, kimya, fizik biyoloji..
Mumu elektriğe benzet . "Elektrik" yabancı kelime olunca mı heceye gitmiyor.. Ehli giderir ama..Ehillere hürmet saygı...
Aşk ne, tarifi yok ki..
Lakin bir söz var: Ne zaman bir şiir görsek tanırız mealinde.. Doğrudur..Şiiri tanımayan mı var?
***
Soru: Tanrı şairleri sever mi ??
Cevap: Tanrının şairlerle işi ne??
Peki, dinler ne bekler şairlerden,
Cevap:Benden bahset durmadan, yoksa yakarım seni??
Lakin has şair zaten yandığı için, bu tehdit onu korkutmaz. Lakin yürek gerek. Geçmişi deşmeye gerek yok. İnsanlık özelde, insan; övülmek istiyor, bir de bu sultan,şeyh, hiyerarşik alt-üst ilişkisi olunca eskiden şairler bu yolla yolunu bulmuş..İstemem yan cebime koy ayakları... Din, şiire girince eyvah ki eyvah.. Şairler başlamış birbirini taşlamaya..Mezhebiydi meşrebiydi uzun hikaye…
Peki günümüzde değişen ne? Kimler kimleri parlatmak, adını öne çıkararak kendine yazın ehli üzerinden çıkar sağlıyor??
Peki, şairlerin bundan kârı ne? Kâr amacı güdülünce şiir yargılanmaz ki , bulur yolunu verir rüşvetini , lakin kâr amacı gütmeyince düşün ehli, sağa sür sola sür, koy mahpusa.. "Selam verdim rüşvet diye almadılar" hangi şairimize aitti?
İnternet edebiyatı özgürleştirebilir mi?? İhtimal, umulan odur. Lakin epey zor..
***
Çekirge yukarıya bir zıplasana..
Tamam usta..
Ne yakaladın?
“Düşünen, konuşan ve yazan insan, hayatını “Kitab”ın emrinden kurtarabilen insandır. Elinde “Kitap” olan insan, o kitabın emrine girer; ama elinde “kalem” olan insan, kendi kitabını kendisi yazar. Onun bu düşüncesinde “modern düşüncenin, düşünen akıl olduğu”nu söyleyen E.Renan ve Voltaire gibi aydınlanmacı düşünürlerin etkisi vardır”
Usta yazının ne başı ne sonu ne de ne anlattığı belli değil ki?
Yav git başımdan, Bedri Tokul muyum ben..
Bu nasıl hece şiiri yazısı usta?
Çekirge, ne çok bilmişsin var ya, geçenki yazıyı yazarken kulaklarımda zurna peşrevi vardı..
Bugün ne var usta??
Aldı mürvet önümden bilgisayarımı
Bari bir balya saman koyuver mi dedim. Dünyevi
Usta sen boşver bu zırvaları da güzel bir hece şiiri paylaş..
Tamam çekirge..
USANÇ
Her yalana kanmışım,
Her söze inanmışım,
Ben artık sevgiden de
Bıkmışım, usanmışım!
Ne bağımda gülüm var,
Ne dalda bülbülüm var;
Artık ne aşkım; ne de
Aşka tahammülüm var!
Sevda yüceldi gitti,
Bıraktı, geldi gitti!
Gelişi güzel amma,
Kalbimi deldi gitti!
Ne söz ister, ne saz…
Güzelde vefa olmaz!
Bir taş olsa, dinlensem
Başımı koyup biraz!
Ey Seyfi, bezgin sesin!
Bilseler ne haldesin?
Ey sevda bekleyenler
Ondan ümidi kesin! Orhan Seyfi Orhan
Şiiri sevda üzerinden değil gündem -çağ üzerinden okuyun.. Şairin ne anlattığı mı önemli , senin ne anladığın mı..Bolca zırvalıyorum işte..Kusura kalmayın emi:)
Kimi kalemlerimiz de harbi harbi okununca susturuyor tüm duyu organlarını …
Fazla espri yapamadıysam kusura bakmayın..
Zaten espri anlayışım mordur benim genelde, morartır ehli beni gerçek..
Lakin kocaman bir TEBESSÜM gerek edebiyata, yüzlere de..
