VİRÜS VE TEFEKKÜR
İnsanlık olarak zor günlerden geçiyoruz. Covid19 adı verilen bir virüs ülkemiz de dahil olmak üzere her gün birçok ülkede onlarca, yüzlerce kişinin ölümüne sebep oluyor. Bilim insanları aşı bulup bu virüsten kurtulmanın
çaresini arıyorlar. Doktorlar başta olmak üzere tüm sağlık çalışanları kendi hayatlarını riske atma pahasına hastaları iyileştirmek için gayret ediyorlar. Salgın ileri boyutta olduğu için bazı ülkelerin hastane ve sağlık personeli yetersiz kalıyor. Salgının yayılmaması için mecbur kalınmadıkça evden dışarı çıkmamamız, market ve çarşı alışverişlerimiz de insanlara belli bir mesafeye kadar yaklaşmamamız gerektiği söyleniyor.
İki haftadır insanlar evlerinde bu salgının nereye kadar süreceğini merak edip, sabah işe giderken veya dışarıya çıkarken virüs bulaşacak mı endişesinden uzak, normal yaşamlarına dönecekleri zamanı bekliyor.
Hayatımızın rutin giden akışı birden değişti, aciz olarak yaratılmışız ve her şeye müdahil olamıyoruz. Daha önce çok önem verdiğimiz şeylerin aslında çok önemli olmadığını gördük, öncelik sıralamamız, gündemimiz değişti. Şu anda insanoğlunun ortak gündemi virüs ve bunun sonucu olarak ölüm korkusu olmuş durumda.
Dünya hayatımız çok kısa, ölüm gerçeğinden kaçmak isteyen insan bir şekilde kendini başka şeylerle avutmaya çalışır. Virüs bizlere bir anda frene bastırdı hayatın akışı içinde. Ey insan yaşarken bu dünyanın geçiciliğini unutma fanisin, acizsin. Gözünle bile göremediğin bir virüs hayatına son verebilir. Bu beden bir gün toprakla buluşacak. Virüsten ölüp ölmeyeceğimiz kesin değil ölüm oranı % 2 leri bile bulmuyor ama kesin olan bir gün öleceğimiz. Virüs ayrıca bizlere hayatımızı gözden geçirme fırsatı verdi. Bu fırsatı değerlendirip öğüt alanlardan olmamız dileğiyle ,son sözleri Rabbimizin dünya hayatı ile ilgili kullarını uyardığı ayetler söylesin. Kıyamet Suresi 20: Hayır, hayır! Siz peşin olan dünya hayatını ve onun fânî nimetlerini çok seviyorsunuz. Kıyamet Suresi21: Âhireti ise bir kenara bırakıyorsunuz.
Muhammed Suresi 36: Dünya hayatı oyun ve eğlenceden ibarettir.
Metin ÖKTEM
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.