- 333 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİRAZ İNSAN OLALIM
Gideceği yönü belli olmayana hiçbir tabela yardımcı olamaz. Çalışmak çalışmak nereye kadar? Bıktım artık bu hayattan. Diye yakınan arkadaşlarımız olmuştur veya buna benzer yakınmalara şahit oluruz kimi zaman. Bu insanların çalışmaktan mı? Yoksa hayattan mı bıktıklarını öğrenmek için bu insanlara soracağımız bir soru ile onların gerçek niyetlerini çok kolay anlarız. Ölmek mi istiyorsun arkadaş? Dediğinizde “Ne ölmesi yahu daha yaşımız genç Allah sağlık sıhhat versin de yaşayalım” derler peki öyle ise çalışmadan yaşamak nasıl olacak. İşte tam da burada insanın aklına hep aynı şeyler gelir. Hesabını bilemeyeceğim kadar param olsa, dünyayı gezsem, kimse bana kalk demese akşama kadar yesem içsem yatsam veya büyük fabrikalar kursam işçilerim çalışsalar…
Biraz insan olalım derken aslında, İnsanı hayvandan ayıran en önemli özelliğimizi yani aklımızı kullanalım demek istedim. İnsan düşünür, hayvan düşünemez. Pekâlâ, neyi düşünürüz de hayvandan üstün oluruz? Hiç düşündünüz mü? Ben neredeyim? Niçin yaşıyorum? Burası neresi? “Gibi soruların cevabını bulmaya çalışmak bizi hayvandan ayran en büyük etmendir. Yüce Allah Kuran’ı Kerim’inde “Hiç düşünmez misiniz?’’ derken aslında sizi insan olarak yarattım. İnsanlığın gereğini yapın! Kısaca biraz insan olun demektedir.
Peki, insan nasıl insan olur? En basit insan günlük yaşantısını planlayan insandır. Normal insan hayatını planlarken diğer kişi ve olaylarla olan etkilerini düşünerek yaşayan insandır. Bilge insan ise yaşamanı planlarken yaratılış gayesini ve istikametini baz alarak dünya hayatını düzenleyen insandır. Aklı olduğu halde; plansız ve gayesiz yaşayana insan denebilir mi?
Dünya sevgisinin ve rahat yaşama isteğinin bir nirengi noktası vardır. Bu nokta aşılınca tüm vücuda bir mikrop enjekte olur. Farkında olmadan ağır basan insanı yönlerimizi kemirir, bizi hayvanlaştırır. Bu mikrobu dezenfekte etmenin tek ve geçerli yolu yaşantımızı idare etmemiz için bize verilen muhakeme yeteneğimizi devreye sokmak, yukarıda sorduğumuz sorulara cevap bulmaya çalışmaktan geçer. İnsan hayatı boyunca aralıklarla kendini muhasebe etmelidir. Muhasebe eden kendini bilir, kendini bilen haddini bilir haddini bilen Hakk’ı bilir. Hakkını bilende yolunu bulur. İşte sevgili dostlar. Düşünüp ibret alalım .Kısaca biraz insan olalım.
CelaleddinÇINAR
Şair - Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.