Bu … daş ve …taş’lık meydanda dünyadaşlarımdan başlayarak sitedaşlardan ….. sendaşlara ve bencileyindaşlara kadar. Dahası uzaylıdaşlar var ki evlere şenlik..
**
Not: Çekirgem kaybolmadan, terketmeden beni son muhabbetlerimizdi. Çok kızdırdı beni... Çıktım çileden..
Ağıt yaktım ardımdan..Lakin hece değil, serbest :) Hep ters köşe oluyorum bu dünyada..
**
Sevgi Saygı ve Huzurla Kalınız..
En sevdiğinize emanet…
YORUMLAR
rumuz: atar42
https://www.youtube.com/watch?v=ci7rgHOczzw
seslendirme fatih aşgın.
https://www.edebiyatdefteri.com/siir/198107/sevdayi.html
hece meraklıları için ..
defter sayfasındaki seslendirmeler silinmiş veya bozulmuş..
(belki yönetim ilgilenir.)
aşık mehmet atar hakkında bir araştırma yazısı..
indirebilirsiniz, ben indirdim virüs falan yok:))
bilgisayarınıza dowland edebilirsiniz..
http://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/258189
sevgi ve saygılarımla..
Meyzem
Şiir cok güzel gercekten
Youtubede video var
Çok uğraşıyorum hece siiri yazamiyorum
O kabiliyet yok bende
Zaten şiirin sayiyla yazılmasına karsiyim belkide yazamadigimdan..:))
Duygular serbest olmalı
Sagdan soldan ne geldiyse
Say say bide kafiye olmuyor çekirge:))
İlla bi hatalar oluyor yada sacmaliyosun
Bazı beğendiğim şairler var takip ettigim herkesin yazdığını beğenmiyorum hece var ama duygu yok
Cekirgeye selam ne zaman taniscaz kendisiyle..:))
Senden daha meşhur sitede
Yinsani
ne yapıyonuz ahmet abi dedim, karantina nasıl gidiyor...
balkondaydık dedi istiklal marşı okuduk şindi ailecekk..
iyi bizde az önce girdik balkondan...
...
...
...
duygu ne yapıyor
ne yapsın dedi...
her gün temizlik duvar kapı süpürge falan...geçen camları da sildik el birlik...
****
ne bir ışık ne ferahlık çevremde
içim daralıyor ustam eyvah ey
geleceğin dört duvarı bu nemde
gövdem kırılıyor ustam eyvah ey...
mana köklerimiz; içim- gövdem -dizim- başım -kolum -beynim -ciğerim, ayak - ses- duymak- hissetmek- vb soyut ve somut insana dair çağrışımlar..
daralıyor, kırılıyor, sürülüyor, yoruluyor, örülüyor, sarılıyor...devamını bulmanız dileğimle.. -r sesi zengindir, ayak kullanımına gider..
ustam eyvah ey , seslenme redifimiz...5 hece..
yüzde 51'i hazır 11 'linin...
eğer CİDDİYSENİZ...
sayın meyzem;
1 .kıta benden
ne bir ışık ne ferahlık çevremde
içim daralıyor ustam eyvah ey
gözlerimin dört duvarı hep nemde
gövdem kırılıyor ustam eyvah ey...
diğer kıtalar için..kalıbımızın anahtarlarını verdim,... duygu da ihtimal sağ salim karantinadan çıkacaktır..umuyorum..
1 mısra: ..................................
2. mısra: .................................
3. mısra: çığlığım yetersiz nefesim sönük
4. mısra: sesim yoruluyor ustam eyvah ey
1 mısra: ..................................
2. mısra: .................................
3. mısra: bir hayalet gibi durmaz koşarken
4. mısra: dizim dürülüyor ustam eyvah ey
1 mısra: ..................................
2. mısra: .................................
3. mısra: derdim kadar büyük dermanım benim
4. mısra: umut gürülüyor ustam eyvah ey
Altaki -Herkes kadar zenginim- şiirinizi uyarlayabilirsiniz..
Sürçi lisanımız olduysa
Affalo..
ahmet abiden istedim Duygu'yutelefona..
ne yapan tembel yiğenim nasıl gidiyor...
..
..
