- 714 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ASKERE GİTME TÖRENLERİ
Kasabamızda 19 yışına gelen erkek delikanlılar askerlik muayenisi olup askerlik yapmaya elverişlil olup olmadıklarının tespitini yaptırlar. 20yaşına gelince askerlik şubesi tarafından tertip olarak çağrı yaparlar. Bunun üzerine gençlerimizin nereye askerlik yapmaya gidecekleri belli olur. 15-20 gün buyuncu asker davetleri verilir bu davetleri asker adayı gençler katılır ve çeşitli eğlenceler düzenlerler.
Askere gidecek gençlere aileleri tarafından kına yakılır. Askere gidecekleri gün asker aileleri dualarla küçük aynaya su dökerek (su gibi akarak gitsin su gibi akarak) gelsindiye kasabamızdan geçen Ilgın Beyşehir yolu üzerine çıkarılır. Kasaba halkı toplanır köy imamı tarafından Kuranı-Kerim ve dua okunur. askerler herkesten helallık alır büyüklerin ellerini öperler bu arada Kasaba halkı askerlere para (asker haşlığı sarı öküz parası) verir askerler birlikte kasabadan ayrılırlarken aileler arkalarından su atarlardı.
Geçmişte Osmanlı döneminde asker sevkiyatları yaya olarak yapıldığı demir yolu yapılınca demir yolları ile yapıldığı şimdi ise otobüs veya uçakla yapılmaktadır .
1.Dünya Savaşına katılan askerlerimizin askere giderken kendi cenaze namazlarını gıyabi olarak kılarak yola çıktıkları (yani şehit olacaklarını kendileri bilmektedir) tarafımdan bilinmektedir ŞİMDİ BU HALKIN ÇOCUKLARINDAN ÖLECEĞİNİ BİLE BİLE KENDİ CENAZE NAMAZLARINI KILDILAR OLMEDEN ÇUNKU GERİ DONEMEYECEKLERİNI BILIYORLARDI Allah (C.C) şehitlerimizin kabirlerini mekai cennet olsun eylesin
Allah yolunda öldürülenleri sakın ölüler saymayın. Hayır, onlar, Rableri Katında diridirler, rızıklanmaktadırlar. Ali İmran Suresi,
ARAŞTIRIP HAZIRLAYIP YAZAN:Zihni DERİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.