- 829 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
FANATİZM
Yıllar yılı anlam veremediğim insan davranışlarından biridir çünkü fanatizm gerçeği örten adalet duygusundan uzaklaştıran bir duygudur. Bir rengin fanatiği iseniz o renk hata yapsa da doğrudur. özellikle spor müsabakaların da rastlarız bu durma hakem yüzde yüz doğru kararda verse bizim takımımızın aleyhine bir karar verdiğini düşünürüz çünkü bir renge sorgusuz sualsiz gönül vermişizdir.
Bu duygu sadece sporla sınırlı kalsa iyi siyasi düşüncelerimizi de bu duygu belirler takım tutar gibi siyasi parti tutar sorgusuz biat ederiz. Bu duygularımız insanlar tarafından sömürülür ve desteklenir çünkü siz artık sorgulamayan, düşünmeyen sadece inanan robotlar olmuştursunuz ve istem dışı değirmenlerine su taşırsınız.
Üçüncü ve en tehlikelisi insan ilişkilerinde özellikte kadın erkek ilişkilerinde bu duygunun baş göstermesidir ki gerek sosyal gerek felsefi gerekse psikiyatri gibi bilim dallarının ana konusudur, insan sevebilir ama bunu fanatizm boyutuna döndürdü mü karşındakinin kişisel hak ve özgürlüğüne saygıyı yitirip ret edilse de gözü körelmiştir artık ya benimsin ya kara toprağın.yakın zamanda Rize Fındıklı’da işlenen ve akrabam olması münasebeti ile ateş düştüğü yeri yakar mantığıyla belki iliklerime kadar işleyen cinayet olayı kadın aşkına karşılık vermediği için öldürülüyor yada başka bir deyişle öldürme hakkını kendinde bulabiliyor. Oysa hiç bir insanı öldürmenin gerekçesi yoktur evlilik gibi boşanmakta bir haktır inanıyorsak dinde yeri vardır ALLAH’ın verdiği canı ancak ve ancak o alır diyerek yazımı bitirirken bu saçma duygudan toplum olarak sıyrılmamızı diliyor hepinizi selamlıyorum.