CORONA BELKİ DEĞİL AMA BU CAHİLLİK HEPİMİZİ ÖLDÜRECEK
CORONALI GÜNLER SAKINCALI GÜNLER OLMAYA DEVAM EDİYOR.
Dün gece yarısına iki saat kala sokağa çıkma yasağı getirildi, 31 büyük şehirde ve Zonguldak ilinin tamamında. Zonguldak’a giriş ve de çıkışlar yasaklandı. Oh ne güzel, işte budur diyenler olabilir. Durun bir dakika, durum o kadar da basit değil. Tamam, sokağa çıkma yasağı oldu da nasıl oldu?, neye göre uygulanıyor, uygulanacak?.Ya zamanlaması?
Evdesin, yarın ve de yarından sonrası tatil, hava da güzel, eşinle konuştun yarın hava böyle güzelse bi çıkar hem dolaşırız hem de alış verişimizi yapar biraz da hava alırız dediniz ve de evinizde oturmuş, ya yemek yiyorsunuzdur, yada yemekten sonra çay içiyorsunuzdur.
Aaa,anaa, birden bire bir haber düşüyor TV ekranlarına son dakika haberi olarak, iç işleri bakanlığı bir genelge yayımladı, yarın 31 büyük şehir bazında sokağa çıkma yasağı konuldu, ve de Zonguldak ilinin tamamına giriş ve de çıkışlar yasaklandı diye.Bir anda bir telaş alıyor sizi,haberin tamamına bakmıyorsunuz bile,kaç gün, hangi saatlerde bu yasak acaba?.Cüzdanı kaptığınız gibi çıkıyorsunuz evden,doğruca markete, ondan sonra da fırınlara hücüüüüm.Aman Allahım ne oluyoruz böyle?Onca gün evimizde kalıp corona’dan saklanmamız havaya uçuyor ve direkt olarak corona’nın kucağına oturuyorsunuz.
Haftalardır İBB sokağa çıkma yasağı getirilsin, en azından istanbul gibi kalabalık olan büyük şehirlerde ;yırtındı adamcağız ama kimse duymadı. Sonra bir anda, bir gece yarısı bu karar alınıyor ve bundan B.Ş.Başkanlarının haberleri olmuyor, birileri de bu yönetimin adına iyi yönetim diyorlar
İnsanlar soruyor,fırınlar açık ama fırıncılar ekmeği kime satacaklar?,diye..
İç işleri bakanı Soylu.Sokağa çıkma yasağı var ama öyle herkese değil; evi fırına uzak olanlara,evi fırına yakın olanlar fırından ekmek alabilirler diyor…,hey yavrum hey.ülke yönetimine bir bakar mısınız?..
Bilgiyi almıyoruz, yaşananları analiz edemiyor sorgulayamıyoruz. Panik, yaşam biçimimiz olmuş durumda zaten
Hem bizler neden direk ekmek alıyoruz, bu da çok ilginç
Dengeli ve de bilgili bir yönetimde kibir, kin intikam duyguları olmaz. İyi bir Yönetim, yerel yönetimlerle birlikte çalışılır, sorunlar tespit edilir ve de ondan sonra da harekete geçilir.
Ama yok, ille de ben yaptım oldubitti; mantığı devam ettiği sürece bu işler böyle sürer gider. Kibir, bilgiden ısrarla kaçan, araştırmayan- sorgulamayan bir toplum yarattı. Kibir, toplumun en büyük düşmanıdır artık, bunu algılayamazsak eğer kibir toplumu yönetmeye devam edecektir ve başka da düşmana gerek kalmayacaktır.
Bu gün ve de yarın on ikiye kadar sokağa çıkma yasağı ilan edildi,bazen gülüyorum da neden güldüğümü ben de anlamıyorum,deliriyor muyum acaba diye de korkuyorum bi yandan da..
Dün sabah ekmek almak için fırına gittim, oradan da yakınımızda olan markete uğradım çalışan bir elaman vardı çok öksürüyordu ve de sesi de kısılmıştı.Bayadır görmüyordum o elamanı merak ettim iyimi diye..Çalışma arkadaşı iyidir, sıkıntı yok, o ve diğer arkadaşlar arka tarafta getir götür işlerinde çalıştıkları için önlerde pek olamıyorlar, söylerim ona senin merak ettiğini dedi,ben de çıktım marketten. Alt komşunun saksısından toprak almıştım ya, dedim söyleyeyim, hem nerde -neden bana ses vermedi diye de sorarım düşüncesiyle binanın arka tarafında onun bahçesinin kıyısından kadına yine seslendim. Baktım içerden ses geliyor, birisiyle telefonda konuşuyordu ve dışarıya çıktı, anne ben seni daha sonra ararım deyip kapattı telefonu
‘’Ya hiç sorma, yarın ve de yarından sonra sokağa çıkma yasağı ilan edilecekmiş, annemi aradım ben de bir şey kalmadı, param da yok, bana para yolla diye.İnternetten ısmarlarsam dört günden erken gelmiyor ısmarladıklarımız, e o zaman ne işimize yarayacak ki.Bankaya da gidemem bankalar kapalı’’ deyince…Yarın bankalar kapalıysa annen sana nasıl para yollasın?… ‘’Yok, yarın değil, bu gün yollayacak, benim kartım yok ki kartla alış veriş yapayım, nakit param varsa alış verişe çıkıyorum’’ dedi…
Emin misin yarın sokağa çıkma yasağı olacağından?
