- 414 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BİZ SİZE BU KADAR ZOR SORMAMIŞTIK
Yurdumuzda vilayetler arasında tatlı rekabetler yaşanmaktadır. Bu rekabet, komşu illerde daha çok hissedilmektedir. 1970’li ve 1980’li yılları arasında sağ sol davası yüzünden binlerce gencimiz küresel güçler tarafından birbirine düşman edildi. Bu düşmanlıklar sonucu istenmedik olaylar yaşandı ve can kayıpları oldu. O zamanlar, bunlar tabi ki üzücü durumlardı.
Erzurum ve Kars iki komşu güzide vilayetlerimizdir. Komşu iller arasında; ticari, kültürel ve sosyal ilişkiler vardır. Sağ sol davasının yaşandığı bu zaman zarfında, Karslılar otobüsle Erzurum’dan geçmektedirler. Erzurumlu bazı gençler, Karslıların otobüsünün önünü keserek yolcuları otobüsten indirirler.
Erzurumlular, otobüsten inen Karslı yolculara:
“Okuyun bakalım Fatiha Suresi’ni.” Derler. Erzurumlular; ‘Fatiha Suresini okuyanları otobüse bindireceklerini, okuyamayanları ise bindirmeyeceklerini’ söylerler. Karslılar Fatiha Suresi’ni sırasıyla okumaya başlarlar.
Yolculardan bir kısmı Fatiha Suresi’ni güzelce okur, bir kısmı da okumasını karıştırır, bir kısmı da okuyamaz. Ama bu arada uzun tartışmalar da yaşanır. Neyse uzun tartışmadan sonra olay tatlılığa bağlanır. Karslılar otobüse biner ve Kars’a dönerler.
Karslılar bu yaşadıkları durumu hiç unuturlar mı? Elbette unutmazlar. Bunun rövanşını almak için beklerler. Aylar sonra, Erzurumluların Kars tarafına yolculukları düşer. Erzurum otobüsü Kars’tan geçerken, Karslı gençler, Erzurumluların otobüsünü durdururlar. Erzurumluları bir bir aşağı indirirler. Erzurumlular sıraya geçer.
Karslılar:
“Onlar bize Fatiha Suresi’ni okutmuşlardı, biz de onlara Ayetel Kürsi’yi okutalım.” Derler.
Karslılar:
“Bakın Erzurumlular! Aylar önce bizim otobüsümüzü durdurup Fatiha Suresi’ni bize sırayla tek tek okutmuştunuz. Biz de size Âyetel Kürsi’yi tek tek okutacağız. Âyetel Kürsi’yi tam okuyanı otobüse bindireceğiz. Okuyamayanları ise otobüse bindirmeyeceğiz.” Derler.
Erzurumlular, hep bir ağızdan:
“Ama bu haksuzluk da! Biz size bu kadar zor sormamıştuk. Biz, size Fatiha’yı okutmuştuk.” Derler.
Erzurumlulara öfkeli olan Karslılar, Erzurumluların bu cevabı karşısında öfkeleri geçer he hep birlikte gülüşürler.
Karslılar:
“Hadi binin bakayım otobüse Erzurumlular. Erzurum’dan geçerken bir daha bizi imtihan etmek için böyle davranmayın.” Derler. Karslılar ve Erzurumlular, kardeşçe birbirlerine sarılarak tatlılıkla ayrılırlar…
01.04.2020
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.