- 639 Okunma
- 7 Yorum
- 4 Beğeni
Hikaye yazmaya çalışan hikayeciyi anlatan hikaye yazma hikayesi
Akşamın grup vaktinde, Arnavut kaldırımları nasıl da nostaljik bir şiirimsi objeye dönüşür.Ustasının elinde,hikaye ve romanda yerine "cuk" diye oturtulur. Sonrasında kahraman o kaldırımın bulunduğu Osmanlı sokağına girerken görülür. O tasvire ek bir de yağmur yağıyor ve o sırada elinde şemsiye, fötr şapkalı,uzun pardösülü adam kadraja giriyorsa iyice melankoli havası sarar ortamı. O adam eve doğru aheste aheste gidiyor ama çok düşünceli .... O sahneye ne manalar yüklenir ki değmeyin gitsin.
Adamın , babadan yadigar iki katlı , cumbalı ve bahçeli çok eski bir evi varsa.Ve o evi küçümseyen iki kızın küçüğü ve oğlanların büyüğü de eklenirse.
-Artık dur orda , senin hikaye iyice Tanzimat dönemi "Madam Bovary"taklidi hikayelere döndü diyebilirsiniz.
Biraz daha sabredin, belki onlardan uzak, özgün bir olay örgüsü hikayenin kırılma noktası olabilir.Öyleyse devam.
Onu anlamaya muktedir olmayan, sadık, değer verdiği ama bir türlü sevemediği bir eşi ve ona biraz da kültür farklılıkları ekleyin.Evet ! verilen materyallere bakarsanız güzel bir hikâye çıkabilir mi? Bence yetersiz.Heyecan eklemek lazım.
Çocukların, eğitim ve sosyal yaşantıları , tek maaşlı memur adamı hırpalamaktadır.
Ayrıca, ona değer veren ve gönlünün kaydığı iş yerinden arkadaşı Züleyha olsun. Bu cümle sonrası, yukarıda tasvir edilmeye çalışılan adam silüetine, bir tarafı sağa çökmüş omuz ve ona yüklenmiş hüzün sarmalı eklenemez mi?
Hele bir de başının belası olan ve ona bir türlü rahat vermeyen amiri, hikayenin ortalarına doğru ekleyin. (Sanki yemek tarifi maşallah) Amiri, memurun yazdığı derin manalı aşk şiirlerini okudukça kuduruyor ve içten içe kıskanıyordu.
Evvelinde çıkardığı iki şiir kitabı elinde patlamıştı çünkü.Memurun, yazıp beğenmediği şiirin bulunduğu kağıt çöpte öylece duruyordu.Akşam , geç çıkıp onu oradan almalıydı.O şiiri okuyan ve
- Bu şiiri sen yazmış olamaz sın? Diyen sevgilisi Makbule bilmeden memurun ipini çekmişti.
Aile meclisinde işler karışmıştı.Çünkü, babasını ve evini küçümseyen küçük kız,
babasını kıskanan amirin büyük oğlu ile sevgili olmuşlardı.Olay duyulmuştu.Asla olacak bir iş değildi bu.Amirin sevgilisi Makbule’nin, eski sevgilisi memurun büyük oğlu idi.Tam bir facia.
Hikaye yazmanın hikayesinin hâlâ eksikleri vardı.Konu bütünlüğü,kişiler arası diyalog,,betimlemeler.Zaman,mekan, olay örgüsü okuyucuyu içine almamıştı henüz.
Anlatıcı,ben,sen,o merkezli mi yoksa hiç denenmemiş bir anlatım şekilli mi olmalıydı? Off ya ! bu yazı yazma işi ne de zordu.
Şimdi konuları toplayıp kişilerin özelliklerini,karakterlerini betimleyen tasvirler gerek.Bahar,kış,güz,yol,durum tasvirleri.Psikolojik,sosyolojik ,stratejik durumlar.Entrika içinde entrika olmalı.Hız olmalı hız.Hikaye dönemine ait mimariyi ve yaşantıyı içermeli,kişiler ona göre giyinmeli.
Alt kahramanlar, uyanık şoför, seksi hizmetçi, şişman bahçevan nerde? Konak olmalı arazisi geniş,denize nazır.Sıra serviler vs.
Okuyucuyu bir sağa bir sola yatıracak ara mecra ve maceralar.Tecavüz,trafik kazası, verem yok yok Corona olmalı bol gözyaşlı.
