Hece Şiirinde Son Sesler
Az önce güzel bir hece şiiri okudum. Şairi x. Genelde sitemizde okuduğum hece şiirlerinde alt alta gelen beyit, kıta ve bentlerin aynı sesle bitmesi benim damağımda bir pürüz bırakıyor:)) Tam yol almış gidiyorum motor boğuluyor, öyle değil midir hem arabalar devamlı aynı hızda kullanılmaz,yoksa hararet yapar veya motor ömründen yer, Vitesler arası geçiş yaparsın, otomatik viteslerde de çalışma prensibi aynı olmalı.. Dahası bir yapay zeka robot şairimiz çıkmadı piyasaya..Virüs yapay zeka sektörünü de etkilemiş midir??:)) Virüs demişken, daha sosyo psikolojik etkileri var karşımıza çıkacak..Şiire virüs bulaşır mı??
Sonra ben de aynı hataları yaptığımı farkettim. Sonra dedim ;acaba İstiklal Marşı ilham şiiri mi ,yoksa üzerinde çalışma şiiri mi? İlham; bir şiirin yüzde 80 ini yazdırır şaire, geri kalanı bir kaç küçük düzeltmedir sanki..Ve genelde o küçük düzeltmeler de yapılmaz..:)
İstiklal Marşında alt alta olan kıtaların son seslerine baktım. Birbirine benzemiyordu, demek ki doğru bir tespitte bulunmuş olabilirim dedim, kime, yine kendime..
İstiklal Marşındaki dörtlüklerin son sesleri;
k k k k-
l l l l -
m m m m -
r r r r-
n n n n
ı ı ı ı-
a a a a-
i i i i -
m m m m -
l l l l t l.
Korona günlerinde aklıma gelen konuya bak..
Saygılarımla..
Esen Kalınız..
YORUMLAR
Ben de acizane bir hece sever olarak nice böbrek taşı düşürmüşümdür o sesler yüzünden....Güzel serbest yazanlara da gıbta ile bakmaktayım.Tebrikler
Yinsani
sevgi ve saygılarımla..
Ben işin kolayını buldum; haddimi bilip hiç bulaşmıyorum hece şiirine:) becerebilene de sonnnn derece saygı duyuyorum:)
Yinsani
bakalım..
buldum işin kolayını
haddim değil bulaşamam
hececiye sonsuz saygım
ben zirveye ulaşamam (32 hece:))
aynı anlamı karşılıyor gibi..
yazarsınız aslında da üşengeçlik sarmış sizi:))
saygı ve huzurla..
Yinsani
Bir Eflatun Ölüm
Hiç denemedim. Üşengeçlikten olduğunu sanmıyorum, gerçekten becerebileceğime inancım yok. Rezil olmak var işin ucunda yahu!:)
Yinsani
türkü dinlemyi seviyorsanız başarırsınız, sevmiyorsanız zor olur..
rezillik mi , kadı kızında kusur bulunur
bu muhabbete bir uzun havahediye; dadaloğlu'dan kalktı göç eyledi avşar elleri.. cem karacadan aydost...
Bir Eflatun Ölüm
Nasıl dönüştüreceğim peki? Heceleri sayıp 14 olduğunda kesecek miyim?:)
Atölye çalışmalarımız başladı galiba, İsabel’e seslenelim:)
Yinsani
eğitim kökenli olmalı büyüklerimiz..lakin gerçek atölyelerde böyle olmalı..
ekstradan müzikaleti kullanabilen olursa da (saz bağlama)tadından yenmezodersler..
ilk başlarda aziz hocamın dediği gibi böbrek taşı düşürürken yıllar önce, bir usta öyle demişti..
zorlama kendini çekirge önce yazmak istediğin konuyu düz yazı olarak
yaz..