‘’Eminim,televizyonda söylediler, kurul konuşacak ona göre karar verilecek’’..Haa, daha konuşulacak, ondan sonra karar verilecek, kesin bir şey yok yani.Tamam,dün geldim seslendim yoktun galiba, buradaki saksıdan toprak aldım onu söyleyecektim sana, baktım bu gün varsın şöyleyim de üzerimde yük olmasın deyince kadına
Kadın: O saksıları ben kediler için aldım,geliyorlar bahçeye buralara pislemesinler diye saksı koydum ki saksıda işlerini halletsinler.- Marketten aldım toprak ve de saksıları’’ deyince bir tuhaf oldum ama yine de bozuntuya vermeden eve geldim, kadına bak ya neler de düşünüyor, aslında biraz da hayran kaldım..
Eve girer girmez oğluma, yarın sokağa çıkma yasağı olacakmış, bi baksanıza ne kadar doğru diye..Baktılar, anne yok öyle bir şey, dediler.. Ama benim içime yine de bir kurt düştü. Her ikisine de birden. Ya baksanıza,bu gün Cuma pazarı kuruluyor, hem pazardan bir şeyler alır, hem kafeye de bir uğrarız ne var ne yok diye, bi de dolaşmış oluruz.Hepimizin maskesi var ve sokakta da gezmeyeceğimize göre, arabayla gider döneriz dedim.
Oğullarımın itirazı olmadı ve kısa sürede hazırlanıp çıktık evden. Sokaklar boş sayılırdı, yollarda ise pazardan alış veriş yapıp dönen insanlardan başka kimseler yoktu.Kocca semt boşalmış gibiydi.Pazara girdim, Pazar yeri belli aralıklarla kurulmuştu ama çoğu yerler boştu, insan kalabalığı da yoktu, yani sakin bir şekilde, hiçbir şeye dokunmadan alış verişimi yaptım kafeye geldim..İçim burkuldu, içerisi buz gibiydi, insan o sesleri nasılda arıyor, gençlerin savurduğu küfürleri bile..Ben içeride duramıyordum ama oğullarım PC başına oturdular, o kadar çok özlemişler ki, bu durum duruşlarından, bakışlarından belli oluyordu.İBB’den yardım almak için bazı belgeler gerekiyordu onları hazırlayıp internet üzerinden yolladık, bakalım her hangi bir şey olur mu, sanmıyorum ama belki bu kez şansım olur..
Üst komşuyla bayağı bir sohbet ettik.Adam karısına, ya çağır da bir kahve yap, böyle olur mu uzaktan- uzaktan falan’’ dedi.Karısı da:, Ne kahvesi, kahve içmek istiyorlarsa kendi dükkanlarında var zaten orada içsinler’’demesi bence çok kabaydı.Çağırsa, bizler zaten gitmeyiz ki, bu mümkün mü, hepimiz birer metre uzakta, ağzımızda maske var, çıkar mıyız eve hiç.Yok,sağol zaten öylesine geldik alış verişimizi yaptık gideceğiz, kahve başka zaman inşallah.Yeni evinize taşınırsanız gelir kahvenizi içerim dedim adama ve de ayrıldık oradan..
MİGROSA girdik oğlumla birlikte.. Güya öylesine bi bakacaktık. O- bu derken yığınla malzeme aldık, iyi ki de aldık bak işe yaradı, hem kalabalığa girmedik, hem telaş yapmadık, hem de temiz- temiz alış verişimizi bitirip eve geldik, yemekle karışık kahvaltı yaptıktan sonra keyifle her birimiz bir yere uzandık ve de bir de ne duyalım, yarın sokağa çıkma yasağı uygulaması var ve saat on..Yuhaa, herkes sokağa döküldü ve trafik tıkandı, insanlar sokakları miting alanına döndürdü,ne bu şimdi…
Gündüz Yavuz..11,04,2020-04-11 Cumartesi…
YORUMLAR
Haklısınız, acaba birileri bizi delirtmeye mi çalışıyor. Tam yirmi bir gün oldu evdeyiz çıkmaya hazırlanıyorum biraz hava alalım diye. Bu defa öyle korkutuyorlar ki mikroplar havada uçuyormuş ,çıkmıyoruz. Birileri bizleri çıldırtmaya çalışıyor sanıyorum. Saygılar.