- 632 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
MESAFELER
MESAFELER
"FREN MESAFESİ"
Sürücülük eğitimi almış, 30 yıllık tecrübeli, çok çok iyi bir sürücüsünüz,aracınızın tüm bakımları tam, uykunuzu almış ve alkolsüzsünüz.
Trafik kurallarına tam riayet ederek aracınızla otoyolda seyir halindesiniz.
Kullandığınız araç içinde ön koltukta eşiniz, arka koltukta çocuğunuz var, her üçünüzün de emniyet kemeri bağlı.
Arkanızda ve önünüzdeki araçlar da sizin gibi tüm kuralları uyguluyorsa sorun yok. Gideceğiniz yere normal süre içinde kazasız belasız ulaşırsınız.
Lakin önünüzdeki veya arkanızdaki araçları kullanan sürücülerden birisi ehliyetsiz alkollü ve veya FREN MESAFESİ koymuyor.
Muhtemelen bir trafik kazasına ortak olma ihtimaliniz var demektir.
Soru; Ne yaparsınız?
Bu sorunun cevabı herkese göre farklıdır.
Bir kazaya ortak olmadan önce önlem almalısınız, almazsanız kaza sizi gelip bulacaktır. Kaza gerçekleşirse %100 suçunuz yok ama üç kişilik aile can verdiniz, tecrübe başkalarına kalmış demektir.
Kazadan sonra siz sağ kalsanız iki aile efradınız can verse , bundan sonraki tecrübe ve önlem almanız gidenleri geri getirmez.
Sadece ileriye tecrübe kazanırsınız.
"DİSİPLİN MESAFESİ"
Savaş cinayettir, hiçbir savaşın galibi yoktur, kendisini galip zanneden de aslında mağluptur.
Doğru mu?
Komutan emri altındaki rütbelere "Disiplin Mesafesi" koymazsa, komutanlık yapamaz.
Farzedelim komutansınız, rütbeniz altında "alt rütbe" veya üstünüzde "üst rütbe" var.
Mecburen savunma icabı bir harp içindesiniz.
Askerlik bir disiplin işidir, "emir ve komuta" zinciri uygulaması gerektirir.
Alt veya üst rütbeler arasında DİSİPLİN MESAFESİ varsa başarılı olursunuz, yok ise o savaş kaybedilir.
Savaşlarda bazen "GERİ ÇEKİLME MESAFESİ" uygulanır.
Bu üst komutandan gelen savaş kazanma taktiğidir.
Asker bu taktiği "yeniliyoruz,firar edeyim" diye anladığı takdirde disiplinsizliktir.
Üst komutan ne kadar disiplinli iyi bir komutan olsa da, alt veya üst rütbede DİSİPLİN MESAFESİZ bir veya birden çok kişi varsa disiplinli olanın disiplini bozulur.
"TIBBİ TEDBİR MESAFESİ"
Mesleki kariyeri mükemmel, branşınızda iyi bir doktorsunuz, hemşiresiniz, hasta bakıcısınız veya hasta yakınısınız.
Çok da sağlıklısınız.
Lakin hastaya sağlık müdahalesi tedavi uygulama yardımı yaparken; hastanın hastalığının tedavi edene bulaşmaması için "SAĞLIK ,HİJYEN ,TEDBİR MESAFESİ" koyarlar.
Şimdi bu iki geniş örneklemeler sonra; kısa örneklemelerle konuyu genişletelim.
Devletlerarası Yönetici Mesafesi,
Öğretmen-Öğrenci Saygı Mesafesi,
Amir-Memur Saygı Mesafesi,
Karıkoca Saygı Mesafesi,
Anne Baba-Çocuklar Saygı Mesafesi,
Komşular arası Saygı Mesafesi konulmalı.
Bu mesafelerin bozulması halinde toplumda sonucu tahmin edilemeyecek ferdi, aile, toplumsal ve uluslararası yaralar peydah olacaktır.
Doğru mu?
