- 472 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KANDİLLER
ARKADAŞLAR BU YAZDIKLARIM BİR ÇOĞUNUZU ŞAŞIRTACAĞINDAN EMİNİM AMA BU GERÇEK BUNU UZUN ZAMANDIR AÇIKLAMAK İSTİYORDUM FAKAT YANLIŞ ANLAŞILMAKTAN KORKTUĞUM İÇİN HER SEFERİNDE VAZ GEÇTİM BUNU DİYANETİN İNSANLARA ANLATMASI BİR GÖREVDİR ASLINDA AMA NEDEN BİR AÇIKLAMA YAPMIYOR İNSANLARI ÇIKMAZA SOKUYORLAR ONUDA ANLAMIŞ DEĞİLİM BEN YEDİ YAŞINDAN BERİ KUR-AN OKUYORUM ESKİ TÜRKÇE OLARAK FAKAT TÜRKÇE MEALİNİ DE DEFALARCA OKUDUM BUNLAR BENİM FİKRİM DEĞİL BEN ULEMA DA DEĞİLİM BU ALINTIDIR. BİR ŞEYİN ÖNCELİKLE DİNDEN OLUP OLMADIĞINA BAKMAMIZ LAZIM ALLAH TARAFINDAN EMREDİLİP EDİLMEDİĞİNE RESULULLAH TARAFINDAN UYGULANIP UYGULANMA DIĞINA BAKMAMIZ LAZIM .ALLAH’IN EMRETMEDİĞİ VE RESULUN UYGULAMADIĞI BİR ŞEYSE DİNDEN DEĞİL DİR .DOLAYSİYLE BURADA ÜLKEMİZDE MEŞHUR BEŞ KANDİLİN YANİ RECEP AYININ ON İKİNCİ.GECESİ MEVLİD KANDİLİ, RECEP AYININ İLK CUMA GECESİ REGAİP KANDİLİ, RECEBİN YİRMİ YEDİNCİ GECESİ MİRAÇ KANDİLİ,ŞABANIN ON BEŞİNCİ GECESİ BERAT KANDİLİ VE RAMAZANIN YİRMİ YEDİNCİ GECESİ KUR-AN’A BAKTIĞIMIZDA KADİR GECESİ İLE İLGİLİ BİR SURE GÖRÜYORUZ VE BURADA ALLAH KADİR GECESİNDEN BAHSEDİYOR VE ONUN BİN AYDAN DAHA HAYIRLI OLDUĞUNDAN BAHSEDİYOR. RESULÜ DE FARKLI BİR ŞEKİLDE DEĞERLENDİRMİŞ YALNIZ BU GECE İÇİN ON GECENİN HANGİSİ OLDUĞUNU SÖYLEMEMİŞTİR.
KUR-AN DA BU GECEDEN BAHSEDİLİYOR BU GÜN KUTLAN
DIĞI GİBİ KUR-AN DA NET BİR ŞEKİLDE ANLALATILIYOR. AMA BUNUN DIŞINDA KALAN KANDİLLER YALNIZ BERAAT GECESİ ZAYIF BİR ŞEKİLDE EBUBEKİR TARAFINDAN BAHSEDİLMİŞ AMA HİÇ BİR KUTLAMA YAPILMAMIŞ,DİĞER
LERİNDEN BAHSEDİLMEMİŞ ZATEN RESULULLAHIN HAYA
TINDA RESULULLAH TARAFINDAN VE ASHABI KİRAM TARA FINDAN HİÇ BİR ŞEKİLDE KUTLANMAMIŞ BUNLAR İBADET DEĞİLDİR SENELER SONRA İNSANLAR TARAFINDAN KUT LANMIŞ VE O GÜN BU GÜNDÜR ADET HALİNE GELMİŞTİR. AYNI TÜRBELERDEN MEDET UMDUKLARI GİBİ .ESKİ TÜRKÇE BİLMİYORSANIZ ŞAYET TÜKÇE MEALİNİ OKUSANIZ SİZLE DE GÖRECEKSİNİZ NE DİYOR ALLAH’U TEALA AÇ OKU KUR-ANIN ADI İLE OKU ALLAH’IN EMRİDİR. ÇOK ÜZÜCÜ ASLINDA MÜSLÜMAN BİR ÜLKE OLARAK KENDİ DİNİMİZDEN HABERİMİZ YOK.
YORUMLAR
Merhabalar hocam.
Sizi ailecek okuyoruz, yazılarınızı çok beğeniyoruz. Kandillerle ilgili yazınızı da okuduk. Tamamını büyük harfle yazarak ve mümkün mertebe noktalama işareti kullanmayarak Türk edebiyatı adına bir devrim gerçekleştirmişsiniz. Dinî boyutuna bakıldığında ise nice ulemâya taş çıkarttığınız bariz şekilde görülüyor.
Müsaadenizle bir sorum olacaktı. Biz aydınlıkçı ve yenilikçi bir aileyiz. Söylediğiniz kandilleri kutlamıyoruz ancak; yılbaşı günü, kadınlar günü, anneler günü, sevgililer günü gibi günlerde ibadet etmeyi tercih ediyoruz. Caiz midir hocam?