- 699 Okunma
- 1 Yorum
- 5 Beğeni
SÜRÜ PSİKOLOJİSİ
Saygıdeğer okuyucularım;
Kesin bildiğim birşey var ki, uzun yazıları çoğumuz pek okumayız.Buna zaman zaman ben de dahilim.
Sizlerden ricam, lütfen en fazla 5 dakikanızı ayırıp okumanızı istirhamla
hepinize şimdiden teşekkür ediyorum.
Bu yazımda sizlere emperyalistlerin başarı taktiklerinden bahsedeceğim.
Emperyalistlerin planları uzun vadelidir, hiç acele etmezler.
Çünkü işlerini bilimsel, profesyonel bir plan program ve proje içinde yaparlar.
Bu projelerin finans kaynağını da daima işgal edeceği ülkelerden kat kat fazlasıyla sağlarlar.
Ayrıca bu plan ve programlarını da kendi bilim adamları, psikoloğlarna hazırlatırlar.
İşte bu makalemde size can alıcı beş taktiklerinden söz edeceğim
1.SÜRÜ PSİKOLOJİSİ
2. ALGI OPERASYONLARI
3.İKTİDAR-MUHALEFET ATAMA
4.CAHİL ÖRGÜTLEME-AYDIN AYIKLAMA
5.KORKU VE BASKI
"SÜRÜ PSİKOLOJİSİ"
Kurtlar, çakallar ve aslanlar avlanırken sürü halinde hareket ederler.
Bir kervandaki develer kervanbaşını takip ve taklit ederek hendeği atlar ve çölü geçerler.
Tek başına bir koyun bir su arkından atlamaya cesaret edemez ama sürünün başındaki koç atlayınca tüm sürü düşünmeden atlar.
Yabani bufalolar da derin ve geniş nehirleri geçerken vahşi timsahlardan korkar suya tek tek giremezler.
Bufalo sürüsünün başındaki suya atladığında peşindeki sürü de hiç düşünmeden hepsi suya atlarlar.
Büyük balıklar küçük balıkları yutarak beslenirler, küçük balıklar tekbaşına büyük balıklardan daima korkarlar.
Ama küçük balıklar biraraya gelip "büyük balık şeklinde" bir resmi oluştursa ;büyük balık korkar ve kaçar, böylece küçük balık sürüsü de yem olmaktan kurtulur.
Bu örneklerden sonra diyorum ki;
Sürü psikolojisinin gücünü en iyi bilen ve kullananlar, politikacılar.
Politikacıların, bu hatalı akıl yürütmeyi kendi çıkarları için kullanarak, aslında hiç de doğru olmayan “doğruları” bize empoze etmeye çalıştıklarını gösteren yüzlerce çalışma var.
Özellikle seçim dönemlerinde sıklıkla sürü psikolojisinden faydalanılıyor.
İnsanlar, yapılan anket için kullanılan platformu veya öne sürülenlerin meşru olup olmadığını bilmeseler de anketlerde önde giden adayın en iyi aday olduğuna inanmaya başlıyorlar.
“Sürü psikolojisi” (bandwagon effect) terimi bilinçli olarak ilk kez Kuzey Amerikalı aktör Dan Rice tarafından 1845 yılında kullanıldı.
O yılın başkanlık kampanyası boyunca Rice, “herkesin olduğu yere gelin” gibi bir manaya gelecek şekilde “sürüye katılın” ifadesini kullandı.
Böylece başkan Zachary Taylor’ın zaferi elde etmesine yardımcı oldu.
Tam olarak açıklamak gerekirse, sürü psikolojisi demek, sırf insanların çoğu doğru olduğunu düşünüyor diye bir şeyin doğru olduğuna inanmak demektir.
Bu ön yargının kurbanı olan insanların vardıkları sonucun dayanak noktası kanıtlar veya mantıksal akıl yürütme değil, "" çoğunluğun gücü""
Eğer onca kişi o şekilde düşünüyorsa, vardır bir bildikleri.
