- 1239 Okunma
- 7 Yorum
- 4 Beğeni
Her karanlık aydınlığa gebedir
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Merhaba değerli dostlar
Bu satırları gecenin koyu karanlığına bir sığıntı gibi sığınarak yazıyorum. Yüreğim bir savaşın ortasında kalmış tedirgin ve endişeli birazda kalemi sevdiğimden rahatlarım düşüncesiyle paylaşıyorum. İnanıyorum yazmak en sıkıntılı anlara ilaç gibi gelmiştir. Kara duygulara ışık umut olmuştur. Günlerdir hepimiz benzer duygular yaşıyoruz. Korkmuyoruz desekte yalan söylemiş oluruz. İnsanız korkmakta en doğal hakkımız , bize mahsurdur.
Dünyamızı küçük soyka bir virüs kapladı. Üç ay içinde Çin’de başlayıp bütün dünyaya sinsice yayılıyor. Bugüne kadar vaka sayısı bir milyonu buldu. Ölüm sayısıda elli bini geçti. Bu virüs bize ne anlatmak istiyor. Geceleri uykularımı kaçırıp nedenlerini tekrar tekrar sordum. Sonunda doğada insanoğlunun azgınlığına , öfkesine, hırslarına karşılık mı veriyor. Bizi silkelemek kendimize getirmek için bu oyunumu oynuyor. Hızlı gelişen teknolojide kaybolduk . Doyumsuz , bencil, herşeye hızla dalan toplum olduk çıktık. Unuttuk kendimizi ! En Büyük kötülüğü kendimize ettik. Bir söz vardır .Yaptıklarının karşılığını yaşamadan gitmeyeceksin. Elimizi başımıza koyup bir düşünelim. Bu kendi küçük marifeti büyük virüs bize ne hatırlatmak istiyor.
Temel sorun sevgiyi sevmeyi unuttuk. İnsanları sınıflara ayırdık. Maddiyata önem verip gücümüzün para olacağını varsaydık. Kadınlara şiddet çocuklara tecavüz ettik. Bakın bu virüs çocuklara yaklaşmamaya çalışıyor. Ağaç katliamları yaptık. Bitkileri hayvanları rahat bırakmadık. Aile ilişkilerini zayıflattık. Sabırsız , saygısız , duygusuz , bencil insanlar olduk. Kendimize en büyük zararlar verdik. Dünyanın geniyle çok oynadık. Çoook...
Dostluğu arkadaşlığı unuttuk. Daha ne çok şey var yazmakla bitmez.
Bu kötü günde ne yapmalıyız. Umudumuzu yitirmeyelim. Ruhumuzun iyileşmeye çok ihtiyacı var. Morellerimizi yüksek tutalım. Olanı kabullenip sakince sabırla kurallara uyalım. Evde kalalım. Kitap okuyalım ailemizle çocuklarımızla vakit geçirelim. Hayal kurmaktan vazgeçmeyelim. Yarının bugünden güzel olacağını düşünelim. Meditasyon ve duamızı yapalım. Her karanlık aydınlığa gebedir. Güneşli günler yakındır. O gökleri ve yeri yaratanın vardır bir bildiği , o çok yüce çok büyüktür. Kudret ve kuvvet ancak onun yardımıyla gerçekleşir . Mevlam ne eylerse güzel eyler.
Feride
03-04-2020
YORUMLAR
Değerli dost yürek güncele çok mukemel değinmişsiniz ellerinize saglik yüreğiniz dert keder görmesin bende günlerdir birşeyler yazmak içimi rahatlatmak istiyorum fakat ne insanların moralini bozmak istiyorum nede buna cesaret edebiliyorum çünkü bunun ne denli suç sayılıp sayılmayacağını bilmiyorum tamamen hayal ürünü olsa da suç sayılıp sayılmayacağını bilmediğimden yazamiyorum neyse sizi taktir ederi m gerçekten mukemel bir yazı okudum ama bir küçücük virüs demişiniz galiba bunun cevabı var nemrut ile sivri sinek meselesi gibi allah nemrut u bir sivri sineğin buruna kaçması ile cezalandırır her halde bizi de bu virüs ile cezalandırıyor iyi geceler
Feride Temel
Değerli dost yürek güncele çok mukemel değinmişsiniz ellerinize saglik yüreğiniz dert keder görmesin bende günlerdir birşeyler yazmak içimi rahatlatmak istiyorum fakat ne insanların moralini bozmak istiyorum nede buna cesaret edebiliyorum çünkü bunun ne denli suç sayılıp sayılmayacağını bilmiyorum tamamen hayal ürünü olsa da suç sayılıp sayılmayacağını bilmediğimden yazamiyorum neyse sizi taktir ederi m gerçekten mukemel bir yazı okudum ama bir küçücük virüs demişiniz galiba bunun cevabı var nemrut ile sivri sinek meselesi gibi allah nemrut u bir sivri sineğin buruna kaçması ile cezalandırır her halde bizi de bu virüs ile cezalandırıyor iyi geceler
Teşekkürler dost yazarıma.
Tebriklerimle.
Aydınlığa selam olsun ve umuda ve dostluğa.
Bizi feraha çıkaracak tüm güzellikler de düşmesin yakamızdan.
En yakın zamanda def etmek adına tüm olumsuzlukları
Feride Temel
Yazı mı Güzel sizin bakışınız mı çözemedim ama bir güzelliğin hakim olduğu kesin.
Gönlünüzün dilediğini dilemekten başka çare yok. Görelim Mevla neyler, Mevlanın ne vereceğini Kulun tavrı belirler. Şu karanlık dağıldığında kalktı zannettiğimiz bir çok şeyin geri plan da daha şedit bir şekilde ilerlemediğini duymak beni ziyadesi ile mutlu eder. Neticede "Keşke ölseydim de duymasaydım" demeyelim de gelen baş göz üstüne.
Medyanın gözleriyle görmekten başka çaremiz yokmuş gibi. Uyuşturucu salgını.Kayıp çocuklar.Trafik terörü. Kapkaç, Aşk cinayeti adı altında devam eden densizlik ve iğrenç taciz tecavüzler.Erkleri neden bu kadar tetiklemedi bilmiyorum. Yada bu toplum bu gün sergilediği yek vücut olmayı neden sergileyemedi yukarıda arz edilen konularda.
Bilmiyorum yada bilmek istemiyorum. İlk defa bu konuda yazıyorum. O da size denk geldi. Sanırım konunun içine çeken samimimiyetiniz oldu beni.
Ellerinize sağlık. Hem güne gelişinizi hem kalabalıksız kaleminizi Tebrik ederim.
Feride Temel
Bazı gebelikler çok uzun sürmüyor mu Feride Hanımcığım, mesela 17-18 yıl süren bile karanlıklar oldu daha doğum gerçekleşmedi...