- 899 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
CENAZE TIRI
Bugün saat 14.00 gibi kardeşim Naci aradı telefonla
-Selamünaleyküm abi. Nasılsın?
-Aleykümselam. İyiyim şükür. Bir yaramazlık yok. Sen nasılsın?
-Ben iyiyim de abi, biz iyi değiliz.
-Anlamadım. Ne demek şimdi bu?
-Abi ! Ömer Baba’yı kaybettik.
İlk anda jeton düşmedi. Böyle bir günde Allah korusun ‘kaybettik.’’ şeklinde bir haber her an kapımızı çalabilirdi ama Ömer Baba deyince önce toparlayamadım.
-Allah rahmet eylesin.Ömer baba kim?
Naci sanki bozuldu biraz. Zira aslında Ömer Baba çok iyi tanıdığım biriydi. Altmış altı yaşında olmama rağmen her gördüğümde elini öptüğüm nur yüzlü bir ihtiyardı ve Naci’nin kayınperderiydi. Ama birden ‘’ Kaybettik’’ Deyince insan kendi yakınlarından birine ölümü yakıştıramıyor her nedense.
-Abi benim kayınpeder Ömer baba’dan bahsediyorum.
-Aaaaa. Allah rahmet eylesin Başınız sağolsun.
Der demez tabii ki insanın aklına gelen ilk şey Korona virüs oluyor.
-Korona virüsten mi?
-Yok abi. Korona virüsten değil.
-Hımmmm en azından bu bir teselli. Cenazesi ne zaman nereden kaldırılıyor?
-Ne cenazesi, ne kaldırması abi? Zavallımın naaşı şu anda Karacaahmet Mezarlığındaki soğuk hava deposunda. Oradan alınacak ve memleketine (yani Erzurum- Tortum’a) nakledilecek.
-Anladım. Yani cenaze namazı Tortum’da kılınacak ve orada defnedilecek?
-Abi ! Hiç bir şey anlamıyorsun. Cenaze namazı diye bir olay yok. Olsa da en fazla dört kişi kılacak namazını ve daha sonra sessiz sedasız defnedilecek.
-Allah Allah. Yahu bu adamın gerek İstanbul’da gerekse memleketinde bir dünya seveni var. Üstelik Korona virüsten ölmemiş. O halde niçin cenaze namazı kılınmasın, neden korona virüsten ölmüş muamelesi görsün ki?
-Abi şu ortamda hangi sebepten ölürsen öl korona virüsten ölmüş muamelesi görüyorsun. Tedbirler çerçevesinde de cenaze namazı filan yasak.
-Hay Allah’ım ya. Bu yaşında bile bir tek vakit namazını atlamayan, bu yaşına ve hastalıklarına rağmen orucunu mutlaka tutan, herkesin Allah dostu olarak bildiği adamın durumuna bakar mısın? Cenazesinde ailesinden sadece dört kişi bulunacak.
-Maalesef öyle abi. O dört kişiye de cenaze namazı için izin verilmiyor, cenazeyi teslim alsın, defin işlerinde cenazenin başında olsun diye izin veriliyor.
-Peki cenazeyi nasıl nakledeceksiniz Erzurum’a?
-Abi belediye mi yoksa Valilik mi bilmiyorum ama bu işi de organize etmişler.
-Nasıl?
-Belirli merkezlerde cenaze taşıma tırları veya soğuk hava deposu olan araçlar varmış. Her gün akşama doğru hastanelerde ölen vatandaşlardan cenazeleri başka illere gidecek olan tabutları topluyor, mesela Ankara, Sivas, Erzurum, Kars, Van, dağıta dağıta gidiyor, gittiği illerde ölüp de İstanbul’da gömülmek istenen naaşlar alıp İstanbul’a dönüyormuş.
-Yani bir nevi cenaze tırı.
-Aynen öyle abi.
-Hay Allah. Ne diyeceğimi bilemiyorum. Allah rahmet eylesin tekrar. Neticede hepimizin gideceği yer toprak. Hem Ömer Amca bayağı yaşlıydı. Üzülmeyin fazla.
-Abi daha bitmedi ki.
-Dahası da mı var?
-Evet. Bizim Raci’nin kaynanası da ölmüş bugün. ( Raci benim bir yaş küçük kardeşim.)
-Allah Allah...Allah rahmet eylesin. Onlar burada mıydı?
-Yok abi. Memleketlerindeydiler. ( Yani Gümüşhane’nin Kelkit İlçesinde )
-Eee. O neden ölmüş? Korana virüs mü?
-Öyle bir şüphe var.
-Nasıl öyle bir şüphe var? Ya Koronadan ya başka sebeplerden ölmüştür.
-Abi ! Teyzenin mezarını kepçe ile kazmış, cenazeyi toprağa verdikten sonra üzerine kireç döküp kapatmışlar.
-Eee o zaman Korona virüs demek ki
-İyi ama amcayı ( Yani ölenin kocası, Raci’nin kayınpederi. ) ve teyzenin temas ettiği hiç kimseyi karantinaya almamışlar, tecrit etmemişler.