Sandıkta oy verenler seçtikleri hükumetin yaptığı hatalardan asla kendilerini sorumlu tutmazlar, çünkü
insanlar bireysel düşündüğünde; her kişi kendi aklının "taraftarıdır"
2.ALGI OPERASYONLARI
Algı operasyonu; insan veya diğer canlıların dikkatini başka yere çekerek beyinlere doğru olanı unutturup; yanlış olanı lanse etmektir.
Algı operasyonu sadece bir kişinin beynini değil; kişilerin toplu olarak yanlışı doğru anlamasını sağlamaktır.
Sadede gelecek olursak; sürü psikolojisi ve algı operasyonlarını siyasiler ülke içinde seçimlerde daima kullanırlar.Başarılı da olurlar.
Her ülke kendi halkının psikolojik, inanç ve köklü geleneklerini iyi bildiği için o değerleri kullanır.Kimisi milliyetciliği-ırkçılığı, kimisi dinleri, kimisi de yoksulluk ve umudu...
İKTİDAR VE MUHALEFET ATAMA
Bu konuda emperyalistlerin değişmez gizli taktiklerinden en etkilisi; İktidarları belirleyip, muhalefeti de dizayn etmektir.Ülkelerde sık sık yapılan darbelerin arka plan amacı budur.
İşte bunlar belli bir plan ve proje dahilinde adım adım yapan emperyalistler bizlere kendini şirin göstermeyi de çok çok iyi becerirler.
Çünkü emperyalistler gündüz çobanla dost, gece sürüye düşmandır.
4. CAHİL ÖRGÜTLEME-AYDIN AYIKLAMA
ilk üç maddedeyi kusursuz uygulayabilmeleri için dördüncü madde şarttır.
Emperyalistler cahilleri önce kademe kademe yoksullaştır, kendisine muhtaç hale getirir, sonra da sanki tek kurtarıcı kendileriymiş lanse ederek " kahramanlığa soyunur. Halklara sanki kendi cebinden harcıyormuş gibi cömertce yardım edilir.
Emperyalistlerin bu sinsi planlarını ortaya döken aydınları ise bazen tek tek, bazen de toplu halde sürgün, hapis, ölüm gibi muhtelif cezalar ile yok edilir.Böylece özgür medya da kontrol altına alınır.
5. KORKU VE BASKI
İşte asıl canalıcı madde bu.
Baskı ile kişisel korkular yaratmak, sindirmek ve bu korkuyu zamanla "toplumsal korku" haline getirmek.
SONUÇ VE ÇARE
Bence tek çare kişisel ve toplumsal korkuyu yenmek...
Aydınlar ilk ve son olarak cahillerden bir örnek alsa da onlar gibi örgütlense, küçük balıklar örgütlenip büyük balığa dirense, sürü psikolojisi,algı operasyonlarını toplumca erken sezmek için okusak,okutsak, eğitsek, hergün ölme yerine bir kere ölmeyi tercih etsek, inanın ki; şu an dünyayı yöneten deliler, psikopatlar,diktatörler, dinciler, emperyalist uşakları kaçacak yer ararlar.
Sanırım büyük ve endişeli şüphem şu ki; Emperyalistler dünya devletlerini çıkarlarına göre yeniden dizayn etmek ve "dünya coğrafi haritasını" değiştirmek için ülkelerin başına şu lanet laboratuvar belası COVİD 19 virüsünü bile bile musallat ettiler.
Bence asıl vatan DÜNYA;bütün insanlar da VATANDAŞ...
Saygılarımla
Kul Figani (Erdem Gümüş)
YORUMLAR
Yukarıda madde madde anlatılanların hepsi 5. Kol faaliyetleri kapsamında Toplum Mühendisliği denen olaylardır. Az gelişmiş ülkelerin bir çoğu bu tuzaklara zaman zaman yakalanırlar, bunun önlenmesi için toplumun sosyo kültürel durumunu yükseltmek ve insanların bilinç düzeyini artırmak en akıllıca yapılacak iştir... Emperyalizm doğası gereği bu olaylardan hiç bir zaman vazgeçmez. Manidar bir yazıydı kutlarım Erdem Bey...