Çekirgeyi sordum Duygu'ya,
enişte buralarda her yer çekirge, geceleri çır çır çır ...kimi kafamı bozsa da kimi de melodi gibi..
senin çekirge'nin nasıl bir şey dedi..
...
kapa dedim telefonu kapa..selam söyle herkese...
saygılarımla..
*****
Herkes Kadar Zenginim
İçim daralıyo bu ara
Ne bir ışık ne bir ferahlık
Kimselere dilemem yalnızlığın beyni parça parça edenini
Geleceğim dört duvar arasına hapis ediyor sevinçlerimi
Ne zaman dönecek bilmiyorum
Umutsuz keşkelerim iyikilere
Öyle hırslıyımki bu aralar
Bi o kadarda vefasızlığa kızgınım
Yalnızlığım kalbimi sıkıştırdıkça sığmaz oluyor kabına hiddetlerim
Yağıyorum gönlüme alev alev
Kızgınlığım kimedir,niyedir bilmiyorum
Kalıyorum hüznümle yapayalnız.
Bir yerden başlamalı ,bir yerinden tutmalı
Göğe uzanan merdivenin
Umut fakiri değilim aslında
Herkes kadar zenginim,herkes kadar
Meyzem
Meyzem
İs hayatım cok yorucu
Yıpratıcı
Siir yazmak icin sakin kafa olmalı
Ama denicem bir gün söz..:))
Yinsani
sağda solda belki karşınıza çıkar
çekirgeden haber alırsanız:))
kolaylı gelsin, hayatınızda başarılar.
Meyzem
Şiir yazma işi beni cok gerdi..:))
Hece yazmak cok zor
Heceye uğraşıyorum derken
Serbestte yazamaz oldum
İki arada kaldım..
Eskiden icimden geldiği gibi yazardım
Kim okumus ne olmuş umursamazdim
Sonra anladimki yazdiklarin okunuyor..
O zaman hakkını vermek lazım
Bu edebiyat defteri ve değerli sairlerden cok sey öğrendim
Burasi gerçekten okul gibi
Görmek isteyene ama..
Yinsani
hem kim oluyordu onlar, ustalarmış, çok biliyorlarmış, şurası eksikmik, burası gedikmiş...
aman be...
her birine saygıyla hürmetle..!
en kolayı bence yani, halk şairlerinden karac'oğlan, dadalpğlu, köroğlu aşık veysel vb şiirlerinin türkülerini dinleyerek, parmaklarla melodiye eşlik etmek..
zor mu arıyorum??
bi nefes almak için bedenimin çektiği uğraş,
bir adım atmak için kemiklerimin ve iç organlarımın devri, hareketi ...yani bedenimizin
musikisidir şiir:))
hece de bunu anlatmada ve anlamada en güzel düşünsel eylem...
geçenki yazımda örnek vermiştim..
bir şaiirimiz ozanımız seslenmiş ya ;
"Yücelerden yüce gördüm
Erbabsın sen koca Tanrı
Alem okur kelam ile
Sen okursun hece Tanrı/ Kaygusuz Abdal"
sağlık huzur ve heceyle:))
leb değmez mi demiştin dudak değmez mi
bak bakalım Ekrem can olmuş mu :))))
Korka korka
Sokak sokak şehir küstü
Derya deniz nehir küstü
Tütsü küstü sihir küstü
Huni getir cinci kardeş
Ay yıl derken günler şaştı
Günü gördü dünler şaştı
Kuzey güney yönler şaştı
Huni getir öncü kardeş
Duygu dolu özler gitti
Yana tüte közler gitti
Aşk anlatan sözler gitti
Huni getir inci kardeş
Yol üstünde hanlar yandı
Göğüs de sol yanlar yandı
Madımakta canlar yandı
Huni getir dinci kardeş
Arızasız akıl nedir
Su içinde çakıl nedir
Öğrencisiz okul nedir
Huni getir zenci kardeş
Derde düşen diller suskun
Destan yazan eller suskun
Takma saçlı keller suskun
Huni getir yancı kardeş
Aksakallı veli sensin
Çalan sazın teli sensin
Yanık conta deli sensin
Huni getir çancı kardeş
Uçan kuşa kızıyoruz
Hadsiz hadsiz yazıyoruz
Gün geçtikçe azıyoruz
Huni getir hancı kardeş
.