-Hay Allah. Kadıncağız Korona virüsten öldüyse ailesi niçin karantinaya alınmıyor? Korona virüsten ölmediyse neden korona virüslüymüş gibi defnediliyor?
-Valla abi ben de anlamadım. Türkan ( Racinin eşi, ölen teyzenin kızı ) Kelkit’e gitmek için izin almak üzere yeğen Kübra ile kaymakamlığa gitmiş.
-Eee izin alabilmiş mi?
-Az sabırlı ol yahu. Anlatıyorum ya.
-Çabuk anlat sen de
-Kaymakamlık ‘’ Gidin hastaneden yolculuk yapmanızda bir sakınca olmadığına dair rapor getirin, en yakınları olduğunuz için izin verebiliriz.’’ demiş.
-İzini almışlar mı?
-Yok alamamışlar. Türkan’ı hastaneye almışlar.
-Anlamadım. Neden?
-Abi önce Kübra’yı muayene etmişler, bakmışlar yüksek ateşi var. Ona ‘’Sen şu odaya geç ‘’ deyip bir odaya almış ve ateşini düşürmek için bir şeyler vermişler. Sonra Türkan’ı muayene etmeye geçmişler. Bakmışlar onda da yüksek ateş var, ayrıca ciğerleri hırlıyor. Hemen bir akciğer röntgeni almışlar, bakmışlar akciğerler çok kötü. Hemen korona virüs testi yapmışlar.
-Bak bu iyi. On beş dakika, bilemedin iki saatte belli olur sonucu.
-Ne on beş dakikası, ne iki saati abi? Sonucu ancak Pazartesi ya da Salı günü alırsınız. Sonuçlar çıkana kadar hastanedesiniz’’ Denmiş.
-Allah Allah yahu. Hani Korona Testi 5, bilemedin on beş dakikada yapılıyordu. Hani yerli kitler bunu iki saatte yapıyordu?
-Abi o dediğin pandemi hastanelerindeymiş. Normal Devlet hastanelerinde durum öyle değilmiş.
-Hay Allah. Türkan çıldırır şimdi. Onun annesine düşkünlüğü malum.
-Şimdilik annesinin öldüğünü bilmiyor. Annesinin çok ağır olduğunu ve hastanede olduğunu sanıyor.
-Peki Kübra ne olmuş. O da hastanede mi?
-Yok abi. Onun ateşi düşünce ‘’ Sende bir şey yok, çıkabilirsin.’’ Deyip taburcu etmişler.
-Başka bir test, tahlil filan yapmamışlar mı?
-Yok, yapmamışlar.
Evet, bu minval üzere bir iki kelam daha eyledik kardeşimle.
Yatsıya doğru sorduğumda Ömer Baba’nın naaşının frigo denilen yani soğuk hava deposu olan bir kamyonla Erzurum’a nakledildiğini söyledi. Arabada biri Sivas, diğeri Erzincan’a bırakılacak iki naaş daha varmış.
Evet, bu yazıyı okuyacak tüm okurlar !
Bu işin maalesef şakası yok.
Eğer cenazenizin, yıkanmadan, namazı kılınmadan, dört yakını tarafından bir çukura sallanmasını,üzerinin kireçle kapatılmasını istemiyorsan ( Hastanede yaşayacağınız ve yaşatacağınız eziyeti saymıyorum bile )lütfen çok çok mecbur olmadıkça, çok çok mecbur değilseniz dışarı çıkmayın.
Dışarı çıkmamak sizi bu bela virüsten ne kadar koruyabilir onu da bilmiyorum ama tüm dünya şu anda bunu yapıyor.
Ülkemiz yollarının cenaze tırlarıyla dolmaması için EVİNDE KAL TÜRKİYE’M.
YORUMLAR
Dilerim kısa sürede en az hasarla atlatırız bu zor süreci. Sağlık ve huzur dileklerimle...
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Burada size hatalı aktarım olmuş. Bu yazıyı okuyanlar yanlış bilgilenmiş olacak. Daha bir kaç saat önce gelen genelgenin ilgili maddesine göre vefat eden kişilerin yakınları isterlerse araç temin ediliyor. Aksi takdirde il makamlarından özel izinle cenaze nakillerini cenaze yakınları kendileri gerçekleştirebiliyor. Cenaze töreni kişi sayısı kısıtlaması var ancak her ölene viral ölüm muamelesi yapıldığı bilgisi de doğru değil. Dini geleneklere uygun defin işlemi bulaş olmamış cenazeler için izne tabi olarak yapılabiliyor. Sizin tanıdıklarınız devlet hizmetinden faydalanmayı kendileri tercih etmişler.
