- 673 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
YOKTAN VAR OLMAZ!
Bir arkadaşımla sohbet ediyordum, dedi ki, Bakalım bu yaşlı dünya ne zaman bunca ağırlık yüzünden çökecek!”
Ne demek istedin? dedim.
E! görmüyor musun habire binalar dikiliyor, insanlar durmadan artıyor, canlı nüfüsü çoğalıyor, dedi. Daha çok araba, araç, gereç, daha çok, şu-bu, aklına ne gelirse işte…. Bu ağırlığı kaldırabilir mi yaşlı dünya?
Ben de kıyamet gününden söz edecek sanmıştım.
İnsan ilk duyduğunda hak vermeden edemiyor ama düşünecek olursanız gerçekte hiç de öyle değil durum. Yeryüzünde olmayan bir şeyi var edemeyiz.
İnancımıza göre yoktan var eden tek bir güç var o da her ırkta, dinde, dilde adı farklı anılan yaratan.
Evet, canlılar devamlı doğuyor, ürüyor, çoğalıyor ama bir yandan da aynı şekilde ölerek veya öldürülerek yok oluyor.
Yediklerimiz, içtiklerimiz, üzerimize giydiklerimiz, mobilyalarımız, tabak çanağımız, içinde oturduğumuz evlerin, binaların yapımında kullanılan malzemeler (demiri, camı, toprağı, kumu) yine doğanın kendi içinden çıkıyor. Uzaydan veya başka gezegenlerden temin edilmiyor.
Kısacası yaratan öyle #güzel hesaplarla meydana getirmiş ki bu alemi, üzerindeki her şey topraktan geliyor ve sonunda yine ona dönüyor. Ağırlık dediğin şey de o yüzden ne artıyor ne eksiliyor. Zaten yerkürede hepsi mevcut.
Dünya kocaman bir #tiyatro sahnesi, dekoru hazır, her oyuncu eline tutuşturulan yazılı metne göre sahnede yerini alıyor, üzerine düşen rolü oynuyor ve kenara çekiliyor. Oyunlar, oyuncular da sürekli değişiyor haliyle. .Bazen de oyuncuların rolü bitiyor ve son defa üzerlerine kapanıyor perde.
Ne yazık ki dünya şu günlerde kötü ve acıklı bir oyun koydu sahneye, yetmedi, tüm insanlığı da mecbur etti seyretmeye. Evet, oyun kötü ve #dehşet verici ama mesajının çok olduğu ortada.
İnşallah Herkes bu mesajları alarak,, gerektiği gibi değerlendirmeyi bilir ve bundan sonra insanlık için daha güzel bir gelecek için üzerine düşeni yapar.
Bir elin nesi var, çok ses alkış tutar.
* * *
YORUMLAR
Yazı hakikaten doğru bir bakışla güzel bir tez'i sergilemiş zihinlerimize.Maddi planda hakikaten varlıktan yokluğa yol yoktur dönüşüm ve değişim içinde döngüsel bir hayat maddenin yok olmama kuralı içinde dönüyor dünya.Ya mânâ.ya anlam ? duygu ve his.
birde bu zaviyeden bakın. Ne çok şeyin yok olduğunu göreceksinizdir. Herkesin Odun dediği bir adamda sevgi yeşerten bir bakış yoktan var etmez mi ? O odunun üzerinde filizleri. Ve ya sevdiği birinin azarına maruz kalmış muhatap o günden sonra öncesi gibi sürdürebilir mi hayatını.Bir şeyler yok olmazmı şahsiyetinde. Belki arkadaşınız. Betonun insanda yok edilen yanına işaret etmiş eksilen sevgiden yok olan komşuluktan giderek yaygınlaşan bireysellikten bash ile dünya yaşanacak yer olmaktan çıkıyor demek istemiştir.
Ve hayır kardeş. "#tiyatro sahnesi, dekoru hazır, her oyuncu eline tutuşturulan yazılı metne göre sahnede yerini alıyor," Hiç kimse rolüne sahip çıkmayıp herkes birilerinden rol çalıyor şu sıralar.
kader. Allahın yazıp kulun yaşadığı şey değildir.Kulun ne yapacağını Allahın biliyor olmasıdır. Yoksa Katil masum Allah katil olurdu. Oysa Allah olmak. kötü ve kötülükten münezzeh olmanın bizzatihi kendisidir.
Dedirtti yazınız.
Gününüz güzel geçsin. Dünya yok ama PC ler evimizde..:)
Billur T. Phelps
Oyun sırasına göre oyuncuları da göndermeye devam etti.
Roller verldi Kimileri o rollere harfiyen sadık kalarak oynuyor
Kimileri spontene rolunü yürütüyor.
İyilik de kötülük de bizim içimizde yüklü
Hangisini kullanacağımız bizim seçimimiz. Ama sınav sonunda
sırattan kim geçer kim geçmez işte onu oyun kurucu bulur..
Selamlar, saygılar
yeğinadnan
Kader çabaya kılınmıştır acabaya değil. Yapıp ettiklerimiz yerimizi tain eder.
Allah için an dahi yoktur zaman bize mahsus. İyi kullanmak nasip olsun.
Teşekkür ederim.
Öncesiyle ve sonrasıyla bir mücadeledir sanırım hayat.
Bir hocam;
-Hayat duranları sevmez, o hareket biçimidir, demişti bir keresinde.
Ay, yıldızlar, galaksi hareket ediyor.
İnsanlık ise servet kazanmak çabasına çakıldı kaldı...
Nükleer denemeler, biyolojik savaşa dönüştü. Komplo teorisyeni değilim, ama bu kadar hızlı evrim geçiren kaç tane virüs var doğada sormak gerekir.
Bu bir tecrübeydi, ateş maşayı tutan ele sıçradı...
Umarım dediğiniz gibi ders alınır.
Saygılar
Billur T. Phelps
Çot ümidim olmamakla beraber, dileğim o yönde
inşallah demekten başka bir şey gelmiyor eldin
:'(