(tabii gençlik nasihat dinlemez, en güzel heceler şiirler benimkilerdi o zaman:)) kimin haddine bananasihat vermek, burun sürtülmeden olmaz:))
sonra o düz yazıyı 14 'lüye çevir,daha sonra gideri varsa 11 'li 8 li 7 li yaparsın
lakin muhabbet olursa bir de muhabbetlerin içinde :) tebessüm olursa zor iş diye birşey yoktur..
elimizde bir düz yazı var zaten:))
gerisi sizde..1 hafta mühlet:)) 3 gün içinde yazana bir çikolatalı gofret, :)))
ayak kullanırsanız -z ayağı daha uygun olur bu dönüşüme..
ayaklarınız da
a e ı i o ö u ü
az ez iz öz üz
baz-bez-biz boz böz tuz çüz çiz ...
diz doz düz ...
gez göz öz ez
...
yaz yız yüz ..
gibi...
kafiye ayak yardımı almak isterseniz de internetten bağlantı linki: (neyse kolaya kaçılmasın:)))
"Mim
Gözlerimizdeki hüzünden tanıyoruz birbirimizi...
Saçları okşanmamış yetim çocukların bin yıllık hüznünden!
Dün de ölmediğimize şaşırarak atıyoruz Araf’tan çıkmış bedenimizi kalabalıklar arasına, her sabah.
Oysa; bir bir ölüyor şehrimizde insanlar!
Umut olmasın diye, uzak tutuyoruz doğanları usumuzdan.
Her gün adımlamaktan bıktığımız sokağın sükuneti yakışmıyor içimizdeki çığlıklara,
Sokak köpeklerinin mahzun bakışları açık ediyor pejmürdeliğimizi,
Üstüne başına çeki düzen veriyoruz acılarımızın.
Uzak, yabancı bir deverana kapılıp, vadedilmiş sona yuvarlanıyoruz.
Başka başka düğümlenip, başka başka çözülüyoruz
Gidene üzülmüyor, kalanla teselli bulmuyor yoksunluklara alışmış nasırlı kalplerimiz,
Ellerimizle iade ediyoruz, sahibinden, az kullanılmış mutluluk fırsatlarını.
Bilerek sobeleniyoruz hayata,
Koşar adım geri dönüyoruz gün kızılı yalnızlıklarımıza!"
Bir Eflatun Ölüm
Bir de ödev ha!:)
Bir Eflatun Ölüm
Yinsani
sizin ifadeler
"Gözlerimizdeki hüzünden tanıyoruz birbirimizi...
Saçları okşanmamış yetim çocukların bin yıllık hüznünden!"37 hece..
14+14+14:42 hece.. 4.mısrada tam bir ayak olsun veya 2-4. mısralar ayak olsun hangisi kolaya gelirse...deneyelim..
Tanıyor birbirinin hüznünü gözlerimiz
Biz yetim çocuklarız aynıdır hüzünlerimiz
Okşanmamış saçımız gülmemiş yüzlerimiz
Biz yetim çocuklarız aynıdır hüzünlerimiz
..
..
...
Biz yetim çocuklarız aynıdır hüzünlerimiz
...
...
...
Biz yetim çocuklarız aynıdır hüzünlerimiz
.
.
.
sesli hafrleri sayın, kaç heceyse 14'e bölün ve başlayın yavaş yavaş..
ki zaten wordde sesli harf veya hece sayısını gösterir otomatik..
illahi yazıdaki aynı kelimeler kullanılacak diye bir şye yok;
tak takıştır yakıştır..
salla gitsin üstadım.. eminim hedefi bulur...
Şiirin ismi de BİN YILLIK HÜZÜN olsun bari..
yine de haddimi aşmak istemem:))
siz bilirsiniz..
yine de 23 nisan geliyor...kurtuluş savaşımızın yetim çocuklarınıza biraz uğraşıp hediye edilecek bir hece çıkar bence..
gerisi sizde ...
:)
selam kelam saygı huzur dilerim..
Yinsani
sevgiler hürmetler.
black_sky
Nesildaşıma katılıyorum sevgili Eflatun güzel bir hece şiiri çıkarmış.
Saygı ve sevgilerimi bırakıyorum.
Sağlıcakla kalın
Bir Eflatun Ölüm
İhaleyi bıraktık üstüne, ona göre:)
Yinsani
ayın 23 .üne 9 gün var daha ..yazarsınız bence..yazmazsanız da canınız sağolsun ne yapalım..:))
teşekkürler nesildaşım ..
sevindim bencilce:)
(bu arada bildirim gelmiyor yorum muhabbetlerinde site eskiyor sanki)