Ahmet Örnek tarafından 4/22/2020 12:31:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
3.kıta 3 "bitti" kelimesi,
göğüs de -de bitişik(bunu sayma)
madımak'ın m'si.
yorum'um m'si
takma'nın m'si
lütuf'un f'si
yani b b b m m m f ...(görebildiğim hatalar)
toplam 7 harf yanlışı var abi:))
sanırım bunları da dünyevinin canı sıkılmasın diye bıraktın oralara biraz oyalansın diye korana günlerinde:))
çok çok teşekkür ederim abim..
canlı yayında hece yazımına ÖRNEK'ler... bundan iyi atölye mi olur..
sen bana yaz desen 3 günde anca yazabilirdim anca belki o da..
maraton misali bu hece şiiri..
ellerin gözlerin dimağın sağ olsun ve her zaman babacan olduğun için de ne kadar teşekkür etsem az..
(düzelt yanlışları da az sayfana) :))sanırım en kolay muhabbeti sana vermişiz abi:))
yine ve yeniden teşekkürler baş üstü gönül içre hürmetler..
Ahmet Örnek
nasıl da gözden kaçıyo zıkımlar
hemen bakıyorum
Yinsani
madımak komple çıkarılabilir, acı anılar..aydın olan canlar yandı.. genelde madımak o şekilde diye biliyorum..bazıları da başka şekilde söylüyor ama tehlikeli ve üzücü konular..
takma- peruk yerine ; tekke olabilir, şapka olmaz,
lütuf yerine de, ihsan
başka kaldı mı ???
aklıma gelenler..
saygılarımla..
Ahmet Örnek
gözler seçemeyince böyle oluyor...
bi de o harfleri unutuyorsun yazarken :))))
Yinsani
tam halini sayfanda görürüz artık..
bazı kelimeleri özellikle değiştirmiyorsun sanırım "madımak" gibi.."takma" duruyor yine orada sondan 3. kıta..3.mısra...lütüf kelimesini göremiyorum ohangi kıtadaydı neyle değiştirdin anlayamadım veya ben mi yanlış gördüm o kelimeyi.
gönlüne ve ilgine çok çok teşekkürler..
aslında epey zorlanacağını düşünmedim değil.. yanıldım valla.
gözler seçmez sekizli uğraş.. bir de ayak kullanmışsın.. bu ara ilhamın bol abim:))
ben saygı ile eğiliyorum karşında..
en sevdiğine emanet..
Yinsani
"İnsan dertten yakındıkça
Doğan neden secde etsin
İnsan diye okundukça
Lisan neden secde etsin
Yörüngesi uzak cihan
Her noktada tuzak cihan
Her canlıya yazık cihan
Hüsran neden secde etsin
Ay tanrısı gün tanrısı
Arar niye din tanrısı
Yüzyıllarca kan tanrısı
Zindan neden secde etsin
Oyuncağı dünya sanki
Uzak dursun Tanrı kanki
Katkısı yok gör inan ki
Yanan neden secde etsin
Dünyeviye eksik Tanrı
İşi gücü aksak Tanrı
Gönül sana yasak Tanrı
Ölü neden secde etsin"
ahmet abi benden de böyle bir leb değmez döküldü:)
tanrıyı benden, beni de tanrıdan kurtarın..ne dibi bulunmaz bir dipsizlik yaşıyorum..ne de tanrıyı düşünmeden geçen bir an..
var mı bir yol yordam..ne yapılır bu durumda..??
beni şiirler ve kitaplar düşürdü bu hale..
şiirler ve kitapların kurtarmaya ipi yok..
off ya.. seni de yoruyorum. içimdeki çocuk hiç bir zaman büyümeyecek sanki..
neyse, güzel rüyaların olsun..:))
Öncelikle teşekkür ederim nesildaşım. Kıymet verip yazı arasına arsız dortluklerimi aldigin için. Eksik olma. Güzel şiirinin ve sohbetin samimiyetiyle çıkarıp parmakları ve uzun zamandır elime alamadığım kalemi kağıda işlevsellik kazandırdın. Çokça teşekkür ederim.
