- 432 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
çaresizligimiz.
Yaradılışın en öncül varlığı insan olduğuna göre bu öncelliği ona bahşeden tanrıya sığınmaktan başka daha doğal ne olabilirki, haydi doğanın bir canlısı olarak bizi öncül kılan aklımıza sığınalım ve gerçeği arayalım.
Bir sakincelik var yaşamda ürkek bir zaman dönencesindeyiz. Şimdi günahları katmerleştirmek lazım. Korkuyu bir kenara itmek .umutlanmak yanlışlarında ömrün belki gerçek budur diyebilmek.
Nekadar dürüstseniz acılarınız o derece çoğalır oderece yalnız kalır insan. Korku yüreğinize misafir olur. Herkesin yanlış olduğu bir yerde sizin doğruluğunuz öteletir sizi. Kişiliksiz söylevlerin gölgesinde yorulursunuz.
Convit 19 viriüsü yirimibirinci yüzyılın ilk onyılarında yaşamı etkiliyor ! Tanrı böyle uygun gördü diyebiliriz.
Küreselleşme kavramıyla sömürüyü her coğrafyada meşrulaştıran kapitalizim güçlü olduğunu kendince gerçek görsün bu görüşün anlamsızlığını insanlık yaşıyor ve öğreniyor .
Devlet insan toplum üretim sermaye unvan sitatü güç mülkiyet zenginlik yoksulluk ahlak doğru kabulleniş yada kötü biliniş herşey yeniden kendi hakkında düşünmeyi zorlu kılıyor.
Tanrı insan denen canlının nekadar çaresiz olabileceğini bizlere yaşatıyor.
Mülkiyet sahiplerinin bu sahipliğinin önemsizliği net olarak ortaya çıkıyor. Sınırlar askerler uçaklar tanklar covit19 virisüyle yetmezliğini gösteriyor. Yaşamı kontrol altında tuttuğunun yanılgısını insan denen varlık böyle olmadığını yaşamda görüyor.
Korkuyor insan denen canlı yaşamın varsalının bir pamuk ipliğine bağlı olduğunu görüyor. Ve bu ipi kalınlaştıramıyor.
Tanrının mutlak egemenliği bazen böyle oluyor. Size yaşamınızı sorgulatıyor. Bilinmiyenin mutlak hükümdarlığını öne çıkartıyor. Bilim bize çok şeyler açıklıyor bilebildiklerimizle övünüyoruz ya bilemediklerimiz. Çaresizliğimiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.