- 567 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KÂBE İLE SOHBET!
KÂBE İLE SOHBET!
BEN: Son günlerde senin hakkında "Kâbe boşaldı; Kâbe ibadete kapandı; Kâbe’de sadece kuşlar ibadet ediyor!" deniliyor!
KÂBE: Evet, biliyorum! İnsanoğlu her şey hakkında ileri geri, bilip bilmeden, anlayıp dinlemeden, olayları derinlemesine irdelemeden konuşmayı sevdiği için benim hakkımda da olayın derinine inmeden konuşuyor!
BEN: Peki, Allah’ın evi, üzülüyor musun?
KÂBE: Evet, üzülüyorum; lakin şaşırıyorum!
BEN: Neden şaşırıyorsun! Anlamadım?
KÂBE: Hangi birisine üzüleceğimi şaşırıyorum!
BEN: Canım Kâbe’m şimdi de ben anlamadım! "Hangi birisi" dediğin dertlerin neler?
KÂBE: Birincisi; ben Allah’ın evi olarak hiçbir vakit yalnız değildim; hiçbir vakit yalnız kalmadım; hiçbir vakit benim hayatımda ibadetin eksildiği olmadı; lakin insanoğlu bunu hiç göremedi buna üzülüyorum!
İkincisi: İnsanlar dedi ki: “Boş kalan Kâbe’yi kuşlar tavaf ediyor!..” Oysa ben yapıldığım andan itibaren Allah’ın izniyle benim altımda ve üstümde insan dışındaki mahlûkatlar da ibadetlerini aksaksız sürdüyordu ve hala sürdürüyor. İnsanların asırlardır bunu görememiş olup şimdi bir hastalık yüzünden kendilerinin el çektiği üzerimden kuşların ibadet etmesini kendilerine “PRİM” olarak kullanıyorlar; buna üzülüyorum!
Üçüncüsü: Ben Allah’ın evi olarak hiçbir vakit boş kalmam! Lakin bazı vakitler vardır ki ÖKSÜZ kalırım; YETİM kalırım! İnsanlar bu vakitlerde beni ÖKSÜZ ve YETİM bıraktıklarının hiçbir zaman farkında olmadı! Hiçbir zaman bunun idrakine erişmedi; hiçbir zaman beni anlamadı ve şimdi “ÖLÜMÜN KOL GEZDİĞİ” Dünya’da bunu anlamaları gerekirken yine anlamakta “ISRAR” edip bir de “Kâbe ibadete kapandı; kuşlar tavaf etti!...” laflarıyla “ÜN” salıyorlar: buna üzülüyorum!
BEN: Canım Kâbe’m seni ÖKSÜZ ve YETİM bırakanlar kimlerdir?
KÂBE: Beni ÖKSÜZ ve YETİM bırakanlar “NAMAZ KILMAYANLARDIR!”
İnsanlar NAMAZ kılarken bana yönelirler; bana dönük ibadet etmek için illa yanı başımda olmaya gerek yoktur! İnsanlar evlerinde NAMAZ kılarken bana döndükleri anda da ben ibadete açık olurum. Yani ben hiçbir vakit KAPANMAM!
İşte insanlar NAMAZ kılmadıkları zaman beni ÖKSÜZ ve YETİM bıraktıklarını hiç konuşmadı; ama CORON nedeniyle beni terk edip bir de üstüne, kurulduğum andan beri üzerimde ibadet eden kuşları görüntüleyip benim ve Allah’a ibadet eden kuşlar üzerinden “PRİM yaptı”; buna üzülüyorum; hem de ÇOK ÜZÜLÜYORUM!
BEN: Canım Kâbe’m insanoğlu son dönemdeki CORON’dan sonra “akıllanır; Allah’a daha yakın olur” diyordum; lakin insanlara baktıkça insan olmaktan utanıyorum; çünkü işleri sadece NAMAZ’dan kaçmak değil; son günlerde aşırı derecede KUL HAKKI yenilir oldu; işte ben de en çok buna üzülmekle birlikte korkuyorum! Seni YETİM ve ÖKSÜZ bırakanlar kadar “BIRAKMAYANLAR” da var! En azından buna seviniyorum!
KÂBE: Evet, Allah kullarından bazılarını her daim ibadetle meşgul eder. Kimileri terk etmez, kimileri terk eder; kimileri terk ettikten bir müddet sonra tekrar yönelir. Kimileri de hala Allah’a sımsıkı sarılmak için vakit bekler. Bunların farkındayım! Allah (Azle ve Celle) her şeyi inceden inceye dokumuştur. Sanma ki bu CORON’dan HABERSİZDİR! Sanma ki CORON Allah’ın İZNİ DIŞINDA HAREKET etmektedir! Ben bunların ve benzerlerinin farkındayım, lakin insanlar farkında değil buna üzülüyorum!
Kul Hakkı’nın yenmesi de alışık olduğumuz durum ve şu anda KABE’nin de hakkı yeniliyor! Hem de yüzyıllardır; işte buna da üzülüyorum! Bütün üzüldüklerimi tek tek sayınca hangisine daha çok üzülmeliyim şaşırıyorum!
BEN: Açıkçası bitmek tükenmek bilmeyen dertleri saydıkça ben de şaşırıyorum! Ve Allah’ın engin bilgisiyle Dünya’yı kasıp kavurduğunu görünce ibadetin senin yanı başında değil de insanların (İBADET EDENLERİN) sadece evlerinde, hatta Cami’de dahi ibadet edemez olduklarını görünce ALLAH KORKUSUNDAN titriyorum! Canım Kâbe’m “Allah beni affetmez de beni yanına almaz; benden razı olmazsa” diye çok KORKUYORUM!
KÂBE: Kork! Kork Allah’ın kulu kork! Kork ki Allah’ın gazabından korunup rahmete eresin! Kork ki Allah’ın gazabından kurtulup Rabbi’nin şifasını bulasın! Kork ki: ne Dünya’ya gelmeden önce ne anne karnında ne Dünya’ya geldikten sonra ne Dünya’dan göçüp mezara girdikten sonra ne de mahşere düştüğünde seni yalnız bırakmayan Ulu Allah, seni rahmetinden ve merhametinden mahrum etmesin!
KÂBE: KORK İNSANOĞLU KORK!
BEN KAPANMAM!
BENİ SEN KAPATAMAZSIN!
BENİ SEN YIKAMAZSIN!
BENİM ÇEHREMDE İBADETİ DURDURAMAZSIN!
SEN DURDUĞUNU SANARSIN; OYSA ALLAH SENİN GÖRDÜKLERİNDEN BİR KISMINI VE GÖRMEDİKLERİNİ BANA İBADET ETTİRİR!
KORK İNSANOĞLU KORK; KORK Kİ AFFOLUNASIN!
ESER: La Rocca Rukiye Baldede
KONU: SOHBETLER BÖLÜM1
TARİH: 07.04.2020
SAAT: 03.05
NOT: Allah, ne Yüce ne Ulu ne Bilgedir ki bana “Sohbetler” yazımın ilkini BERAT gecesine adım attığımız günde yazdırdı!
Berat Geceniz şimdiden MÜBAREK olsun!
YORUMLAR
Bir musibet bin nasihatten ıyıdır
Demişler
Lakin biz hala bir şey anlamıyoruz
Anlamlı bir paylaşım
Rabbım bir an evvel bu belayı def etsin ve yeniden camiler acilsin cemaatle hakkıyla secde edenler coğalsın
Eyvallah