Bizdeki mahalle baskısı o bahsedilen mahalle baskısı değil neyseki ;)) özgür ruhlar eşliğinde başladı serbest anlatım ama bu demek değil ki hece o ruhu aktaramaz...lakin belli kurallara uyarak hissiyatı anlatma çabası ise bir zorluk katmıyor değil. Sevgili eflatun demişti ya...once heceye uyduracaksın tabii hepsi belli bir kafiye, durak gibi ozelliller taşıyacak e bir de duyguyu kaybetmeyerek anlatacaksın...kolay değil..
Her türün kendince zorlukları var, serbest yazıyorum al sana salladım gitti durumu da yok tabii ki...bu sitede imrenerek okuduğum kalemler var...Bana yeni yeni dünyalar sunan kalemler...bir nevi kendimi eğitme süreci oluyor benim için...kendimce tek bir şiir yazabilsem bana yeterdi diyorum...kim bilir belki bir gün yazarım...
Bu arada çekirge ile olan sohbetine doyamıyorum...yazı uzasa dahi ben sonuna kadar gram sıkılmadan okuyorum..
Sağlıcakla kal dilerim hep.
Yinsani
dediklerine katılıyorum nesildaşım , hem cesaretin hem de eşliğin için çok ne diyebilirim ki..
serbeste şiir nerede bitecek kaç mısra olmalı aşağıya doğru ??? çünkü ırmak kimi bitmez kifuygu aktarımı... hece ise ırmakta botla, tekneyle gezmeye benzeyebilir belki , böyle bir kıysa geldi aklıma..
tekneyi kenara çek çay iç, doğayı izle, balık tut...
serbest ise, izlemişsindi ihtimal,yüzüklerin efendisi ... çorak toprakları, çüceler elflerden kaçıyor ve kaçtıkları şey de fıcı, fıcı ırmak boyu giidyor bende kadar..
çok absürt bir benzetme olduvalla: çekirgesizlikten
evet burası gerçekten bir okul... çok değerli insanlar ve kalemler var..
bir eflatun ölüm:)yani ayın 23 .nden hem 14 lü hem yeni bir yazı umuyorum ondan, acaba ne yazacak hikayede diye demrakediyorum..
komşu oturmalarını dedikoduları bitiirebilirse tabii:))
nesildaşımdan da hiç olmazsa ayda bir hece beklenilmeli artık bence:))
sağlık huzur ve şiirle
en sevdiğinize emanet..
black_sky
Sevgili eflatun en sin bir hikaye çalışması yapıyorum demişti. Aynı heyecanla ben de bekliyorum..Ama böyle şeyleri bellemek çok keyifli ..
Yeni şeyler öğrenmek güzel. Ara ara üzerinde çalışmak neden olmasın...kendi kendime takılırım;)))
Bakalim eflatun ne diyecek beklentilerimize..
Yinsani
black_sky
Ama bana hiç kızamazmış gibi geliyor nedense.
Ama şimdi aklıma ne geldi. Öykü dedin esaslı bir gerilim , ya da korku hikayesi yazar mi acaba :)????
Şimdi karanlıklar prensesi olarak bir wampir öyküsü okumayı çok isterdim..
Abarttım belki sanırım;))))
Birkac öykü denemem oldu benim ama üşeniyorum ben yazarken;))) bu yüzden vazgeçtim deneme yazıyorum arada. Hepsi ayrı bir yetenek konusu ne diyeyim. Ama eflatun yazsın en güzeli ben okuyayım..
Yinsani
wampir ve kurtadam periler filmleri dizilerini epey izledim..son yıllarda ilgimi çeken (korku filmleri hariç)epey oldu..
hikaye yazmada çok faydalı oluyor senaryoları..gizem filmleri, zaten bilim kurgular ...
lakin bir müddet sonra isteği geçiyor insanın..ben devamını getiremiyorum lak laktan veya kafa döngüsünden.. iki romana başladım ikisi de kaldı 5-10 sayfa sonra..
