- 731 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
Corono'dan dersler
"Eski derisinden kurtulan bir yılan gibi güçlenerek değişebiliriz"
Mini minnacık bir virüs öyle ki gözle dahi görülemeyen, fakat masallardaki devler kadar canavarlaşıp canlar yakan, ağzı ve dişleri olmasa da, güçsüz bulduğu insanların sonunda ölümüne sebep olan ve binlercesine o korkunç sonu hazırlayan covid 19.
Evet, o değişime uğramış yeni nesil bir virüs.
Öyle bir saldırdı ki insanlara, şehir ülke kıta, zengin yoksul, genç yaşlı,din dil ırk, ayırt etmeden arkasında korku ve ölümler bırakarak tur attı dünya da.
Hiçte öyle sessiz sedasız değil, çok şey söylerek, duymak isteyenlere.
Bırakabilirsiniz tüm kötü alışkanlıklarınızı dedi meselâ;
Aşırı sıgara ve alkol almanın akciğere bu denli zarar verdiğini genç hastaların bu virüse yenik düştüğünde söyledi.
Bacalarına filtre takmamak için direnen, gözleri paradan başka bir şey görmeyen
bazı şirket sahiplerine ve yönetimlere,
termik santrallerinin kirlettiği havayı ciğerlerine çeken ve koah hastası olan insanlarımızın yoğun bakımda solunum cihazlarının pompaladığı havanın hiç bir işe yaramadığını o hastaları kaydettiğinizde söyledi.
Mesaj verdi tüm insanlığa aslında;
Hastaneler sağlık çalışanları ve tıbbi malzemelerin yetersiz kaldığında; doğayı rant uğruna katlederek, beton yığınları olan, gökdelen ve plazaların çokluğu,o ülkeyi yönetenlerin kendi halkına verilen değeri göz önüne serdi aslında, paralarının yanlış tarafa yatırım olduğunu yaşlı hastaları ölüme terk edip, solunum cihazlarını genç hastalara takıldıkça söyledi bize.
Ve ülkemde, yüzlerce ölümlerin olduğunda;
Sekiz bin hastanemiz, yeterince doktor ve bilim insanımızın yetersizliğini; 130 bin imam ve 90 bin camisiyle telafi edilemeyeceğini söyledi.
Bu virüs öyle ki; tarımda bizlere kota koyan kendini gelişmiş sayan ülkelerin, salgınlarda kendi ürünlerini dahi başka ülkelere satamayacağını ve bizlere şunu söyledi ithalattan vazgeçip kendi tarımınıza yatırım yapmazsanız kıtlıktan açlıktan ölürsünüz dedi.
Özelleştirilmiş fabrika ve kurumlarınızı, yeniden devletleştirmezseniz işsizlik çığ gibi büyür, iyi beslenemezseniz, hepinizin canını almak benim için çocuk oyuncağı olur dedi.
Ve daha çok şey dedi insanlara, kendinize gelin; tüketerek tükenir, kirleterek yok olursunuz, kendinizi seviyorsanız, dünyanın ekolojik düzenini bozmayın, uyanın artık, bencil doyumsuz yaşam insanoğlunun sonunu getireceğini söyledi ve sadeliği seçin dedi elbette duymak isteyene.
ALİYE UYANIK/BOZOK KIZI
O5.04.2020 Çanakkale/Dalyan
YORUMLAR
İyi bellemek lazım bir küçücük virüsün verdiği dersleri, yoksa eski tas eski hamam gidersek çok işimiz var bu toplumda...