ÇİÇEKLERİN DİLİ
____________________________________________________Kadınlara ithaftır
Sosyal medya üzerinden fotoğrafını paylaştığım bir çiçeğin ismini sormuştum. Bu satırları kaleme alana kadar 16 kişi 10 farklı cevap verince “Çiçeklerin Dili” adında bir yazı yazmam gerektiğini düşündüm.
İsmini sorduğum çiçek genelde evlerde yetiştirilirdi. Ancak farklı bölgelerde farklı isimlerle anılırdı. Ben de acaba kaç farklı ismi vardır diye düşündüm ve “Bu çiçeğin ismi nedir” diye soruyu sordum.
Öncelikle işi ciddiye alıp bizleri muhatap kabul ettikleri için bu 16 kişiye teşekkür ederim.
Çiçekler daha çok kadınlarla özdeşleşmiş güzel bitkilerdir. Zaten canlılar âleminin en nadide bitkilerinden biri de çiçeklerdir. Gerek görüntüsü, gerek kokusu insan ruhunda hoş bir tesir bırakır.
Özellikle evlerde yetiştirilen çiçeklerin seçicisi, koruyucusu, güzelleştirilmesi kadınlara aittir.
Kadın zarafettir. Temizliktir. Düzen ve tertiptir.
Kadın; histir, acımadır, merhamettir.
Kadının elinin değdiği yer farklılaşır. Güzelleşir. Değişir.
Çiçekler kadınlar için sevgi kaynağı, zarafet membaıdır.
Kah el örgülerinde, kah kanaviçelerinde, astığı perde, yorgan, yastık yüzlerinde işlemelerin ekseriyeti çiçek motifi taşımaktadır.
Kısaca kadınlarımızın kendileri birer çiçektir.
Gel gelelim verilen cevaplara. Fotoğrafını verdiğimiz çiçeğe verilen isimler şunlardır:
Nergis.
Koyun gözü.
Hanım çiçeği.
Sakız çiçeği.
Aynısefa (Calendula) Turuncu nergis.
Sarıçiçek.
Karagöz.
Portal nergis.
Hanımeli.
Kadife çiçeği.
Bütün bu isimler bir çiçeğe verilen isimler. Analarımız, kadınlarımız, bacılarımız ve kızlarımız her eşyaya bir isim vermekte mahirlerdir. Verdikleri isimler de çok güzeldir. Elbette bir şeyin umumi bir ismi vardır. Şimdiki zamanlardaki gibi bilinin her yere ulaşamadığı zamanlarda isimler “gönül” ile konurdu.
Çiçeklere de gönül ile konulmuş, kokuları gönül ile hissedilmiştir. Şayet gönül ile konulmuş isimler olmasa kokusun çoktan unuturduk.
Ne güzel kokuyorlar değil mi?
Bütün kadınlarımıza ismi gönülden konulmuş çiçek dolusu selamlar…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.