Amir, memuruna madik üstüne madik atmalı.Çaldığı paralarla kurban kesip,son model araba almalı.Makbule yeni yaptırdığı saçlarını, alınan üstü açık arabada savurmalı.Onu o an oradan geçen Memurun büyük oğlu gözyaşları içinde görmeli.....li li li li kestik...
Görüşmek dileğiyle...
YORUMLAR
Roman yada Hikaye nasıl yazılır sorusuna verilmiş en güzel cevap bu olsa gerek. Giriş ve gelişme bölümünün doneleri verilerek gerisi ufkunuza kalmış diyor yazı. Evet entrikalar. Hepimizin en şeytan yanını deşifre eden herkesin cazibe merkezi.Ne kadar entrika o kadar ilgi. Ne kadar ilgi o kadar başarı.
Harikaydı Kardeş. Eline sağlık.
SelimADIM
Zordur gerçekten bir hikaye hele de uzun soluklu bir yazı olması istenirse. Televizyonlarda biz olayları, insanları, diyalogları görürüz görmesine de hele de devamlı bir dizi senaryosu ise ne kadar meşakkatli bir iştir, emek verenlere sormak lazım. Hiç kolay değil. Biz de bir ara geçmişte böyle bir işe ''Senaryo Yazma'' giriştik, yarım kaldı tabi çok toyduk o zaman. Hatta konu ile ilgili kitaplarda aldık okuduk da yine de olmadı... Dışarıdan göründüğü gibi kolay bir şey değildir, ama zor olanı başarmak da insana özgüven kazandırır, bunu da unutmamalı... Özetle güzel bir yazı olmuş. Kutlarım yürekten Selim Bey...
SelimADIM
Önce başlığı 3 kez okudum..
Aklıma taaa lisedeyken herkesin diline dolanan şu sözler geldi,
"Düşünüyorum da, düşüncelerin en güzeli, senin beni düşünüp düşünmediğini düşünürken, düşündüğünü düşünmek olsa gerek diye düşünüyorum" :)
Hikayenize eşlik etmek istedim biran.. ama mahvetmek de istemedim bir yandan.
Devamını bekliyor olacağım...
SelimADIM
İsabella
Katkilarinizdan dolayı asıl ben teşekkür ediyorum.
SelimADIM
evet güzel bir aktivasyon mesajı. beğendini alır kalıba dökersin. birazda kendin yaşıyormuşsun gibi içine girer hissedersin ama kendini göstermezsen hikaye akar gider yani. teşekkürler beğeni ile okudum.
SelimADIM
Kurgu sinopsis tamam şimdi bir yapım ekibi gerekli.
Ekşini ve ve olay örgüsü hazır. Kolay gelsin.
Kaleminize sağlık.
Saygılarımla.
SelimADIM
Yinsani
uğurcum kamerayı çevir bak, nasıl da foul yapıyır, yaklaştır yaklaştır kamerayı, karşı takımın oyuncusu.. nerde bu hakem? yandaki hakeme bak, hadi diyelim orta hakem pozisyona kovalıyori, topsuz alanı görmüyor, avla kazığı mı yandaki hakem..
nasıl bir intibaa bıraktıysam bak şimdi... alındım:((
Bir Eflatun Ölüm
SelimADIM
SelimADIM
Yinsani
tasvir etmek en zor olanı benim için, belki bu da artık kitap veya hikaye roman gazetelerdeki yazılar gibi okumayı 3-4 yıldır bırakmamla alakalıdır. 3-4 yıldır elime aldığım hiç bir kitabın devamı gelmedi.
**
saate baktı, zaman daralıyordu, turuncu renkli masa örtüsünün üzerine çizilmiş desenlere göz gezdirdi, koyu gri plastik küllüğünün iç kesiminde oluşan ince kül duvarın, dalgaların dağ yamacını yer gibi bıraktığı etkisindeki yıkım gibi kaç tane sigara ile oluştuğunu düşünerek ağzından ciğerine doğru yıkıldığını hayaletti kafatasının.. alem için kendini yiyen bir varlık olarak son yapması gereken neydi acaba?
**
bana bu paragrafı nasıl güzelleştire bilirsiniz mesela?
masa- beyaz sandalye-plastik küllük-saat-duvarlar ...ekstra ekleyebileceğiniz malzemeler???
SelimADIM
Yinsani
internet çıkalı ,imece nedir bilinmez oldu:))
SelimADIM
bir hikayeyi gariban yazar nasıl yazabilir ki? Biraz daha çalışırsam ortasını bulurum belki... Katkınız için teşekkürler
Yinsani
jeton geç düştü sanırım benim..ben birinci ifade sandım..
yani hikayede bunlar mutlaka olmalı babında.