Herkese sağlık dilerim.
sami biberoğulları
Yeni gelen genelgenin ne yazdığını aktarmışsın çok teşekkür ederim. Ancak ben bu yazıyı kaleme almadan önce kardeşime söylenenlerin teyidi için sağlık çalışanı bir arkadaşıma durumu sordum. Bana yazdığı aynen şöyleydi: Sami abi
yazdıklarınız kardeşinin anlattıkları aynen doğru
hastaneye gelip te triajda ateşi olduğu tespit edilenler hemen izole bir odaya alınıp
tetkik yapılıyor ve bu tetkik heryerde yapılmıyor
belli merkezlerde yapılıyor ve iki gün sürüyor
pandemi protokolüne göre cenaze işlemleri yapılıyor
hasta şüpheli izolasyona alınmış ama test sonucu negatif çıkmışsa bile vefat edince
pozitif çıkmış gibi cenaze işlemleri yürütülüyor.
Uçak seferleri iptal olduğu için cenazeler karayolu ile naklediliyor sayı fazlaysa bu araç tır olabilir.
Ben malum dışarı çıkamıyorum. O bakımdan yaşananı bizzat gözümle görme imkanım yok ama bana aktarılan bilgiler böyleydi. Şimdi yeni genelgeyle değiştirilmişse bu elbette ki olumlu bir durum.
Tekrar teşekkür eder eğer hâlen görev başındaysan sana ve senin şahsında tüm sağlık çalışanlarımıza Allahtan sağlık ve esenlikler dilerim. Vatan size minnettardır.
Selam ve saygılar.
Öncelikle başınız sağolsun Hocam. İbretlik gerçekten yaşananlar. Hep geçecek diyoruz ama dikkat etmemiz de hem de en üst seviyede dikkat etmemiz şart. Böyle bir ölümü ve toprağa verilmeyi kimseler istemez. Var ol Hocam...
Ahmet Zeytinci tarafından 4/3/2020 11:19:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Ölen insandan şeytan vaz gecmış hastalıkmış kalır onda
Aslında bizler herseyı karma corman yaptığımız gıbı bu vırusude yüzümüze gözümüze bulaştırdık
Niye cenazeye eziyet verıyoruz
Evde kal diyoruz
Reklamlarda
Bu bir felaketse sokağa çıkma yasağı koy
Olsun bıtsın
Acı bir gercegı dıllendırdın
Anlamlı bir yazı
Eyvallah
sami biberoğulları
Rize merkezde yaşıyorum. Çoluk çocuk sıkılmasın korona bulasmasin diye köye çıkalım dedik.
Dedik de bir baktim köyün yaşlıları kahve önlerinde oturuyor. Üstelik de kahveler kapalı odugu halde.
Baba dedim, bunlar ne yapiyor burda böyle.
Az yukaridaki evden birini korona virus şüphesiyle almışlar,
Rize nin birkaç köyü katantinaya alinmis,
65 yaş üstü riskli grupta diye bas bas bagirilmis... Ama yok... yok yani olmuyor.
Bence ölmekten kimse korkmuyor.
Sevdiğinden ayrılmaktan,
Arkada gözü yaşlı birilerini bırakmaktan,
Nefessiz kalmaktan korkmuyorlar..
Temelle Dursun koronadan ölünce Fadime ne edecek düşünen yok.
Sevgili Rizecim artık işi ciddiye al, şaka şuka zamanı değil.
Cenaze tırı ne kadar soğuk ne kadar da ürpertici. Morg bile suan daha sıcak geldi.
Evde kalın diyoruz sanki sokakta kalın diyormusuz gibi millet isyanda..
Sevgiler Hocam.
by suskun
Doladınız yaslıları ağzınıza
Bıraz vicdan merhamet yahu
İsabella
Babam da yaşlı...
Genclerin umursamazliklarina karşı kendilerini korumalari gerekiyor.
Yine torunları için evlatlari kendileri için..
Ben gördüğümü yazdım üstelik. Yorum yazdim bu güzel yazıya.
by suskun
Bu ülkeyi yasanmaz kılan guzeliklerin yok eden bizler olduk
Yaslılar degıl
Ve kurallara uyan onlar biz degıl
Sen neden gittin evinde kalsaydın
Ya Allah uzak etsın
Sende vırus olsaydı koye babana sen bulaştıracaktın
Rabbım uzak etsınde
Birde bu tarafına bak
sami biberoğulları
Sami abi her iki rahmetli olan yakınınıza Rabbim rahmetiyle muamele eylesin mekanları cennet olsun inşallah.Bir Tortumlu olarak kardeşinize de baş sağlığı dileğimizi ilet lutfen.Tabiki diğer kardeşinize de.Rabbim bu günleri atlatmayı bizlere ve tüm dünyaya nasip etsin. Saygılarımla
sami biberoğulları
Çok yerinde bir uyarı kıymetli hocam, durum gerçekten çok kritik bu virüs belasını çok ciddiye almak gerekir bu işin sonuçları çok kötü oluyor.
Vefat eden akrabalarınıza yüce ALLAH’ DAN rahmet yakınlarına da baş sağlığı diliyorum.
Saygı ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Böyle bir günde Allah senin ve senin durumunda olanların da yardımcısı olsun. Zira sadece kendi ailenin değil yanında çalıştırdığın pek çok ailenin sorumluluğu da senin sırtında.Rabbim güç kuvvet versin.
Selam ve sevgilerimle.