Makaleyi son bir örnekle noktalamak istiyorum:
"SOSYAL MEDYA MEDENİ SAYGI MESAFESİ"
Bilim ve teknoloji sürekli hızla gelişmektedir.Teknoloji öyle bir hale geldi ki bir model cihaz kullanımda iken yeni bir versiyonu çıkıyor.Adeta peşinden yetişemiyoruz.
Teknolojiyi ve teknoloji ürünleri cihazlarını çağa uymak için mecburen kullanmak zorundayız.
İşte bunlardan biri, olmazsa olmazımız "sosyal medya"...
Telefon, watsap, instagram, tweet,messenger, facebook gibi kullanmak zorunda olduğumuz vazgeçilmez sosyal medya iletişim ağları var.
Bu iletişim ağları ilkokul yaşındaki çocuklarımızdan tutun da, en ihtiyarımıza kadar mevcut.
Doğru kullandığımızda gelişeceğiz,geliştireceğiz. Yanlış kullandığımızda ise "insanı insanın azraili" yapacaktır.
Siz,bu sosyal medyaları; medeni, insani, sevgi ve saygı içerisinde kullanan edepli birisiniz.
Sosyal medyadaki; akraba,komşu,tanıdık arkadaşı ve dostlarınızı şahsen tanıyorsanız "SOSYAL MEDYA MEDENİ SAYGI MESAFESİ" zaten bellidir.
Şayet şahsen tanımıyorsanız, yani sanal kişi ise; karşınızdakinin "kim" olduğu belirsizdir.Bilmeniz de mümkün değildir, taki size zararı dokunana kadar.
Erkek profili ile kadın olan, kadın profili ile erkek olan, messenger sapıkları, sosyal medya sapıkları, art niyetli troller, medeni ve insan maskesi kılığı giyinmiş cinsel açlığını gidermeye çalışan güya "güzel insan"sıfstı bürünmüş birçok insancıklar mutlaka mevcuttur.
Bu hal zamanla öyle bir durum yaratır ki; kişisel, toplumsal, aile kavgaları, hatta işin boyutu had safaya ulaştığına sonuçların cinayetlere kadar uzandığına birçoğumuz ya duyuyoruz yada yakın şahitiz.
İşte bu nedenledir ki; iletişimde, paylaşımda, yorumda, edebi,medeni, insani ve haddini bilerek tavır ve davranış içinde olmalıyız.
Diyelim ki; siz dobra dobra , dürüstsünüz, fakat karşısı öyle değil, "SOSYAL MEDYA MEDENİ SAYGI MESAFESİ" yok...
Bir gün mutlaka size direkt veya yakınlarınıza dolaylı bulaşacak, işte bela başınızda...
Çünkü;
Bugün bana yaptınızsa, yarın bir başkası da size veya yakınlarınıza yapacaktır.
Bu bağlamda;
Sosyal medya sanal aleminde "SOSYAL MEDYA MEDENİ MESAFESİ" koyunuz.
Bu mesafe hem karşıyı hemde sizi "SAYGIN İNSAN" makamına oturtacaktır.
Sosyal medya facebook -messenger arkadaşlığı; "sanal sevişme" maksatlı kendinizi rahatlatıp, başka medeni insanların yuvasını yıkma yeri değildir.
Burada sevgi aclığınızı doyurmaya çalışmak insani değil; hayvani duygularınızı bilinçaltı açığa vurulmasıdır da; farkında değilsinizdir.
MESAFE KOYUNUZ
Çünkü, kimse niyet okuyucusu değildir ve niyetinizi asla okuyamaz, siz niyetinizi karşıya net okutunuzki, dönüp bir de; "beni yanlış anladınız"deme gafletine düşmeyiniz.
.....
Saygılarımla
YORUMLAR
Günümüzün gerçeklerini usta bir kalemden okumak güzeldi. Şiirdeki ustalığınızı
nesir yazılarınızda da görmekteyiz
Kul Figani
Hürmetlerimle