- 650 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Oruç arınması ve Korona arınması!
1- "Şüphesiz ki Allah insanlara hiçbir şekilde zulmetmez, fakat insanlar kendilerine zulmederler." (Kuran / Yunus 44)
2-Korona virüsünün ve sonuçlarının sebebi biziz; insanlık.
3-Şimdi eserimizin bizi enfekte etmesinden ve ölümümüze neden olmasından korkuyoruz.
4-Ayrıca yığdığımız servetlere ne olacak? Çoluk çocuğumuzun geleceği nasıl şekillenecek? vb. kaygıları da yüklendik.
5-Koronavirüsün küresel ölçekteki tartışmasız değiştirme ve düzenleme etkisi ortada.
6-Bizler ise Müslümanız; fakat hayatımız ne kadar İslam’a uygundur? Korona sayesinde evlerimizde geçirdiğimiz bu sabır günlerimizde, çalıştığımız kısıtlanmış özgürlük ortamlarında, bu konular hakkında da düşünüp dini görevlerimiz konusunda eksiğimizi giderme yönünde bir değişim iradesi ortaya koyamaz mıyız?
7-Şu sorgulamayı yapmalıyız: ’Biz bu dünyada ne yapıyoruz, ne için yaşıyoruz?’ Eğer bu soruların cevabı bizi Allahü Teâlâ’ya götürmüyorsa zaten yapacak bir şey yok. Götürüyorsa, yaratılış amacımıza uygun olmayan hallerimizi masaya yatırmanın tam sırası.
8-Bin nasihatten bir musibet yeğidir demişler. Korona Ramazan ayının bize yaptığına benzer bir etkiyi bir süredir yapıyor; bedensel korona temizliği bize ruhsal arınma fırsatı da sunuyor. Fırsatı değişimden yana kullanabiliriz. (M.Talat Uzunyaylalı)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.