- 464 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KAYAR AĞA..
……….Kayar ağa..
……….Çoğunuz bilirsiniz benim mahlasım Zaralı candır. Katıldığım etkinlik ve çalışmalarda sıkça rastladım. Kıymetli bir gönül dostum Zaralı can mahlası ile benim ne kadar şanslı olduğumu her fırsatta söylenip dururdu.
Yine böyle bir muhabbet esnasında sende kendi köyün ilçenin adını kullanabilirsin ellinde alan mı var dedim.
Arkadaşımın başının önce sağa sola dön derip ve önüne eğerek. Zaralı bu çok zor deyip, olayı bana taaa! En başından anlatmaya başladı…
Köyümüzün adı kayar-ağa. Neden böyle bir isimi köyünüze takıldığını sormadan edemedim. Oda bana çok güzel anlatımla köyün neden isimin kayar ağa olduğunu anlatmaya başladı.
Çok, zaman önce Anadolu da; bir köy varmış
ve bu köyün insanlar tabi ki çok çalışkan becerikli sürekli hareket bereket sözü dimağlarını ıslatır olmuş. Kısaca çok çalışkan insanlarmış.
Fakat çok zaman sonrası bir takım işlerden uzaklaştıklarını fark edememişler.
Ne yazık ki! Bu işlerin yoğunluğu en çokta karı koca ilişkilerinde beli bir süre sonra unutulur olmuş…
Ve bu arada köy halkından olan kayar ağa yüksek eğitim alan bir yakının yanında iş bulup şehir dışına yerleşmiş.
Burası kimyasal deneyler yapıldığı ilaç laboratuvar gibi bi yermiş.
Kayar ağa, gel zaman git zaman emekli olup, tekrar köyüne döner. Ne kadar saklanmaya çalışılsa da. Köyün kayar ağası köydeki halkı huzursuz görüyor birazda uyanık bir adamcağızmış…
Maalesef koca şehirlerin verdiği rahat yaşam şekilden olsa gerek bazı insanlar kurnaz düşünmeyi öğretiyor. Köylülerin bütün anlatılanlarda onun ekmeğine yağ sürmüş.
Köylüler diyor ki! Sizin derdinizi dermanı bende ben her türlü ilacın neye yarayıp yaramadığını çözmüşüm çalıştığım sürece...
Birazda Kendini dindar hocaların o kılıfına sokuyor. Kayar ağa bu ne kayıp eder ki! Bu garibanları kandırmak adına İki üç dua enselerine üflemesi yeterde aratırdı.
Her neyse kayar ağa hiç zaman kayıp etmeden ise başlıyor. kendi yazıp oynadığı oyununa.
Hey! Benim canım köylülerim. Siz sadece sabırlı olun ve hepiniz bu konu ile ilgili dermanı bende olduğuna inanın isterim.
Önce erkekler tek beni ziyaret etsin sonrada kadınlar ziyaret etsin.
Erkekler sıralama hatası yapmadan bu görüşme seansları birebir takip ederken.
Sadece erkekler kayar ağayı ziyaretleri bir seferle sınırlı kalır.
Ya o kadınlarsa ise sık sık kayar ağayı evinde ziyaretlerini sıklaştırırken bulur kendilerini…
Sonrası köyde ki kadınlarda inanılmaz bir hamile patlaması olur. Ve erkekleri bu hamilelik durumunda çok memnun oldukları için o dakikalarda akıllarına kötü bir olayı gelmediği gibi hallerinden memnun günlük işlerine daha da hız vermişler.
O zaman ki köylerin isim değişikliği nüfus sayım yapılma vakitti gelip çatıyor…
Nüfus memur soruyor. "Bu köyün adı ne?" der. O dakik da köyün adı sorulunca herkeste bir suskunluk oluşuyor.
Çünkü köyün adı yok ki kim ne diyecek.
Ama yaşlı bir amca dayanmayıp söze dâhil oluyor.
Diyor ki toprakla iki gözümüz kör ettik. Ah! Bu göründüğün toprak bizimdir lakin mahsulünün bütün sahibi kayar ağadır.
Bunun şaşkınlığı çok geçmemem yaşlı adam tane tane karşında ki köyüler ve gelen nüfus memura anlatmaya devam eder
. İşin aslı kayar erkekler iktidarsız olmalarını sağlayan bir ilaç hanımlarına tam tersi kadınları çığırdan çıkaran diğer ilacı vermesiyle dengeler bozukluğunu sıralar.
Sizde benim gibi merak etmişsinizdir.
konun ne derece karışık olabileceğini arkadaşım köyün geneli kardeşse evlilik olayını nasıl bir engel getirdiklerine gelince neler yapmışlar deyince
Arkadaşım yüzüne gelen ciddi bir ifade ile canım bizde akraba evliliği yasak bu konuda dedi…
Ve şu anda bütün Dünya korna virüs mücadele ederken bir farklı ölüyoruz yaşayanlarda kayar ağanın felaketi gibi yarı ölü kalacaklarını düşünüyorum.
06-04-2020
İST
YORUMLAR
Bu toplumun içinden nice Kayar ağalar Zübükler Sülün Osmanlar çıkmıştır.
Anadolunun saf insanlarını kandırmak veya kendini kurnaz zannedenleri avlamak fırsatını bulana pandik atmak farz olmuş benim memleketimde.
Bilmeyenlerin bilgisine Bu Dünyada ölenleri annelerinin üzerine defnederler doğurana şahit vardır.
Ahirette İnsanları babalarının üstüne çağırırlar işte o vakit bayağı tantana kopacak asıl sorun sonrasında olacak.
Dünyada kendini kurnaz sanıp millete
kayanlara KAYACAKLAR
Kaleminize sağlık Şadiye hanım
Selçuk KORKMAZ tarafından 4/6/2020 10:07:07 PM zamanında düzenlenmiştir.