- 615 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yazar Gülsüm Ayışığı ile..
Yazar GÜLSÜM AYIŞIĞI-: " Yazarlara saygı duyan çok oluyor. Kendi acımdan. Çünkü çok güzel sözler duyuyorum.”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız* Hangi okullarda okudunuz ve nerelerde çalıştınız ?
GÜLSÜM AYIĞIĞI- Ben yoksul bir ailenin üç çocuklarından biriydim. Zor şartlarda çok yüksek okullarda okumadım. Ama şu bir gerçek; kültür sadece diplomadan geçmiyor. Çok sevdiğim kitaplarım dergilerim ile biriktirdiğim kültürümü amansız hastalığımın tetiği ile yazmaya başladım.
SORU-Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız ?
GÜLSÜM AYIŞIĞI- İlk yazmaya başlamam tedavi sürecinde olduğum hastane odasında başladı. Yazmak bana tedavi oldu. Okudukça yazdığım yapraklar, benimde geride bırakacağım bir kaç anım olsun istedim.
SORU-İlk kitabınızı yayınlama hikayenizi anlatır mısınız ?
GÜLSÜM AYIŞIĞI- Hayatımın bana verdiği acısı ve tatlısıyla yaşadığım anılarımdan oldu ilk kitabım. Yalın Ayaklar.
SORU-Ne kadar kitap çıkardınız ve konusu neydi?
GÜLSÜM AYIŞIĞI- 4 kitap çıkardım .İlk kitabım dediğim gibi benim hikayem. Yalın Ayaklar. İkinci kitabım Aşka Yağmur Karıştı bir töreyi anlatıyor. Sana Geç Kaldım bir aşk romanı fakat kıskançlığın sevenlere ne kadar yara verdiğini anlatıyor. Şimdi basımda olan Kayıp Çocuk bir çocuğun feryadını ve bir annenin dramını anlatıyor.
SORU-Yazmak mı yayınlamak mı zor?
GÜLSÜM AYIŞIĞI- . Yazmak bana zor gelmiyor. fakat değeri bilinmemesi bana zor geliyor.
SORU-Yazarken nelerden besleniyorsunuz?
GÜLSÜM AYIŞIĞI- Ben gerçek yaşanmış hikayeler yazıyorum. Beslenmem onların hayatlarını dinleyip besleniyorum. İnanın Turan Bey görmemiz ve dinlememiz gereken o kadar çok hayatlar var ki Yaşamda.
Soru-Çok kitap okuyor musunuz? Okumadan yazan o kadar çok ki.
GÜLSÜM AYIŞIĞI- Okurum. Üzerinde konuşulacak o kadar önemli yazarlar var ki. Örneğin; Charles Dıckens, Franz Kafa gibi. Tabi Aziz Nesin’in ve Nazım Hikmet’tin yazdığı her kitaptan örnek alarak okudum... Eline her kalemi alan yazar olmuş. yazmak için yazmamalı yazar. Onlara da saygı duyuyorum fakat diğer kaliteli kitapların adına da iyi olmuyor. Önce okumalı sonra da okutmalı yazar.
SORU-Sizce yazarlara toplumda gereken saygı var mı?
GÜLSÜM AYIŞIĞI- " Yazarlara saygı duyan çok oluyor. Kendi acımdan. Çünkü çok güzel sözler duyuyorum.
SORU- Okumadan yazan çok insan var ve piyasa okunacak gibi olmayan kitaplarla dolu okumadan yazanlar için ne diyeceksiniz?
GÜLSÜM AYIŞIĞI- Bu çok hoş olmayan bir şey. Emek var ve hediye için uykusuz geçen geceler olmamalı.
Soru-Yazmak konusunda ne anlatacaksınız?
GÜLSÜM AYIŞIĞI- Yeni çalışmalarım var. çocuk kitapları üzerinde yoğunlaştım. Çocukların minik dünyasına girmek istiyorum. Onların yüreklerinde kendime yer bulursam ne mutlu bana... Yazmak isteyenlere tavsiyem azimli olmalı insan ve çok okuyup kendini yetiştirmeli. Başarmanın tek yolu azim. Turan Bey ; bu söyleşiyi hazırlayıp zamanınızı bana verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Saygılarımla iyi çalışmalar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.