arasıra yazar şair filmleri çıkıyor karşıma daktilo başında aylarca vakit harcıyorlar..biemiyorum ama beni aşıyor..o yüzden bu muhabbetler yazma adına ilham olma adına destek olma adına internetin pek faydasını göremesem de.. belki daha iyi bir internet çalışmaları olur zamanlar..
internet bu yönde ortak roman hikaye kitap vb işlerde şimdiye kadar bir çıta atlamalıydı.. lakin olmadı sen ben o fikir bu fikir tartışmaları yüzünden istenilen verim sağlanamıyor veya ben sağlayamıyorum bilemiyorum..
gele ek günlerden de umudum yok acıkcası... apartmanın bahçesinde her daireye bir kaç metre hobby bahçesi ayarladım geçen yıllar, inip 3-5 metrekareyle bile ilgilenecek enerji yok , klavyezanlık veya internet bağımlılık yaptı ..kızmıyor değilim kendime..bir de korona tam bir çekirgeler yumağ ıkafatasım yani..
işte böyle..uzun zamandır yazmamıştım diyeceğim de ne yazdığımı bile ?? bilsem.. öyle işte..
eksik olma, gerçekten serbestte bir yere geleceğine inanıyorum şahsen..
yaptığın çalışmaların umarım semeresini göreceksin..
katkım olursa ne mutlu..
sağlık huzur ve ne denir şiirle nesirle..:)
black_sky
Yine içerik yönünden inan eleştirileri çokça dikkate alıyorum..ve hoşuma gidiyor zorlamak zorlanmak bu anlamda.
Her şey bir yana değerli kalbin bile yetiyor. Sohbetin içten yazıların ortak hissedişler eee nesildaşlik var daha ne olsun.
Çokça teşekkürler bu sebepten geç olsa da.
Eksik olma dilerim
Yinsani
f b m p v harflari olmayan şiir..:))
akıllısı pek uğraşmaz :))
lakin ben neyaparsam yapayım her kelime bir şekilde tanrıya çıkıyor..bu konuda muzdaribim... ayağım... / ...... neden secde etsin?
sanki başka konu yok..
yazarken başka bir konu geldi belki tanrıya sarmadan 5- 6 kıt'a çıkarbilemiyorum..
düşünsene bir dün 11 li hece diyen bugün leb değmez diyor.. gerçekten bu hece iş değil valla..
bu arada teşekkür iyi geldi valla.:)) arada bir teşekkür etsen yeter.. :)))
ben de teşekkür ederim...
de ve ki eklerini yazımında hata gördüm mü o sayfayı ekran üzerinden komple silesim geliyor..kendiminkiler de dahil yani..
devamlı geleceğe yeniye bakıyoruz hiç eski yazı ve şiirlerine dönüp -de ve ki eki avına çıktığın oluyor mu, benim olmuyor ...??
az önce gelen konu fikri yine kayboldu..:)
black_sky
Sürekli geçmiş avındayım...şiirleri hep dürtüyorum..hem imla hem anlam olarak. Aslında çoğu durumu hallettim ama şu "bende" olayı beni yoruyor;)))
Olacak ama başka yolu yok. Içime sinmiyor zaten yazdıklarımın hicbiri:(( ilk attigim öykü bozuntularinda kesin vardır çokça..vakit olunca elden geçireceğim...Bazen ne kadar aptal hayalar yaptığımı görünce kendime kızıyorum..hani derler tam olmadan yayınlamamak lazım işte ben onu yapamıyorum. Yükleme yapınca gözlerim açılıyor sanki;)))
Teşekkür etmekten hoşlanırım neyseki sıkıntı yok o bakımdan;))
:)))))
sabah çorbacıya gitmiştim
ortaya karışık çorba da oluyormuş :))))
ve bu çorbadan hakkıma düşeni aldım
ve üstüme düşen de yapacağımdan şüphen olmasın....
ne deyim senin için yedek huni sipariş ettim haberin olsun
kargoyla adresine gelecek, kapını çalınca kargocular şaşırma :))))
sevgim saygımla
en sevdiğine emanetsin
Yinsani
bu huni bir ara gündem olmultu tviterde.. gülmekten epey karın ve baş kaslarımı ağrıtmıştı..
ne diyebilirim..hunisiz baş şiire gerekmez:))
eksik olmayın
en sevdiğinize emanet abim..